Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd
Hoppsan, hade visst redan frågat. Bra start.
Sasse, är det inte du som har något dokument med snuskigt många roller i? Lägg upp!
Jag hittade dessa i ett dokument, tror det kan vara Sasses (?) skrev av dem i en av anmälningstrådarna, vill jag minnas:
Blodgivare: Kan återuppliva en död spelare (käkad eller lynchad). Blodgivaren måste själv leva för att få utnyttja sin kraft. PM:ar LL när hen vill återuppliva någon.
Borgmästare: Borgmästaren kan vid ett tillfälle i spelet avlägga två röster vid röstning, genom att PM: LL om den extra rösten. Borgmästaren har även möjligheten att avbryta en lynchning under spelets gång. PM skickas till LL. Det är okej att villkora detta, ex. ”Om X får majoritet av rösterna så vill jag avbryta lynchen”. Förmågan ses då inte som förbrukad om det blir någon annan än X som lynchas. Om en lynchning blir oavgjord så har Borgmästaren utslagsröst, lotten faller då automatiskt på den deltagare hen röstat på. Om Borgmästaren har röstat på en annan spelare utförs en vanlig lottning.
Byfåne: Har inget vett eller moral, men har dock sina ljusa stunder. En gång under spelets gång får Byfånen fråga om en persons identitet. Hen får dock bara reda på huruvida spelaren är ond eller god. När Byfånen vill fråga så skickar hen ett PM till LL innan NattDL. Byfånen har också möjligheten att vid en lynch avlägga två röster. Den andra rösten skickas via PM till LL innan DL.
Den Blinda: Eftersom hen inte kan se har den blinda istället utvecklat hörseln desto bättre. Därför kan den blinda 2 gånger under spelets gång höra när ulvarna pratar och får genom det försöka lista ut vilka det kan vara. Den Blinda meddelar LL innan dagDL när den vill lyssna. LL meddelar ulvarna som får skriva varsin mening (relaterad till spelet) som de sedan skickar till LL. LL lottar vilken av meningarna som sedan skickas till Den Blinda. Exempel ”Jag misstänker X” eller ”X misstänker mig”
Eremit: Kan en gång stoppa ulvarna från att käka.
Herde med Komondor-hund: Får tre gånger fråga LL om en bokstav finns i någon ulvs namn, LL svarar ja eller nej. Ledarvargen är immun mot frågan, men det är inte demonen. Första gången ulvarna försöker äta herden så skyddas han av sin hund. Andra gången är det fritt för ulvarna. Men iom första försöket får alla i leken reda på Herdens identitet. Herden får inte berätta om vilka bokstäver han frågat, men får dela sina slutsatser. Får inte svara (enbart) ja eller nej på någon medspelares fråga.
Jägare: Tar med sig en annan spelare i döden när den käkas. PMar LL inför DL om sitt val.
Lärling: Har siarens förmågor varannan natt, och ängelns varannan. Får första natten välja vilken förmåga hen vill börja med.
Magister: Får varje natt fråga LL om en bokstav ingår i ulvarnas namn. Men får inte skriva ut de specifika bokstäverna i tråden, dock får hen teoria kring sina slutsatser.
Medium: Får budskap från de döda. En gång per speldygn får mediumet ett budskap från de döda. Mediumet PMar LL om hen vill veta något vid DagDL eller vid NattDL. Har inget PM inkommit blir det automatiskt den käkades budskap som förs vidare. För info om hur budskapet fungerar, se ’Visioner’.
Präst: Får ha kontakt med Ängeln. Kan ta emot bikter från en ulv en gång under spelets gång. Den biktade ulven får sedan varken Prästen eller Ängeln rösta på eller misstänka. Prästen får under spelets gång sia en spelare, hen meddelar LL när hen vill göra detta.
Röstfifflare: Får en extra röst varje DL, PMar den extra rösten till LL
Sektledare: Om inte ledaren redan tilldelats medlemmar av LL så får hen värva en per speldygn genom att PMa LL innan DagDL. Dock får inga specialroller värvas. Sektledaren är immun mot demonen. Men det är inte medlemmarna. En sektmedlem som omvandlas av demonen kommer därefter att ingå både i sekten och i lyan. Får välja vilken sida hen vill spela för. Om hen väljer den onda sidan så får hen sitta kvar i sekten, som en förrädare. Men om hen väljer den goda sidan, så blir hen immun mot att ätas av ulvarna. De får dock teoria om henom.
Siamesiska tvillingar: Två bybor som får ha kontakt utanför leken.
Siare: Får varje natt reda på vad som hänt. Ex. Ulvarna käkar X. Ängeln skyddar Y…
Silversmeden:
Silversmedens dotter:
Spökväckare: Har förmågan att väcka en död spelare till spöke. Spöket och väckaren får samtala med varandra och spöket får rösta via PM till LL.
Storbonde: Har chansen att sia tre spelare under spelets gång.
Vittne: Kan en gång bevittna en varulvsattack. Då får hen reda på en av varulvarnas identiteter, samt att denna varulv får reda på vem vittnet är. Natten efter är vittnet skyddat från attack. Om ulvarnas attack misslyckas får vittnet behålla sin förmåga och välja en ny dat/natt.
Välsignad: Överlever en varulvsattack. Om ängeln skyddar henom så behåller hen sin förmåga till nästa gång.
Ängel: Får varje natt skydda en spelare från att käkas av ulvarna. PMar innan DL LL om vem som ska skyddas.
Ängelns ättling: När ängeln dör så tar ättlingen över rollen, men får bara skydda varannan natt. Presenteras i sior som bybo.
Förrädare: Är medlem i lyan men jobbar för att den goda sidan skall vinna.
Häxa: Får förhäxa en deltagare så att henoms röst inte räknas kommande dag, men den förhäxade får inte reda på detta.
Kärlekspar: En bybo och en ulv som vet om varandra, men inte får rösta på varandra. Dör den ene av dem så drar den med sig den andra.
Medicinkvinna: Får rädda en spelare. Antingen en god från att käkas, eller en ond från att lynchas. När valet är gjort så är medecinkvinnan inräknad på den sida hon skyddat. Innan dess är hon neutral. Den skyddade är immun mot käkning/lych efterkommande dag. Väljer hon den onda sidan så får ulvarna reda på vem hon är, men hon får inte reda på vilka de är.
Trollkarl: Får trolla en annan spelare att rösta på den som trollkarlen väljer. PM skickas till LL.
Demon: Omvänder vid sin död en god till att ingå i lyan. PMar LL om vem hen vill omvända. Det meddelas inte i leken om omvändning ägt rum eller inte, bara att demonen dött.
Demonens Dotter: Tar över demonens plats när denne dör. Innan dess hålls hon hemlig för alla, hon visas i sior som bybo. Efter demonens död så får siaren reda på att hon är demonens dotter (om hon är/blir siad)
Ensamvarg: Vet inte om de andra ulvarna och vice versa. Äter var 3:e natt.
Ulvar: ingår i en pakt. Får varje nätt välja en spelare att käka. Ulvarna får samtala mellan varandra utanför leken.
Visioner: Alla döda spelare, käkade eller lynchade, bybor eller ulvar, får lämna ett meddelande till LL. Detta meddelande ska vidarebefodras till Mediet. Därför får inga spelares nick skrivas ut, utan man måste hitta på ett annat sätt att meddela Mediet det man vill. Inga falska budskap får skrivas, men man får förvränga saker (man får inte skriva att en spelare har gjort/skrivit något den inte har, men man får tolka det på vilket sätt man vill). Inga citat får användas, och det får max vara 10-12 ord långt. Detta PM:as sedan till LL, som kontrollerar och sedan lottar bland de godkända meddelanden om vilket som vidarebefodras till mediet, beroende på vem hen önskats få sia från.