Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan du utveckla det där?(alltså den biten jag fetade)

Quarter4ever kommer med tanken att snurrfian och LenaH antingen sitter i lyan tillsammans eller är tvillingar. Om det faktiskt skulle vara så illa att de ÄR tvillingar, så är det inte särskilt smart att säga det som god, så ulvarna blir tipsade. Men eftersom jag inte är särskilt övertygad om att de är tvillingar, så ser jag det mer som ett nybörjarmisstag. Tydligare? :)

Minns att jag sade några goda roller högt i någon av mina första lekar och som tilrättavisning blev jag snabbt lynchad. ;)

Och nu när jag har nu när jag har gått igenom leken för LL skull så slog det mig att @quarter4ever är väldigt snar att se ulvar i varje hörn, det kan vara för att hon är ny och vill visa framfötterna men det skulle även kunna vara för att hon är ond och det är lättare att säga ulv när man vet vilka det är... Men å andra sidan så hade även jag lekar där jag tyckte att alla var ulvar så jag vet inte om jag vågar gå på det idag, som @Paddington skriver så känner jag åtminstone inte för att rösta ut en nybörjare första dagen... Men å andra sidan så har jag svårt att hitta något vettigt att gå på idag... Jag får fundera ett par varv till...

Snurrfian är nog den jag reagerar mest på hittills. Nog för att jag brukar kunna göra det, men nu var det lite extra då hon byggde en teori mot mig baserat på något jag inte skrivit. Ursäkten var att hon behövde något att teoria om, men det har skrivits en hel del, även jag har skrivit annat än det, så jag köper det inte riktigt.

Hedinn röstar på Snurrfian

Idahoe och Lobelia hade en diskussion om "fåret" och hur denne skulle vilja signalera till lyan och jag fick gå tillbaka två gånger till rollistan för att se att jag inte missuppfattat rollerna. Känns lite udda att diskutera en roll som inte ens finns med? Säger väl egentligen inget om någon av dem, men samtidigt fyllde diskussionen inget syfte eller bidrog till leken

Här har du en poäng Paddington. Kan det vara två ulvar som försöker få det att se ut som de teoriar? Fast det känns konstigt med tanke på att rollen inte är med...

Lobelia håller jag och @Hedinn på att avhandla. bollen_ erkänner jag att jag måste se över igen, det kan vara så att jag är helt ute och cyklar. Teoriembryn är oavsett allt jag kan erbjuda och som jag skrev i inlägget vet jag egentligen ingenting och allt kan ändras genom ett inlägg.

Är det det märkliga cirkelresonemanget som jag bara blir snurrig i skallen av?
Jag kände att jag släppte det nånstans för jag känner att i dessa lekar finns inga stereotypa saker som den ena eller andra sidan gör.
(förstår att du får huvudvärk - ett tidigt symtom på ulvspelsberoendet ;) )

Quarter4ever kommer med tanken att snurrfian och LenaH antingen sitter i lyan tillsammans eller är tvillingar. Om det faktiskt skulle vara så illa att de ÄR tvillingar, så är det inte särskilt smart att säga det som god, så ulvarna blir tipsade. Men eftersom jag inte är särskilt övertygad om att de är tvillingar, så ser jag det mer som ett nybörjarmisstag. Tydligare? :)

Minns att jag sade några goda roller högt i någon av mina första lekar och som tilrättavisning blev jag snabbt lynchad. ;)

Ja tydligare och jag håller med hade hon inte varit ny hade det varit misstänkt.

17.55 Shaggy röstar på Mirtai
18.47 Mirtai röstar på glömmerallt
18.56 Lilltess röstar på Idahoe
20.57 Idahoe röstar på LenaH

21.30 Hedinn röstar på Snurrfian

Jag kände att jag släppte det nånstans för jag känner att i dessa lekar finns inga stereotypa saker som den ena eller andra sidan gör.

Jag fick huvudvärk av att läsa dentaku och Hedinns diskussion om det nu så jag släppte den.

Nej. Jag är rätt snurrig också. Skulle förmodligen behöva skriva om hela min tidigare sammanfattning redan nu men det skulle bara bli ett Sisyfosarbete med tanke på att allt lär ändras fem minuter efter att det är skickat ändå. Jag ska försöka vara tyst(läs: inte skriva så mycket) och läsa och tänka lite i stället.

Då har jag läst ikapp mig, men jag vet inte om jag blev så mycket klokare. Det enda som jag tycker "sticker ut" (och det är verkligen inte mycket) är Idahoes och Lobelias diskussion som måste räknas som OT eftersom rollen inte är med och så Snurrfian och LenaH med sin "lada/lya" och det vanliga gnabbet.

Men från det till att faktiskt hitta något misstänkt. :crazy: Jag tror jag måste ta en nattmacka innan jag bestämmer mig.

Fast angående Snurrfian och LenaH så är det ju rätt lätt att man använder samma ord som i frågan som ställs och det var quarter4ever som frågade om de satt i lyan båda två. Därför reagerade jag inte på att de använde uttrycket "Gunnars lya" i svaret sen.

Fast angående Snurrfian och LenaH så är det ju rätt lätt att man använder samma ord som i frågan som ställs och det var quarter4ever som frågade om de satt i lyan båda två. Därför reagerade jag inte på att de använde uttrycket "Gunnars lya" i svaret sen.

Hm... Så tänkte inte jag. Men det är klart att det blir lätt att skriva "fel" ifall det redan antytts innan. Fasiken, då blev det ännu svårare att bli klok på den här leken. :(

Hm... Så tänkte inte jag. Men det är klart att det blir lätt att skriva "fel" ifall det redan antytts innan. Fasiken, då blev det ännu svårare att bli klok på den här leken. :(
Men nja. Skriva fel? Alltså, jag tycker eg inte att det där är värt att bemöta längre men jag använde inte ens ordet lya. Jag svarade Gunnars.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar