Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så LL får ingen sovpaus menar du :arghh:
Jag var såå nära att be dig göra det igår som ändå kan alla roller för jag var så trött sen när leken kom upp. Någon ville ju ha upp leken snabbt ;)
Men jag tänkte att ni överlever natten så det kommer strax ett inlägg om det :)

Jag övervägde att göra det men tänkte att det blev mindre tilltrasslat om du gjorde det själv, dessutom var det ju ingen bråska tyckte jag. :)

• Gilla
Reactions: MM
Jag sitter också och funderar på om det kan vara sex ulvar. Men så är ju jag sån som hellre tror på för många än för få, eftersom det kan ställa till det rejält om man tror på för få.

Mm det kan ju det. Tror det bästa är att hålla det öppet och inte låsa fast sig på ett visst antal.

Lite anteckningar, mest för att jag själv ska ha koll :)

Goda roller
Siare
Ängel
Spion
Tvillingar
Välsignad
Brevbärare
Röstfifflare
Bybor

Onda roller
Ulvar

På 16 deltagare borde det som någon nämnt rimligtvis vara 5 Ulvar. 8 specialroller dessutom, ger att det sannolikt är 3 Bybor.

Siare och Spion är de enda som har extra info, och så den som får brevbärarens sia då.
Ännu så länge är det alltså ingen som bör veta någonting extra, utom såklart Ulvarna som vet vilka som är goda, och tvillingarna som vet om varandra.

Men som pessimisterna @glömmerallt och @Hedinn säger så kan det ju också vara 6 Ulvar, i så fall 2 Bybor.
Men jag tycker det låter som lite väl många onda, så jag väljer att vara positiv och tro på 5 Ulvar. :)

Någon eftersökte en fråga!

Obligatorisk fråga att besvara innan dl 22.00 ikväll.

Vem tror ni kommer vinna striden, onda eller goda?
Vad tror du kan vara avgörande för en god vinst?

Jag vet inte vad jag ska tro, men jag hoppas att de goda vinner :D
Det som är avgörande det tror jag kan hänga lite på oss nya, om alla nya är på samma sida kan det ju vara en fördel eller nackdel beroende på vilken sida de är på.

Och ännu så länge kan jag ju inte misstänka någon egentligen. Det har mest varit OT och flams ännu. Skulle då möjligtvis vara GAs mystiska inlägg som svar på LLs fråga :cautious: ;)

Hade det funnits onda utanför lyan så hade jag misstänkt Snurris för hennes gåtfulla svar att "min sida" vinnerO_o. Nu finns ju inga sådana, så du slipper undan för den här gången @Snurrfian :p

Och ännu så länge kan jag ju inte misstänka någon egentligen. Det har mest varit OT och flams ännu. Skulle då möjligtvis vara GAs mystiska inlägg som svar på LLs fråga :cautious: ;)

Hade det funnits onda utanför lyan så hade jag misstänkt Snurris för hennes gåtfulla svar att "min sida" vinnerO_o. Nu finns ju inga sådana, så du slipper undan för den här gången @Snurrfian :p

Hur menar du med att det inte finns någon sådana? Vanligen finns det två sidor. Skulle det bara finnas en sida nu, och att snurris inte skulle tillhöra den, vilken sida skulle Snurris tillhöra om inte sin? Det här låter klart skumt, men kanske inte ulviskt.

Hur menar du med att det inte finns någon sådana? Vanligen finns det två sidor. Skulle det bara finnas en sida nu, och att snurris inte skulle tillhöra den, vilken sida skulle Snurris tillhöra om inte sin? Det här låter klart skumt, men kanske inte ulviskt.
Vad jag menade var att om det funnits onda utanför lyan, typ fåret eller ond spion etc, så hade den kommentaren kunnat tolkas som en hint från exempelvis fåret till lyan, att inte Snurris uttalat sa att hon hoppades/trodde goda sidan skulle vinna utan just "min sida" bara.
Klarare så? :)

Vad jag menade var att om det funnits onda utanför lyan, typ fåret eller ond spion etc, så hade den kommentaren kunnat tolkas som en hint från exempelvis fåret till lyan, att inte Snurris uttalat sa att hon hoppades/trodde goda sidan skulle vinna utan just "min sida" bara.
Klarare så? :)
Men fåret är väl ond liksom ulvarna och har knappast någon privat sida?

För övrigt undrar jag hur man utan någon extra information ska kunna hinta till de onda i lyan? Räknar man med selektiv läsning från de goda eller?

Men fåret är väl ond liksom ulvarna och har knappast någon privat sida?

För övrigt undrar jag hur man utan någon extra information ska kunna hinta till de onda i lyan? Räknar man med selektiv läsning från de goda eller?
Angående sida så är fåret givetvis ond. Jag menade (och rätt skämtsamt ska tilläggas) att fåret kunde försökt hinta genom att inte genast utropa "Jag hoppas de goda vinner!" Utan lite mer diskret säga "jag hoppas att min sida (åsyftande de onda då) vinner".

Det hade i så fall varit med just förhoppningen om selektiv läsning, alternativt tanken att risken att de goda förstod övervägdes av chansen att de onda förstod.

Detta var ju dock mest sagt på skämt, jag vet bara att de gånger jag suttit i lyan så har alla möjliga meningar trotts vara hintar :p

Angående sida så är fåret givetvis ond. Jag menade (och rätt skämtsamt ska tilläggas) att fåret kunde försökt hinta genom att inte genast utropa "Jag hoppas de goda vinner!" Utan lite mer diskret säga "jag hoppas att min sida (åsyftande de onda då) vinner".

Det hade i så fall varit med just förhoppningen om selektiv läsning, alternativt tanken att risken att de goda förstod övervägdes av chansen att de onda förstod.

Detta var ju dock mest sagt på skämt, jag vet bara att de gånger jag suttit i lyan så har alla möjliga meningar trotts vara hintar :p
Du är allt lite skum här, mest i brist på bättre. Jag måste ju i denna leken låtsas att jag ser onda överallt då Myrten lyckades få mig lynchad när jag bara hittade ett fåtal teorier och mest flamsade som alla andra :)

Första dagen är hopplös, men det får man visst heller inte skriva, eller jag fick inte, för många andra var det okej ;)

Tillbaka från jobb nu. Goda kommer förhoppningsvis vinna och det förmodligen på avsaknaden av onda specialroller. Dock är det nog rätt stor chans att ulvarna kan vinna om de lyckas med sina käk och att goda lynchar varandra tidigt i leken.

Obligatorisk fråga att besvara innan dl 22.00 ikväll.

Vem tror ni kommer vinna striden, onda eller goda?

Jag hoppas och tror att de goda lyckas!

Vad tror du kan vara avgörande för en god vinst?

Att inte ulvuslingarna lyckas sprida förvirring så att goda lynchas...

Är jag den enda som åtminstone för mig själv börjar spåna lite, även om jag inte tänker lägga fram någon teori förrän det börjar närma sig DL? :confused:

Även om det naturligtvis blir oerhört dåligt underbyggda teorier så här första dagen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar