Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon eftersökte en fråga!

Obligatorisk fråga att besvara innan dl 22.00 ikväll.

Vem tror ni kommer vinna striden, onda eller goda?
Vad tror du kan vara avgörande för en god vinst?

Det beror på om LL har lyckats sätta alla nya i lyan så har kanske den goda sidan en stor fördel, eller nackdel för att ingen vill lyncha ut en nykomling... Självklart tror jag att min sida kommer att vinna! :up:

Ska snart iväg till stallet och passa hovslagare åt en en vän, ska försöka följa leken via mobilen, annars får jag läsa ikapp under em, efter 17 tiden ungefär, så nu blir det snart "tyst" från mig ett tag
Kom just hem efter att ha "vaktat" hovslagaren och ridit en sväng i det "fina" vädret. Pållan hade bråttom som vanligt.

Jag tycker att det är jättesvårt att veta vad man ska tro, så här tidigt! När jag tittar på tidigare lekar så såg jag att ni har haft en fråga att svara på och få igång leken med, det verkade rätt smart, nu vet man ju liksom inte vad en ska skriva!
Hmm.
Jag ska tvätta och äta gröt idag iallafall, så jag får fundera på de här under tiden.

Du har helt rätt - första dagen är alltid svårast. (Särskilt när det inte är en obligatorisk fråga - det är det inte alltid - men nu har den ju kommit).

Och vad tror jag då?

Jag tror att den goda sidan vinner och avgörande kommer att vara brevis skickar sina paket till goda som sedan lyckas förvalta dom väl. Och en pricksäker ängel.

Men för att svara på frågan så beror det ju givetvis lite på hur uppställningen ser ut, samt hur början av spelet blir. Lyckas ulvarna få ut både ängeln och siaren tidigt, t.ex, så blir det ju klar fördel ulvarna, men i och med paketen och övriga roller, så kan nog goda vinna ändå, om det spelas rätt. Så min gissning är att goda vinner och en stor del av avgörandet tror jag blir brevbäraren samt spionen, som behöver lyckas tolka allting rätt.

Jag tror goda. Mest för att det känns som godas tur efter förra leken. :)

Eftersom jag är barnsligt förtjust i brevbäraren, så tror jag att hen kommer dela ut rätt paket till rätt person, så att det blir busenkelt att lista ut vilka som är onda.

Med det sagt kommer jag inte läsa på några timmar. Dags att åka in till stan och shoppa loss. :D

En vecka godisfritt kräver belöning!

Det beror lite på. Som sagt är det ju en del nya med, och man brukar klara sig rätt långt på att skylla på att man är ny och inte förstår :angel: så jag tror den sida som har mest nya har en viss fördel.
Det är också en ganska stor lya, vilket så klart kan ställa till det för goda sidan. Å andra sidan har de (onda) ingen extra info, förutsatt att inte brevbäraren får något sådant paket att dela ut.

Skulle jag gissa så tror jag ändå goda vinner :) Tycker de ofta gör det i de "vanliga" lekarna, dvs de otwistade med något färre specialroller

Jag tror goda. Mest för att det känns som godas tur efter förra leken. :)

Eftersom jag är barnsligt förtjust i brevbäraren, så tror jag att hen kommer dela ut rätt paket till rätt person, så att det blir busenkelt att lista ut vilka som är onda.

Med det sagt kommer jag inte läsa på några timmar. Dags att åka in till stan och shoppa loss. :D

En vecka godisfritt kräver belöning!
Goda vann ju förra leken? :)

Bästa! :D

Men passa dig, andra svaret ihop med första kan få folk att tro att du är ulv. ;)

jag är medveten om det;):p men jag tror att om jag kombinerat det andra svaret ihop med att onda skulle vinna hade det varit ännu skummare:cool:

Angående rollfördelningen så tror jag det kan vara 6 ulvar, många starka goda specialroller men 5 är nog kanske det mest troliga.

jag är medveten om det;):p men jag tror att om jag kombinerat det andra svaret ihop med att onda skulle vinna hade det varit ännu skummare:cool:

Angående rollfördelningen så tror jag det kan vara 6 ulvar, många starka goda specialroller men 5 är nog kanske det mest troliga.
Jag sitter också och funderar på om det kan vara sex ulvar. Men så är ju jag sån som hellre tror på för många än för få, eftersom det kan ställa till det rejält om man tror på för få.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar