Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

Hoppsan, hade visst redan frågat. Bra start. :angel:

Sasse, är det inte du som har något dokument med snuskigt många roller i? Lägg upp! ;)

Jag hittade dessa i ett dokument, tror det kan vara Sasses (?) skrev av dem i en av anmälningstrådarna, vill jag minnas:

Blodgivare: Kan återuppliva en död spelare (käkad eller lynchad). Blodgivaren måste själv leva för att få utnyttja sin kraft. PM:ar LL när hen vill återuppliva någon.
Borgmästare: Borgmästaren kan vid ett tillfälle i spelet avlägga två röster vid röstning, genom att PM: LL om den extra rösten. Borgmästaren har även möjligheten att avbryta en lynchning under spelets gång. PM skickas till LL. Det är okej att villkora detta, ex. ”Om X får majoritet av rösterna så vill jag avbryta lynchen”. Förmågan ses då inte som förbrukad om det blir någon annan än X som lynchas. Om en lynchning blir oavgjord så har Borgmästaren utslagsröst, lotten faller då automatiskt på den deltagare hen röstat på. Om Borgmästaren har röstat på en annan spelare utförs en vanlig lottning.
Byfåne: Har inget vett eller moral, men har dock sina ljusa stunder. En gång under spelets gång får Byfånen fråga om en persons identitet. Hen får dock bara reda på huruvida spelaren är ond eller god. När Byfånen vill fråga så skickar hen ett PM till LL innan NattDL. Byfånen har också möjligheten att vid en lynch avlägga två röster. Den andra rösten skickas via PM till LL innan DL.
Den Blinda: Eftersom hen inte kan se har den blinda istället utvecklat hörseln desto bättre. Därför kan den blinda 2 gånger under spelets gång höra när ulvarna pratar och får genom det försöka lista ut vilka det kan vara. Den Blinda meddelar LL innan dagDL när den vill lyssna. LL meddelar ulvarna som får skriva varsin mening (relaterad till spelet) som de sedan skickar till LL. LL lottar vilken av meningarna som sedan skickas till Den Blinda. Exempel ”Jag misstänker X” eller ”X misstänker mig”
Eremit: Kan en gång stoppa ulvarna från att käka.
Herde med Komondor-hund: Får tre gånger fråga LL om en bokstav finns i någon ulvs namn, LL svarar ja eller nej. Ledarvargen är immun mot frågan, men det är inte demonen. Första gången ulvarna försöker äta herden så skyddas han av sin hund. Andra gången är det fritt för ulvarna. Men iom första försöket får alla i leken reda på Herdens identitet. Herden får inte berätta om vilka bokstäver han frågat, men får dela sina slutsatser. Får inte svara (enbart) ja eller nej på någon medspelares fråga.
Jägare: Tar med sig en annan spelare i döden när den käkas. PMar LL inför DL om sitt val.
Lärling: Har siarens förmågor varannan natt, och ängelns varannan. Får första natten välja vilken förmåga hen vill börja med.
Magister: Får varje natt fråga LL om en bokstav ingår i ulvarnas namn. Men får inte skriva ut de specifika bokstäverna i tråden, dock får hen teoria kring sina slutsatser.
Medium: Får budskap från de döda. En gång per speldygn får mediumet ett budskap från de döda. Mediumet PMar LL om hen vill veta något vid DagDL eller vid NattDL. Har inget PM inkommit blir det automatiskt den käkades budskap som förs vidare. För info om hur budskapet fungerar, se ’Visioner’.
Präst: Får ha kontakt med Ängeln. Kan ta emot bikter från en ulv en gång under spelets gång. Den biktade ulven får sedan varken Prästen eller Ängeln rösta på eller misstänka. Prästen får under spelets gång sia en spelare, hen meddelar LL när hen vill göra detta.
Röstfifflare: Får en extra röst varje DL, PMar den extra rösten till LL
Sektledare: Om inte ledaren redan tilldelats medlemmar av LL så får hen värva en per speldygn genom att PMa LL innan DagDL. Dock får inga specialroller värvas. Sektledaren är immun mot demonen. Men det är inte medlemmarna. En sektmedlem som omvandlas av demonen kommer därefter att ingå både i sekten och i lyan. Får välja vilken sida hen vill spela för. Om hen väljer den onda sidan så får hen sitta kvar i sekten, som en förrädare. Men om hen väljer den goda sidan, så blir hen immun mot att ätas av ulvarna. De får dock teoria om henom.
Siamesiska tvillingar: Två bybor som får ha kontakt utanför leken.
Siare: Får varje natt reda på vad som hänt. Ex. Ulvarna käkar X. Ängeln skyddar Y…
Silversmeden:
Silversmedens dotter:
Spökväckare: Har förmågan att väcka en död spelare till spöke. Spöket och väckaren får samtala med varandra och spöket får rösta via PM till LL.
Storbonde: Har chansen att sia tre spelare under spelets gång.
Vittne: Kan en gång bevittna en varulvsattack. Då får hen reda på en av varulvarnas identiteter, samt att denna varulv får reda på vem vittnet är. Natten efter är vittnet skyddat från attack. Om ulvarnas attack misslyckas får vittnet behålla sin förmåga och välja en ny dat/natt.
Välsignad: Överlever en varulvsattack. Om ängeln skyddar henom så behåller hen sin förmåga till nästa gång.
Ängel: Får varje natt skydda en spelare från att käkas av ulvarna. PMar innan DL LL om vem som ska skyddas.
Ängelns ättling: När ängeln dör så tar ättlingen över rollen, men får bara skydda varannan natt. Presenteras i sior som bybo.

Förrädare: Är medlem i lyan men jobbar för att den goda sidan skall vinna.
Häxa: Får förhäxa en deltagare så att henoms röst inte räknas kommande dag, men den förhäxade får inte reda på detta.
Kärlekspar: En bybo och en ulv som vet om varandra, men inte får rösta på varandra. Dör den ene av dem så drar den med sig den andra.
Medicinkvinna: Får rädda en spelare. Antingen en god från att käkas, eller en ond från att lynchas. När valet är gjort så är medecinkvinnan inräknad på den sida hon skyddat. Innan dess är hon neutral. Den skyddade är immun mot käkning/lych efterkommande dag. Väljer hon den onda sidan så får ulvarna reda på vem hon är, men hon får inte reda på vilka de är.
Trollkarl: Får trolla en annan spelare att rösta på den som trollkarlen väljer. PM skickas till LL.

Demon: Omvänder vid sin död en god till att ingå i lyan. PMar LL om vem hen vill omvända. Det meddelas inte i leken om omvändning ägt rum eller inte, bara att demonen dött.
Demonens Dotter: Tar över demonens plats när denne dör. Innan dess hålls hon hemlig för alla, hon visas i sior som bybo. Efter demonens död så får siaren reda på att hon är demonens dotter (om hon är/blir siad)
Ensamvarg: Vet inte om de andra ulvarna och vice versa. Äter var 3:e natt.
Ulvar: ingår i en pakt. Får varje nätt välja en spelare att käka. Ulvarna får samtala mellan varandra utanför leken.

Visioner: Alla döda spelare, käkade eller lynchade, bybor eller ulvar, får lämna ett meddelande till LL. Detta meddelande ska vidarebefodras till Mediet. Därför får inga spelares nick skrivas ut, utan man måste hitta på ett annat sätt att meddela Mediet det man vill. Inga falska budskap får skrivas, men man får förvränga saker (man får inte skriva att en spelare har gjort/skrivit något den inte har, men man får tolka det på vilket sätt man vill). Inga citat får användas, och det får max vara 10-12 ord långt. Detta PM:as sedan till LL, som kontrollerar och sedan lottar bland de godkända meddelanden om vilket som vidarebefodras till mediet, beroende på vem hen önskats få sia från.

Senast ändrad:

Oh, tackar!

Jag funderade på Nakor, vad säger ni om den? God roll som inte kan lynchas eller ätas. Kan endast dödas genom självmordsbombaren.

Kl

Jag föll för lärlingen och storbonden och kanske demonen. Kärleksparet lät intressant med. Kan kärleksparet kommunicera utanför leken?

Sasse, är det inte du som har något dokument med snuskigt många roller i? Lägg upp! ;)

Vad menar du med det? Den är väl upplagt i tråden redan. Sök och du skall finna! ;)

Edit: BSF hade tydligen sparat också, men rollerna finns i denna tråd.

Är det något du kopierat rakt av eller gett din egen touch på det? Lagt till roller samt ändrat i texten?

"Hen" är inget jag använt mig av i alla fall :p

Är det något du kopierat rakt av eller gett din egen touch på det? Lagt till roller samt ändrat i texten?

"Hen" är inget jag använt mig av i alla fall :p

Ja, jag har lagt egen touch på det. Hen är helt och hållet mitt påhitt :p
Tror inte heller att det är alla rollerna som disskuterades den omgången, men det är ju några i alla fall...

:D

Slänger in några fler som jag tror BSF missade.

Älva – Är en busig varelse som inte vill något illa men råkar hamna i de mest lustiga situationerna.
Får två sior. Tar över änglens roll om denna dör, men får bara skydda varannan natt.

Silversmedens dotter - Vid första ulvattacken så skyddas Silversmedens dotter mot att ätas, vid andra attacken så är hon inte lika lycklig dock.

Smeden - Överlever en ulvattack, vid andra attacken så får en av ulvarna inte rösta vid nästkommande lynchning. Om smeden dör vid lynchning händer ingenting.

Bagaren - När han/hon blir uppäten så orkar inte ulvarna äta nästa natt, det vill säga ingen dör.

Häxan - Kan kasta ut förtrollningar en av varje per spel
1. En bybo kan inte rösta vid nästa lynchning
2. Siaren får endast veta ond eller god vid en natt.
Tillhör ulvpakten.

Spåraren - Spenderar hela sin vakna tid med att leta ulvspår. Han kan under två nätter i spelets gång välja att stanna uppe hela natten och följa ett spår istället för att sova. Han får då reda på den ulvens identitet, men blir så trött dagen efter att han inte kan tänka klart när han röstar. Istället slumpar LL fram en person han måste rösta på, med motiveringar.

Är immun mot demonen.

Alternativ till spåraren:

Spenderar hela sin vakna tid genom att leta ulvspår i den snåriga skogen vid byn. Kan två gånger under spelets gång fråga spelledaren om en ulv har en vald bokstav i sitt namn. Men bara en bokstav åt gången. PM:ar spelledaren frågan inför valfri natt. Ingen i ulvpakten är immun mot frågan, men LL förtäljer inte om fler än en ulv delar på bokstaven, svaret kommer bara bli ja eller nej.

Ulvarnas Förtrollning – Ulvarna har lite magiskt pulver som ger en förtrollning till ulvarnas fördel. Förtrollningen kan användas så länge ledarvargen finns vid liv, vid tre olika tillfällen. Förtrollningen får inte användas för att vinna.

Förtrollningen innebär att den kan styra den valda personens röst, ulvarna får bestämma vem den ska rösta på. Den som får förtrollningen meddelas via LL efter den nattliga deadlinen. Förtrollningen måste användas på en ny person för varje gång, den får alltså inte hamna på en person flera gånger.

Siarens ättling - Vet om sin kraft men är hemlig tills att den riktiga siaren dör. Har bara kontakt med Siaren efter dess död. Om siaren däremot väljer att sia sin ättling, då kan dom samarbeta, men ättlingen kan inte använda sin kraft förrän siaren är död. Siarens ättling får ta del av samma information som Siaren har fått.

Ängelns ättling - Vet om sin kraft men är hemlig till den riktiga ängeln dör. Har varken kontakt med prästen eller ängeln förrän efter ängelns död. Blir ängelns ättling siad presenteras den som bybo. Tar över änglens roll om denna dör. Men får bara skydda varannan natt.

Prästen - Ulvarna har möjlighet att bikta sig bekänna sina synder en gång under leken. Väljer de att göra så, så är Prästen och Ängeln strängt förbjudna att anklaga den biktade personen för ulveri, eller att rösta på den, detta pga. att man inte kan avslöja något man fått sagt till sig i en bikt.

Man får skriva att man är osäker på personen, men inte att denna beter sig ulvigt.

Prästen har en sia och kan fråga LL en gång under leken om en deltagare är ond eller god. Prästen får dela informationen med Ängeln.

Demonens dotter - Tar över demonens plats och dess kraft när demonen dör. Hon hålls hemlig för alla. Om siad så presenteras rollen som bybo alt. god. Efter dennes död så få siaren veta att du är demon.

Siamesiska tvillingar - Är två bybor som har förmågan att kunna kommunicera med varandra. De vet om varandra, och har tillåtelse att prata med varandra.

Storbonden - Får via spelledaren reda på TRE spelares roll under spelets gång.

Sektledaren – Får värva sektmedlemmar med hjälp av ett antal sior för varje natt (om inte LL redan har givit honom sektmedlemmar). Om sektledaren skulle försöka värva en specialroll, så händer ingenting. Sektledaren får veta av LL att han försöka värva en specialroll.

Sektledaren och sektmedlemmarna kan prata med varandra utanför leken.
Sektledaren är immun mot demonen, men det är inte sektmedlemmarna. Om en sektmedlem omvandlas av demonen så får den en plats i ulvlyan, men den är även kvar i sekten. Denna deltagare får nu välja om den vill spela för onda eller goda sidan. Väljer den att spela för onda laget så tas den upp av ulvlyan på heltid, men den finns fortfarande kvar i sekten och får hålla tyst om omvandlingen. Sektmedlemmen/ulven får avslöja de andra sektmedlemmarna, men bör passa sig för om sekten märker att dess medlemmar börjar dö så kan de börja ana att en förrädare är ibland dom.

Väljer deltagaren istället att spela för goda sidan så blir sektmedlemmen immun mot att ätas på natten. Däremot är det fritt fram för ulvarna att teoria och rösta ut personen i lynch.

Jag funderade på Nakor, vad säger ni om den? God roll som inte kan lynchas eller ätas. Kan endast dödas genom självmordsbombaren.

Jag avskyr Nakor, men jag vet att du är förtjust i den så mycket som du tjatat om den rollen så fine :p

Den där sekten! Måste ju ha hittats på av en riktigt ond människa, snacka om att framkalla paranoia!:eek:

Annars har alltid herden med komondor tilltalat mig, men det är nog för att jag en gång hade en komondor. Medicinkvinnan verkar också spännande.

Jag ska till Linköping på möte imorgon. Kommer sannolikt inte hem före kl 21 så jag föredrar första DL tidigast torsdag. Startar det redan nu ber jag ödmjukt LL om dispens från första DL.

Hmm. Insåg att lyan blir väldigt tunn om jag ska ha med en självmordsbombare och ett svart får.

Oh, tackar!

Du kan gärna ta med den rollen, ge mig den och strunta i att ta med självmordsbombaren i leken :D :angel:

Hahaha! Kanske ska köra på herden istället för Nakor då då...

Du kan gärna ta med den rollen, ge mig den och strunta i att ta med självmordsbombaren i leken :D :angel:

:rofl:

Jag hade den en gång. Självmordsbombaren försvann första dagen, sedan försökte de lyncha mig dag 2. :cool: Men vilken press att veta att jag är god och alla andra vet också att jag är god så de lyssnar på vad jag säger! :eek: :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 568
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 357
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar