Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd
Hittade den här listan också, där har jag troll med också
Roller:
Goda
Siare: Får varje natt veta en deltagares roll , siaren väljer vilken deltagares roll h*n vill veta.
Ängel: skyddar varje natt en deltagare
Lärling: Försöker bli både ängel och siare och har ängelns krafter udda nätter och siarkrafter jämna nätter.
Spion: Får varje natt se allas val.
Jägare: tar med sig en person in i döden. Skickar varje natt pm om vem den vill ta med sig om den dör. Om jägaren inte gör något nytt val så räknas det senaste.
Röstfifflare: har varje dag en extra röst som ska pm:as till mig.( behöver inte vara samma som i tråden)
Häxa: Förhäxar varje natt en deltagare. Den förhäxade deltagarens röst kommer inte att räknas följande dag. Den förhäxade deltagaren vet dock inte om detta!
Trollkarl: Får varje natt bestämma vilken person en annan deltagare ska rösta på i nästkommande lynch. Personen som blir förtrollad får inte hinta om att den blivit förtrollad, utan måste hitta på en teori till varför den lägger rösten som den gör.
Onda:
Varulvar: Vet om vilka dom andra varulvarna är, väljer varje natt en deltagare dom vill äta upp. Avskyr trollen och vill bli av med dem lika mycket som de vill bli av med byborna. : Har varje dag en extra röst som ska pm:as till mig. Kan varje natt skydda en valfri deltagare från att bli uppäten av trollen
Troll: Vet om vilka dom andra trollen är, väljer varje natt en deltagare dom vill äta upp. Avskyr varulvarna och vill bli av med dem lika mycket som de vill bli av med byborna. Har varje dag en extra röst som ska pm:as till mig. Kan varje natt skydda en valfri deltagare från att bli uppäten av varulvarna.
Alla deltagare, både onda och goda, röstar dagtid.
De goda vinner när alla onda är döda
Varulvarna vinner när ulvarna är fler än dom goda och fler än trollen.