Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

För er som tycker att Sasses lista var för lite roller att välja på kan jag tala att det finns ännu fler, jag kan rabla upp några upp några till nu direkt:D (snacka om onödigt vetande...)

För er som tycker att Sasses lista var för lite roller att välja på kan jag tala att det finns ännu fler, jag kan rabla upp några upp några till nu direkt:D (snacka om onödigt vetande...)

Det kan jag också göra, men jag orkar inte :p

Du kan ju rabbla upp några lite okändare! Skulle vara kul att fylla på min samling :angel: :p

Jag vet väl inte vilka som är okända för dig? :p

De jag kommer på nu: Trollkarl, blodgivare, röstfifflare, Tjuvar(kan vara lite olika), Ensamvargen och sedan tror jag inte du skrev med demonen men den tror jag du har koll på.

Rollbeskrivningarna, ni får någon merpå köpet för jag orkar inte klistra och klippa så mycket :p

Röstfifflare: har varje dag en extra röst som ska pm:as till mig.( behöver inte vara samma som i tråden)
Häxa: Förhäxar varje natt en deltagare. Den förhäxade deltagarens röst kommer inte att räknas följande dag. Den förhäxade deltagaren vet dock inte om detta!
Trollkarl: Får varje natt bestämma vilken person en annan deltagare ska rösta på i nästkommande lynch. Personen som blir förtrollad får inte hinta om att den blivit förtrollad, utan måste hitta på en teori till varför den lägger rösten som den gör.
Blodgivare: Kan någon gång under spelet återuppliva en deltagare som dött(fast bara om blodgivaren själv lever) . Återupplivningen kan ske när som helst under leken och är inte bunden till dom vanliga uppdateringarna. Dock måste återupplivningen ske inom ett speldygn efter att ”återupplivningsobjektet” dött. Pmar Lekledaren när den vill återuppliva.

Tjuvar gillar varken bybor eller maffia och försöker spela ut dessa mot varandra. pratar med varandra utanför tråden och dödar någon var tredje natt

Ensamvargen: vet inte vilka varulvarna är (och dom vet inte vem ensamvargen är). Äter en deltagare var 3:e natt med start natt 3.

Hittade den här listan också, där har jag troll med också :D

Roller:

Goda
Siare: Får varje natt veta en deltagares roll , siaren väljer vilken deltagares roll h*n vill veta.
Ängel: skyddar varje natt en deltagare
Lärling: Försöker bli både ängel och siare och har ängelns krafter udda nätter och siarkrafter jämna nätter.
Spion: Får varje natt se allas val.
Jägare: tar med sig en person in i döden. Skickar varje natt pm om vem den vill ta med sig om den dör. Om jägaren inte gör något nytt val så räknas det senaste.
Röstfifflare: har varje dag en extra röst som ska pm:as till mig.( behöver inte vara samma som i tråden)
Häxa: Förhäxar varje natt en deltagare. Den förhäxade deltagarens röst kommer inte att räknas följande dag. Den förhäxade deltagaren vet dock inte om detta!
Trollkarl: Får varje natt bestämma vilken person en annan deltagare ska rösta på i nästkommande lynch. Personen som blir förtrollad får inte hinta om att den blivit förtrollad, utan måste hitta på en teori till varför den lägger rösten som den gör.

Onda:

Varulvar: Vet om vilka dom andra varulvarna är, väljer varje natt en deltagare dom vill äta upp. Avskyr trollen och vill bli av med dem lika mycket som de vill bli av med byborna. : Har varje dag en extra röst som ska pm:as till mig. Kan varje natt skydda en valfri deltagare från att bli uppäten av trollen

Troll: Vet om vilka dom andra trollen är, väljer varje natt en deltagare dom vill äta upp. Avskyr varulvarna och vill bli av med dem lika mycket som de vill bli av med byborna. Har varje dag en extra röst som ska pm:as till mig. Kan varje natt skydda en valfri deltagare från att bli uppäten av varulvarna.
Alla deltagare, både onda och goda, röstar dagtid.

De goda vinner när alla onda är döda
Varulvarna vinner när ulvarna är fler än dom goda och fler än trollen.

Du prickade in 2/6 som BSF inte visste, ensamvarg och tjuvar! :D
Finns väl en roll till i samma anda? Ska se om jag hittar den.

LL: Myrten

1. glömmerallt
2. Sasse
3. Wysiwyg
4. Blacksmithfarm
5. Mammas
6. zassooo
7. Libra -första dl tidigast 9/3
8. hitorine
9. Niyama
10. Killaloe
11. Pegasus63
12. Koppen
13.
14.

Klart jag vill vara med! :p
Kommer inte kunna vara aktiv förrän kvällar bara, för jag har fått jobb!! :banana::banana:

Grattis!! :)

Har Nakor varit uppe än? God roll. Enda specialförmågan att gen är odödlig i lynch och i nattkäk. Brukar kombineras med en ond självmordsbombare som är den enda som kan döda Nakor.

Roller:

Jägare: tar med sig en person in i döden. Skickar varje natt pm om vem den vill ta med sig om den dör. Om jägaren inte gör något nytt val så räknas det senaste.

Alternativ "jägare": God roll. Attackerar någon varje natt men kan bara döda en person - ulvarnas ledare - och överlever då själv. Råkar jägaren attackera samma person som ulvarna valt, så dör både jägaren och ulvarnas offer.

Vad händer om jägaren attackerar någon helt annan? Den kan inte döda någon annan än ulvarnas ledare skrev du. Dör jägaren ensam då eller händer inget alls?

Grattis Koppen! :)

Vad händer om jägaren attackerar någon helt annan?

Då händer mycket lite. Närmare bestämt ingenting. Mer än om jägaren väljer samma offer som ulvarna ger sig på då, så att jägaren själv blir slukad av bara farten. Förutsatt att den inte har änglabeskydd. :)

Där jag har spelat brukar man också börja med varje omgång med att alla spelare får välja en ordförande som har utslagsröst vid likalägen i omröstningar. Oftast genom öppen omröstning men ibland genom att alla pm:ar LL.

I vissa lekar är ordföranden vald på livstid, i andra kan man byta ut den genom ny omröstning om mer än hälften av de kvarvarande spelarna vill det.

Jag har också läst att det finns en roll som är "paranoid siare", som tror att den är den riktige siaren men som alltid får svaret "varulv" på sina förfrågningar. Men jag har aldrig varit med där det har förekommit en sådan. :D

Där jag har spelat brukar man också börja med varje omgång med att alla spelare får välja en ordförande som har utslagsröst vid likalägen i omröstningar. Oftast genom öppen omröstning men ibland genom att alla pm:ar LL.

Det tror jag Mammas skrev om i förra tråden. Jag tycker det låter kul!

Jag gillar för övrigt även att ha lekar där hintar är tillåtet, men det kräver en viss typ av spelare som inte drar sig för att spela ett högt spel och ljuga vilt om vilken roll de har. Jag har tex. varit med i en lek där det var tre personer som påstod sig vara siare, tänk er att försöka bestämma vem man ska rösta på då när alla siare har olika åsikter om vem som är ond och god :rofl:

Oh, DÄR hade jag känt mig hemma - det passar mig så mycket bättre än hintförbud...! :laugh:

Vi har kört den någon gång, intressant, det blev bra fart i leken redan från början. :)

Paranoid siare låter helt underbart! :D

Hur skulle det vara med en schitzofren bybo som varannan dag tror han är ond siare och varannan dag god siare, doch utan att få ledtrådar från LL?:idea:

*KL*

Jag har varit i Stockholm hela dagen. Började svara på tåget hem, men då tog batteriet i mobilen slut, grrr!

Eftersom jag fyller forty-fucking-five idag har en snäll kompis lockat ut mig på en öl eller tre. Så nu skall jag iväg och hinner inte läsa alla inlägg ordentligt. Men jag tänker nu såhär:

Behöver lite tid till att fundera över rollsammansättning, således:

Lekstart fredag 9/3, första DL lördag 10/3.

Det går inte att starta senare eftersom jag skall åka till Åland på torsdagen (jag tar säkert med mig datorn, men det är ett plus om leken är avslutad).

Niyama, du hade svårt i helgen, men du har ju sagt till före så vi andra vet ju om det.

Du prickade in 2/6 som BSF inte visste, ensamvarg och tjuvar! :D
Finns väl en roll till i samma anda? Ska se om jag hittar den.

I en del lekar har tjuvarna funkat lite som förrädare(men inte i alla), kanske var det du tänkte på?

Kan väl tillägga att Ensamvargen är ond och fungerar precis som en vanlig ulv bara det att den inte vet om de andra ulvarna. vet inte om det framgick av det förra inlägget

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar