Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

I en del lekar har tjuvarna funkat lite som förrädare(men inte i alla), kanske var det du tänkte på?

Kan väl tillägga att Ensamvargen är ond och fungerar precis som en vanlig ulv bara det att den inte vet om de andra ulvarna. vet inte om det framgick av det förra inlägget

Förrädare har inte funnits med i så många lekar heller, tycker jag. Tjuvarna är ingenting jag känner till.

Det framgick av att den hette ensamvargen = ensam varg :p

Du var faktiskt med i trolleken;) Du var röstfifflare men blev uppkäkad av varulvarna första natten. :p

Jag vet! :D Men det var väl inte du som var LL till den leken? :p

Huuur kommer du ihåg sådant? Det måste ju ha varit evigheter sedan! :p

Grattis Myrten!

Jag vet! :D Men det var väl inte du som var LL till den leken? :p

Huuur kommer du ihåg sådant? Det måste ju ha varit evigheter sedan! :p

Grattis Myrten!

Jo, annars hade jag inte haft ett worlddokument där allt stod. ;) Ibland får man hjälpa minnet på traven. :D

Förrädare har inte funnits med i så många lekar heller, tycker jag. Tjuvarna är ingenting jag känner till.

Det framgick av att den hette ensamvargen = ensam varg :p

Nä, förrädarna är väl ganska ovanliga. Tjuvarna har varit med väldigt lite och så har de fungerat lite olika gång till gång. Jag har i alla fall ändrat på dom för att få dom att passa in i min lek.

Står det inte vilket årtal det var också? :p Jag har inget minne öht att du varit LL någon gång ;)

Det enda jag får fram nu är att den senast var ändrad 26 februari 2011, så troligtvis från då. Den Är ganska ny iallafall tror att det var den senaste lek jag varit LL i.

Då var det dags för Buke-varianten av Melodifestivalen! Leken finns här, jag skall lotta rollerna alldeles strax.

*KL

Hej alla glada varulvslekare.
Jag har en liten fråga som jag undrat över, har letat igenom en hel massa trådar men lyckas inte klura ut svaret. Antagligen är det så självklart att jag missar det...
Vad menas egentligen med BOP? "En röst måste vara fetmarkerad för att räknas. BOPar ej tillåtna."
Jag är lite sugen att pröva på någon framtida lek, men törs inte riktigt innan jag lyckats reda ut alla begrepp.

/Glooper

BOP står för Blunda och Peka. Det var vanligt förut att folk gjorde det i framförallt första lynchen, att de röstade på någon och motiverade det med att de blundat och pekat på rollistan - dvs en slumpad röst. Motsatsen är att rösten ska motiveras, och det är alltså det förbudet mot BOP står för, att rösten ska ha en motivering. Det är dock helt ok att rösten inte har så stark motivering, speciellt inte i första lynchen eftersom det då finns så lite att gå på.

Är det något mer du undrar över är det bara att fråga! :)

Roligt att du är intresserad!

BOP = blunda och peka, d.v.s. att man röstar på vem som helst utan motivering.

Det är bara att fråga i den här tråden om det du känner dig osäker på! Alla är välkomna och jag tror att alla tycker det är roligt när det kommer nya. Själv spelade jag för första gången så sent som i augusti förra året.

*kl*

Hallå! Inte ska vi väl sluta leka?

LL:

1. Niyama
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

LL: Blacksmithfarm

1. Niyama
2. zassoo
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Skriver upp mig och ska försöka skärpa mig denna gång :p

Peta på mig när det börjar bli dags så får jag se om jag har tiden över. Jag och min grymma planering........

LL: Blacksmithfarm

1. Niyama
2. zassoo
3. Sasse
4. Glooper
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Jag vill gärna vara med. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar