Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

det var mer än jag visste. :D

Så tror jag nämligen inte det när jag var med i en dubbelnickslek. :p

Är det någon som kollat med moderator att det är okej? jag har för mig att det var snack om det förra gången jag var med att man egentligen inte fick ha flera nick, nmen att vi fick det ändå typ( jag och mitt minne....)

Hehe, jag säger 'brukar', fast jag bara spelat en... Då tror jag det var så, och tog för givet att det brukade vara så...:p

Jag har också bara varit med i en sådan lek:p

"Ditt sätt" verkar bättre tycker jag så jag föreslår att vi gör så. :D

Får be alla om ursäkt för att jag inte dök upp i förra leken, men chefen satte mig i en bil med trasigt 12V uttag, så bredband och dator har varit döda hela veckan.

Skippar nästa lek då jag inte hinner med dubbelnick, men är på igen fom. 30 till påskdagen om någon lek kommer igång under tiden.

Är det någon som kollat med moderator att det är okej? jag har för mig att det var snack om det förra gången jag var med att man egentligen inte fick ha flera nick, nmen att vi fick det ändå typ( jag och mitt minne....)

Det där funderade jag på förra gången. Det kanske inte uppskattas att man reggar massa extra nick för en enda lek. Dock borde ju nicken kunna raderas efteråt, kanske? Eller kan vi återanvända nick från förra gången? Tänker om man lämnar inlogg till LL och så får LL lotta vilket nick man får, så behöver det inte skapas så många nya? Om man har en mail kopplad till sitt extranick så kan man ju radera den.

Ett alternativ är att ha dubbeluppdateringar dvs man har dag och natt uppdateringarna samtidigt. Då kan jag ha dem vid 21.45. Skulle det fungera?

Nej, dubbeluppdateringar ser jag helst inte. Specialroller som ska skicka pm till natten vill ju gärna se vem som lynchas först.

Det där funderade jag på förra gången. Det kanske inte uppskattas att man reggar massa extra nick för en enda lek. Dock borde ju nicken kunna raderas efteråt, kanske? Eller kan vi återanvända nick från förra gången? Tänker om man lämnar inlogg till LL och så får LL lotta vilket nick man får, så behöver det inte skapas så många nya? Om man har en mail kopplad till sitt extranick så kan man ju radera den.

Kollade upp detta. För att ett nick skall tas bort är enda vägen att inte logga in på det under ett år. Finns, vad jag förstår, inget annat sätt... (och då hade jag redan loggat in på förra dubbelnicket för att radera det :p)
Men man kan ju lotta om nicken, som du skrev, så behöver ingen veta vems som är vems i alla fall.

Nej, dubbeluppdateringar ser jag helst inte. Specialroller som ska skicka pm till natten vill ju gärna se vem som lynchas först.

Det där med att återanvända gamla nick kanske skulle kunna fungera, vad tror ni andra?

Ja visst vill dom det, å andra sidan blir det mer rättvist med dubbeluppdateringar eftersom inte alla har möjlighet att vara inne vid deadline och då har alla samma information(ungefär för det skrivs ju endel i tråden också men lika från uppdateringssynpunkt) att utgå från. Jag har lekt flera lekar med dubbeluppdateringar och det har fungerat bra. Mig spelar det ingen roll det var bara ett förslag för att kunna ha deadline lite senare.

Kollade upp detta. För att ett nick skall tas bort är enda vägen att inte logga in på det under ett år. Finns, vad jag förstår, inget annat sätt... (och då hade jag redan loggat in på förra dubbelnicket för att radera det :p)
Men man kan ju lotta om nicken, som du skrev, så behöver ingen veta vems som är vems i alla fall.

Jo, visst måste nicken gå att ta bort men det är nog Gunnar som måste göra det. Och han kanske tycker det är lite onödigt arbete för att vi ska få leka :angel:

Jag loggade in på mitt dubbelnick nu och har lösenordet sparat, men jag kommer inte ihåg det! Och skrev ingen korrekt mailadress så jag kan återställa lösenord. Och man kan tydligen inte ändra mailadress utan att ha lösenordet. Så jag kommer in på nicket men kan inte få fram lösenordet. Frustration.

Helt ärligt ser jag inte vad mod skulle kunna ha att invända mot ett tiotal nya nick som enbart används för en lek? Men jag kan kolla med lizan för säkerhets skull.

Angående dubbeluppdateringar så tycker jag betydligt bättre om när det är skilda uppdateringar. Att vissa kanske inte kan vara inne är ju sådant som ingår i leken, vissa måste klockan två på dagen också och har därmed mindre att gå på när de ska rösta, men det är ju inte orättvist, det är bara så det är?

Javisst. Men detsamma gäller deadline-tiderna tycker jag. Kan man inte vara inne när det är deadline så får man väl vara inne andra tider så då borde det väl inte spela så stor roll när deadline är? Jag gillar också separata deadline bäst men jag försöker gärna se saken från flera perspektiv för jag vill att leken uppskattas av så många som möjligt.

Jag tycker den här utvecklingen som leken fått att det nästan är ett krav att kunna vara inne vid deadline är tråkig. Jag tror det kan vara en orsak till att det är så svårt att få ihop deltagare

När det var som flest deltagare var aktiviteten mer utspridd över dygnet och det var okej att inte kunna vara inne någon eller vara superaktiv jämt och jag tror det gjorde att fler anmälde sig. Nu känns det som om man nästan missar ett speldygn när man inte kan vara inne på kvällen eftersom det nästan bara är aktivitet då. Men det är förstås möjligt att jag minns fel.

På fredag och lördag kan jag ha senare men jag vill inte ha senare när jag ska upp tidigt till skolan nästa dag. En kvart senare skulle gå men det gör ju inte så stor skillnad.

Dina DL's funkar för mig, men om du haft tidigare, typ vid 20-tiden, så hade jag inte hunnit. Men som det är nu så går det bra för mig.

Jag förstår hur du menar, men jag vet inte om rätt väg tillbaka är att slå ihop DL? Men jag uppfattar det också som att många inte har tid under dagarna?

Personligen skulle jag vilja slå ett slag för två DL per dag - det känns som att det skulle kunna få upp aktiviteten och på något vis "tvinga" folk att skriva när de kan. Men då blir det ju vissa som kanske inte kan, eftersom då kvällsDL måste ligga tidigt för att folk som ska upp dagen efter ska hinna skriva och rösta på kvällen kanske vissa inte hinner in innan kvällsDL. Dessutom kräver det en LL som kan uppdatera under dagarna. Så det kanske inte går att få tillbaka?

Vad bra. :)

Jag har funderat på det här med rollerna och kommit fram till att om leken ska bli bra så kanske man måste styra lottningen lite. En del roller kanske inte går så bra att kombinera även om de hör till samma sida.

Ett förslag från mig är att jag kombinerar ihop rollerna två och två som jag tycker att det borde fungera och sedan när jag lottar så gör jag som så att när en deltagare lottats till en roll så får dennes dubbelnick automatiskt den rollen som den hör ihop med. :idea:

Förstår ni hur jag menar och tycker ni det är en bra ide?

Personligen skulle jag vilja slå ett slag för två DL per dag - det känns som att det skulle kunna få upp aktiviteten och på något vis "tvinga" folk att skriva när de kan. Men då blir det ju vissa som kanske inte kan, eftersom då kvällsDL måste ligga tidigt för att folk som ska upp dagen efter ska hinna skriva och rösta på kvällen kanske vissa inte hinner in innan kvällsDL. Dessutom kräver det en LL som kan uppdatera under dagarna. Så det kanske inte går att få tillbaka?

Det här är ju definitivt det roligaste, då håller sig leken aktiv hela dagen, istället för bara på kvällen som nu. Men det känns som att det fordras lite ledighet för att verkligen ha tid till detta? I alla fall jag har inte tid med en sådan lek + jobb och fritid.

glömmerallt: Jag fattar inte :p

Jag förstår hur du menar, men jag vet inte om rätt väg tillbaka är att slå ihop DL? Men jag uppfattar det också som att många inte har tid under dagarna?

Nej det tror jag inte påverkar saken nämnvärt. Jag menade inte att koppla ihop det på något sätt utan reflekterade bara över att det är så få deltagare, det vore roligt om vi kunde bli lite fler och många som är med ibland verkar hoppa över många lekar för att de känner att de inte har tid och det skulle ju kunna vara så att en del av dess hade kunnat vara med om kraven på aktivitet(och då helst vid deadline) inte hade varit lika höga.

Poängen är lite att om det är många deltagare så gör det inte så mycket om någon eller några är lite oaktiva någon/några dagar eftersom det totalt sett ändå blir en god aktivitet i leken. Är det få deltagare blir hela leken lite seg och många kanske känner att det drabbar den egna sidan mycket om de inte kan vara inne någon dag

Två deadline per dag kräver ju ännu mer aktivitet så det skulle nog snarare leda till färre än fler deltagare.

Det här är ju definitivt det roligaste, då håller sig leken aktiv hela dagen, istället för bara på kvällen som nu. Men det känns som att det fordras lite ledighet för att verkligen ha tid till detta? I alla fall jag har inte tid med en sådan lek + jobb och fritid.

glömmerallt: Jag fattar inte :p

Jag och förklaringar:p men jag försöker igen.

Jag parar alltså ihop rollerna två och två, tex(det här är alltså bara exempel jag har inte bestämt vilka roller jag ska ha med än):

ulv-ulv
siare-häxa
ängel-trollkarl
självmordsbombare-ensamvarg
Spion-jägare

Om jag då t.ex lottar så att Mammas blir Självmordsbombare så kommer hennes dubbelnick bli ensamvarg och om jag lottar Niyama till Trollkarl så blir hennes dubbelnick ängel osv.

Vad bra. :)

Jag har funderat på det här med rollerna och kommit fram till att om leken ska bli bra så kanske man måste styra lottningen lite. En del roller kanske inte går så bra att kombinera även om de hör till samma sida.

Ett förslag från mig är att jag kombinerar ihop rollerna två och två som jag tycker att det borde fungera och sedan när jag lottar så gör jag som så att när en deltagare lottats till en roll så får dennes dubbelnick automatiskt den rollen som den hör ihop med. :idea:

Förstår ni hur jag menar och tycker ni det är en bra ide?

Jag tror fattar, och tycker att det verkar helt logiskt:)

Jo, visst måste nicken gå att ta bort men det är nog Gunnar som måste göra det. Och han kanske tycker det är lite onödigt arbete för att vi ska få leka :angel:

Jag loggade in på mitt dubbelnick nu och har lösenordet sparat, men jag kommer inte ihåg det! Och skrev ingen korrekt mailadress så jag kan återställa lösenord. Och man kan tydligen inte ändra mailadress utan att ha lösenordet. Så jag kommer in på nicket men kan inte få fram lösenordet. Frustration.

Visst kan han säkert det:) Jag läste denna tråden...http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=696813&highlight=bort+nick

Angående dubbelnicken så tror jag inte det gör varken från eller till med våra cirka tio nya nick. :)

glömmerallt, jag förstår, tycker det låter bra. :)

Och då förstår jag angående aktivitetsdiskussionen. :)

Jag tycker det låter bra och smidigt!

Förövrigt hoppas jag att det går bra att skapa nya nick, för jag kommer i alla fall inte in på mitt förra.

skulle gärna hänga på och dubbel-nick låter jättekul, men eftersom jag är på resande fot tis-fre nästa vecka oxå så får jag nog hoppa denna gång (om ni inte drar igång nästa helg förstås.....:angel: )

*KL*

Får be om ursäkt för att jag bara försvann från förra leken. Jag kom hem långt efter DL och kollade snabbt för konstatera hur det gått innan jag stupade i säng. Sedan var vi borta hela torsdagen och när vi kom hem däckade jag - influensa. Den höll mig i sängläge hela fredagen. Nu när jag vaknade kände jag att det vänt under natten så det finns hopp om livet. Däremot har jag kommit efter med jobbet. Har en deadline på tisdag och jag måste nu vända ut och in på mig själv för att hålla den. Så före onsdag har jag inte tid med någon lek alls.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 330
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar