Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

Kan ju tillägga här att Hedinn troligtvis inte kommer kunna vara inne och läsa/skriva på måndagen, men bör kunna rösta. Tisdagen kommer hon troligtvis inte kunna vara aktiv förrän framåt kvällen en sväng, så att ni vet det.

Kom hem sent igår och det var lite tröttmössa på Myrten nu på morgonen. Men jag skrev nästan klart rollistan igår kväll, så jag tänker starta leken snart.

Upplägget ser ut såhär:

Lördag ca 10.30 (så snart jag är klar): leken startas
Lördag kl 13: Deadline för att anmäla sig, rollerna lottas och skickas ut.
Söndag kl 10.00: DL1
Söndag kl 19.00: Natt-DL 1
Söndag kl 22: DL2, natt-DL2 +20 minuter efter uppdateringen.
Därefter: DL kl 22 + 20 minuter efter uppdatering.

Jag tänker att om vi komprimerar de första speldygnen så kan folk som ska iväg senare i veckan vara med för vi hinner bli klara.

KL.

Vill anmäla intresse för att vara med på dessa något.... :cautious:... skumma lekar. Verkar vara superkul och jag har läst beskrivningen och följer nu pågående lek i försök att förstå hur de går till. Är gärna med nästa gång det startar en ulvlek =)

tack.. ska bara försöka klura ut alla förkortningar och övrig slang som ni slänger er med... Har berättat för sambon om tråden och vi väntar båda två spänt på att klockan ska slå 21 :D

tack.. ska bara försöka klura ut alla förkortningar och övrig slang som ni slänger er med... Har berättat för sambon om tråden och vi väntar båda två spänt på att klockan ska slå 21 :D

Du kan såklart slänga in förkortningar och slang härinne så svarar vi på det :)

Din sambo kan väl vara med i nästa lek också? :angel: :p

Äsch, detta är min tredje (eller fjärde...?) lek och jag hänger då rakt inte med! Det är bara att höfta och köra :D.

haha jag föreslog... han såg något skärrad ut.. lite som när ett halvblod får syn på en shettis för första gången i livet. O_o

Lillelorden - jag måste nog säga att jag tycker att du verkar vara bevandrat sneaky :sneaky:

Appropå förkortningar och spelregler... DL gissar jag är deadline. men vad är "BOP:a"?
och varför hamnade Killaloe i fyllecell trots att en annan spelare också hade tre röster?

DL är deadline, helt rätt.
BOP kommer av BLunda Och Peka, vilket betyder att man inte har en motivering utan "blundar och pekar" på rollistan. Förbjudet för det mesta. :)
Och Killaloe dog av två alternativa anledningar. Dels har vi med en roll som har viss påverkan i röster, så det kan vara så att den som har den rollen röstat på Killa, är det två lika och inga specialroller med i ekvationen lottas det mellan dem. :)

Välkommen till ulvspelsträsket :D

edit: Hade skrivit förklaringar, men Mammas skrev det bättre :p

Suck. Du hann visst ändra i samma veva som jag skulle svara. Snacka om förvirrat :p

Men jag såg nog vad du skrev allt :angel: :p

Äh, skippa att vara med i ulvlekarna. Man dör bara och det är sjukt tråkigt.

/Dålig förlorare :cool:

Äh, skippa att vara med i ulvlekarna. Man dör bara och det är sjukt tråkigt.

/Dålig förlorare :cool:

Jag minns att jag var jäkligt grinig i början av min spelkarriär när jag dog tidigt allt för oftast. Första gången man lever till slutskedet av leken är väldigt speciellt! Så jag skulle rekommendera att spela vidare, någon gång kommer du dit du med ;)

Hur ofta har du spelat förresten?

Inte ofta alls. Spelade en liknande grej IRL som yngre, där man delade ut goda och onda roller med hjälp av spelkort. Det ägde jag som fan på, tills mina vänner aldrig vågade chansa längre utan hade ihjäl mig redan första natten om jag var god, eller röstade ut mig första dagen om jag överlevde natten för att då var det för dem en självklarhet att jag var ond. :p Men det här är betydligt svårare, min starka sida är att vara snabb och övertygande i tonläget, nåt som inte hjälper mig så mycket i det här har jag märkt. ;) Men jag börjar lära mig lite tror jag! Jag försöker liksom se det positivt att dö av att ulvarna äter mig snarare än bli utröstad, då tänker jag att jag borde ha varit relativt bra på att teoria i alla fall! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 040
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 514
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 335
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar