Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad får dig att hålla Lobelia och bollen__ åt goda hållet, såhär tidigt i leken? Hur har de utmärkt sig jämfört med alla du håller neutrala?

Framför allt att Lobelia snarare gjutit olja på vågorna i stället för att underblåsa teoriskapande, känns som att en ulv skulle kunna försöka utnyttja långsökta teorier och försöka styra dem åt något håll. Men jag kan vara helt fel ute.

Men hur vet du att hon menade att de onda kommer att vinna?
Det kan du ju bara veta om du är ond själv och vet att hon är god.

Tjong - mitt första teori-embryo

(jag har alltså bara läst till inlägg #256)
Så om mina inlägg är tvåa eller så på bollen så får ni leva med det, men jag hinner inte läsa igenom och sen gå tillbaka)
Det var en logisk slutledning av att om Klara är god och hon aldrig vinner så kommer de onda att vinna. Om hon inte menade detta så stämmer inte det som stod i inlägget eller så missuppfattade jag det.

Framför allt att Lobelia snarare gjutit olja på vågorna i stället för att underblåsa teoriskapande, känns som att en ulv skulle kunna försöka utnyttja långsökta teorier och försöka styra dem åt något håll. Men jag kan vara helt fel ute.
Fast det drar snarare blickarna till sig såhär första dagen, om man gör sånt en ulv "borde göra".

7. LenaH Reagerade snabbt på anklagelser. Har själv kommit med antydningar mot Lobelia och Habina. Misstänkt ond.
Hur blir man misstänkt ond för att man bemöter teorier? Och vad är misstänkt ont i att jag lyfter undringar mot två spelare? Om jag inte ifrågasätter eller bemöter saker så kommer ju inte leken framåt?
Jag kan ju inte sitta och vänta på att specialrollerna ska mata med info?
Det gäller ju att komma framåt innan ulvarna får chans att äta upp oss.

Vill tvillingarna överhuvudtaget outa sig i leken? Eller ja jag förstår ju att man inte vill bli lynchad, men om de goda fattar så borde ju ulvarna fatta också, eller? Så det måste ju vara en stor risk?

Nej, det vill de ju inte såsom jag svarade till Q i mitt inlägg #305. Det var liksom när hon funderade på om LenaH och Snurris kanske var tvillingar....

Jag har inte hitta något att bygga en teori på tycker jag. Fasiken vad svårt. Men har gjort mig själv en liten lista så att jag ska komma ihåg lite iaf:
Habina
Jättefrånvarande idag, har aviserat att hon skulle shoppa. Får ingen tanke alls av de få inläggen
Snurrfian
Munhuggs med LenaH, säger att de alltid brukar det. Tycker inte att vi nya ska bli lärda en massa dumheter..
Dentaku
Nybörjare precis som jag. Skriver mycket. Försöker hitta något att bygga en teori kring genom att skriva mycket?!
Paddington
Kan spelet. Skrivit lite OT, varit hjälpsam vid frågor..men inga teorier?
Lilltess
Har röstat tidigt och kommit med en teori. Får sedan försvara sig lite då någon tycker att det låter som en ulv att missa inlägg.
Lobelia
Väldigt aktiv..
LenaH
Munnhuggs med Snurrfian. Antyder lite åt Lobelia och Habina.
Glömmerallt
Hjälpsam. Så att vi nybörjare ska lita på henne? Inlindas i falsk säkerhet? Kanske ulvigt att göra så?
Idahoe
Pratar lite om roller som inte finns med i leken. Tycker att det skaver lite att Lilltess använder sig av selektiv läsning
bollen__
Ja det är ju jag, så jag behöver nog inte skriva något om mig själv.
Klara
Kan inte avslöja vem som vinner. Påstår att den sidan hon inte är med alltid vinner..hmm, då vill jag ju hoppas att hon är ond så att de goda vinner! :idea:
Cirkus
Har varit i stallet. Tror inte att tvillingar visar sig tidigt, för att ulvarna vill käka tvillingarna
Shaggy
Skrivit lite men redan röstat
Quarter4ever
Ny precis som jag. Försöker hitta teorier, letar ulvar..
Mirtai
Redan röstat. Hakat upp sig på det glömmerallt och idahoe diskuterade..
Hedinn
Funderar på hur många ulvar som är med i leken..ställer bra frågor.

Hur blir man misstänkt ond för att man bemöter teorier? Och vad är misstänkt ont i att jag lyfter undringar mot två spelare? Om jag inte ifrågasätter eller bemöter saker så kommer ju inte leken framåt?
Jag kan ju inte sitta och vänta på att specialrollerna ska mata med info?
Det gäller ju att komma framåt innan ulvarna får chans att äta upp oss.

Det inte att du gjorde något av det utan något i sättet hur du gjorde det som fick mig att reagera.

Ska snart iväg till stallet och passa hovslagare åt en en vän, ska försöka följa leken via mobilen, annars får jag läsa ikapp under em, efter 17 tiden ungefär, så nu blir det snart "tyst" från mig ett tag

Kom just hem efter att ha "vaktat" hovslagaren och ridit en sväng i det "fina" vädret. Pållan hade bråttom som vanligt.

Vänta lite här nu? Skulle man ha dubbelnick i den här leken? Det har jag missat... :( :D

Det var en logisk slutledning av att om Klara är god och hon aldrig vinner så kommer de onda att vinna. Om hon inte menade detta så stämmer inte det som stod i inlägget eller så missuppfattade jag det.

Fattar!
Jag behövde bara läsa det sisådär 5 gånger....och nu så trillade poletten ner.

Det är faktiskt en rätt underlig grej att skriva tycker jag. Säger dock inget om hennes roll.

Det är ju genom teoriskapande som vi kommer framåt?
Att gjuta olja på vågorna är något man kan göra som ulv och sitter på facit?

LL känner sig lite lat så vi har en liten tävling.

Den som snabbast rapporterar om ifall alla svarat på den obligatoriska frågan , och anger dom som inte gjort det om det skulle vara så.

Du får en present av mig.

Det inte att du gjorde något av det utan något i sättet hur du gjorde det som fick mig att reagera.
Ja, jag tyckte det var så uppenbart OT att det var snudd på befängt. :D

Samtidigt så vet jag att det är lätt att vara super"på" i början när man är ny. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar