Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast då kan det ju vara en taktik i sig...poängen borde väl vara att man aldrig kan förutsäga beteendet?

Nu fick jag lite ont i huvudet.
Taktik från en god att inte göra som en ond borde göra? ;)

Jag ifrågasätter ju just att du håller någon som god för att den inte gör vad du anser en ulv borde göra, dag ett.

Hoppas att jag inte gav dig mer huvudvärk nu :D

1. Habina Väldigt frånvarande(shopping nu på kvällen). Oengagerad eller suspekt? Håller definitivt ett öga på.

2. Snurrfian Har inte noterat något särskilt avvikande åt något håll. Neutral tills vidare.

3. Dentaku Jag.

4. Paddington Har skrivit väldigt trevliga och harmlösa inlägg utan att blanda sig i några diskussioner. Försök att hålla sig under radarn?

5. Lilltess Har hamnat i lite diskussioner men rättat till missförstånd. Neutral tills vidare.

6. Lobelia Känns snarare som fredsmäklare än någon som hejar teorispridande. Mer åt det goda hållet som det ser ut nu.

7. LenaH Reagerade snabbt på anklagelser. Har själv kommit med antydningar mot Lobelia och Habina. Misstänkt ond.

8. glömmerallt Känns en smula hemlighetsfull. Också en spelare jag håller ett öga på.

9. Idahoe Inget grepp om riktigt. Neutral tills vidare.

10. bollen__ Inga dåliga vibbar än, åt det goda hållet som det ser ut nu.

11. Klara Inte tillräckligt mycket att gå på. Neutral tills vidare.

12. cirkus Samma här, neutral tills vidare.

13. Shaggy Har flaggat för låg aktivitet. Neutral tills vidare, reagerade dock lite på inlägget om att segraren skriver historien.

14. Quarter4ever Aktiv med teorier åt flera håll. Neutral tills vidare.

15. Mirtai För få inlägg att gå på än. Neutral tills vidare.

16. Hedinn Verkar vara med i matchen nu, ytterligare en spelare som jag vill hålla lite koll på.

Sammanfattningsvis så är jag inte det minsta säker på någonting och allt det jag skrivit ovan kan ändras på en pissekvart(utom det faktum att jag är jag). :arghh:

Intressant att du redan vågar dig på att tänka någon som åt det godare eller ondare hållet redan. Det vore fint med lite mer förklaring till varför du tänker så som du gör om ffa Lobelia, LenaH(okej, här finns lite teoriembryo) och _bollen

Taktik från en god att inte göra som en ond borde göra? ;)

Jag ifrågasätter ju just att du håller någon som god för att den inte gör vad du anser en ulv borde göra, dag ett.

Hoppas att jag inte gav dig mer huvudvärk nu :D

Nej, jag menade taktik från en ulv att göra precis vad som vore helt stereotypt och som vore supermisstänkt eftersom det vore så otroligt att ingen skulle misstänka det.

Som god är väl problemet att det är svårt att veta vad man ska göra för att folk ska fatta att man är god eftersom allt man gör är misstänkt. :arghh:

Fattar!
Jag behövde bara läsa det sisådär 5 gånger....och nu så trillade poletten ner.

Det är faktiskt en rätt underlig grej att skriva tycker jag. Säger dock inget om hennes roll.
Jo jag hakade upp mig på formuleringen där. Nej det säger inte så mycket om rollen men skumt är det. Lite som man arbetar för fel team medvetet.

Nej, jag menade taktik från en ulv att göra precis vad som vore helt stereotypt och som vore supermisstänkt eftersom det vore så otroligt att ingen skulle misstänka det.

Som god är väl problemet att det är svårt att veta vad man ska göra för att folk ska fatta att man är god eftersom allt man gör är misstänkt. :arghh:
Ja, eller taktik från en ond att spela som en god för att folk ska tro att man är god, som du gör i det här läget. :)

Det är ju precis därför jag misstänker glömmerallt ;) Det hon gjorde var så uppenbart att man kan snurra det hur många varv som helst. Jag landade dock i att nålen stannade på ond istället för god

Intressant att du redan vågar dig på att tänka någon som åt det godare eller ondare hållet redan. Det vore fint med lite mer förklaring till varför du tänker så som du gör om ffa Lobelia, LenaH(okej, här finns lite teoriembryo) och _bollen

Lobelia håller jag och @Hedinn på att avhandla. bollen_ erkänner jag att jag måste se över igen, det kan vara så att jag är helt ute och cyklar. Teoriembryn är oavsett allt jag kan erbjuda och som jag skrev i inlägget vet jag egentligen ingenting och allt kan ändras genom ett inlägg.

@Habina , hur länge ska du vara försvunnen? Här brukar det ju spruta ut inlägg och teorier vildare än de flesta och det är märkligt tyst? Dessutom hade Habina redan förträngt att goda sidan vann förra leken? Tillbakalutad ulv?

Jag är på gång! :D Kom hem från stan vid nio först, så jag har lite att läsa ikapp märker jag. Spontant hittills:

LenaH och Snurrfian verkar vara ense om att de är oense. Kan de vara i lyan tillsammans och bara spela teater?
Dentaku misstänker personer som är inloggade och aktiva, men inte i ulvtråden. Förstår inte riktigt hur hon resonerar, jag är alltid inloggad på buke, även när jag inte är på sidan. Vem orkar logga ut sig numera?
Quarter4ever inleder sin första lek med att eventuellt outa tvillingarna. Hm... låter det vara en nybörjarmiss så länge.
Sedan hade jag i min trötthet efter dagen helt missat att paddington var med, så jag förstod först inte varför hon skrev en massa i tråden. :o

Jag förvarnade om att jag inte kommer skriva lika mycket i den här leken, måste ha tid för lite annat också... :angel:

Jag tror att jag fick för mig att onda vann för att Hedinn var ond. :p Så då borde jag i ärlighetens namn ändra mig och säga att onda bör få vinna, så vi säger väl så. :D

Jag är på gång! :D Kom hem från stan vid nio först, så jag har lite att läsa ikapp märker jag. Spontant hittills:

LenaH och Snurrfian verkar vara ense om att de är oense. Kan de vara i lyan tillsammans och bara spela teater?
Dentaku misstänker personer som är inloggade och aktiva, men inte i ulvtråden. Förstår inte riktigt hur hon resonerar, jag är alltid inloggad på buke, även när jag inte är på sidan. Vem orkar logga ut sig numera?
Quarter4ever inleder sin första lek med att eventuellt outa tvillingarna. Hm... låter det vara en nybörjarmiss så länge.
Sedan hade jag i min trötthet efter dagen helt missat att paddington var med, så jag förstod först inte varför hon skrev en massa i tråden. :o

Jag förvarnade om att jag inte kommer skriva lika mycket i den här leken, måste ha tid för lite annat också... :angel:

Kan du utveckla det där?(alltså den biten jag fetade)

Det känns inte så upplyftande med ett teoriinlägg som avslutas med att hon är ond eller god. Det är alla, jag lovar ( utom lekledaren).

Det var snarare ett; jag reagerar på detta, men kan likaväl vara en god som en ond som skrivit det.

Just därför släppte jag också det direkt när Q citerade sig själv och jag insåg att jag missade en del av diskussionen.

MYCKET OT så här långt och jag har ju också bidragit till det men svårt att säga något om någons roll utifrån det.

Våra nykomlingar Dentaku o Q är verkligen ambitiösa och ligger högt på inläggslistan. Det är kul med fräscha spelare, men jag instämmer inte riktigt i vissa av teorierna. Q - Det finns ingen anledning för någon att försöka outa sin roll så här tidigt så att Snurris och LenaHs ordväxlande skulle tyda på att de är endera ulvar el tvillingar känns väldigt långsökt. Dels för att ulvarna inte vill outa sig och som någon annan skrivit så blir tvillingarna viktigare och viktigare ju längre leken går. Jag säger inte att någon av dem inte kan vara det, men ordväxlandet i sig är inget tecken på det utan det är hur de brukar bete sig i lekar (Sedan som GA skriver - om de INTE gjorde det skulle det dock kunna vara ett varningstecken).
Dentaku - att någon är frånvarande behöver inte betyda att någon är ulv/ond och försöker gå under radarn. I de två senaste lekarna har deltagarna just valt att lyncha någon som varit frånvarande och bägge gångerna hade dessa personer goda roller. Det är lätt att glömma men det finns ett liv vid sida av ulvlekarna och ibland kommer verkligheten ikapp.
Själv har jag också svårt att sätta någon som neutral, alt god el åt det ondare hållet redan nu vilket gör mig lite fundersam. Jag tycker det är lite farligt att sätta etiketter på folk redan nu när leken knappt har kommit igång.
Bollen_ känns lite mer försiktig i sitt teoriande.

Jag vet att Shaggy skrev att hon har svårt att hänga med om det är för många deltagare och hon var samtidigt tvungen att rösta tidigt. Men jag tycker rösten på Mirtai känns lite passiv. "Vi" brukar ofta vara ganska så förlåtande mot nya spelare och inte rösta ut dem dag1 (om de inte gör bort sig totalt), vilket gör att det känns som hon medvetet lade en röst som egentligen inte skulle ha någon betydelse. Jag vet att Mirtai lekt för många år sedan, men i mina ögon är hon "ny".

Idahoe och Lobelia hade en diskussion om "fåret" och hur denne skulle vilja signalera till lyan och jag fick gå tillbaka två gånger till rollistan för att se att jag inte missuppfattat rollerna. Känns lite udda att diskutera en roll som inte ens finns med? Säger väl egentligen inget om någon av dem, men samtidigt fyllde diskussionen inget syfte eller bidrog till leken

Snurrfian pratade statistik tidigare idag och tycker det borde vara dags att LenaH är i lyan igen. Kollar man på statistiken så har ju de två senaste lekarna visat en klar statistisk avvikelse eftersom Snurris varit god, så rent krasst borde hon vara i lyan igen ;)

Jag reagerade lite igår på "Gunnars lya/lada" som jag skrev tidigare idag och ser att Idahoe plockat upp den tanken och röstat utifrån den.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar