Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Lobelia förresten, du leder inläggslistan! Det har väl aldrig hänt? Det tycker jag är lite märkligt, så här aktiv brukar du inte vara första dagen och jag undrar om det är för att dölja lite kroppsbehåring?
Nej för att jag är uttråkad, visste inte det var en tävling, ska skärpa mig och skriva mindre, eller så får du jobba på lite.

Och mitt syfte till att skriva så för att "hinta" om att jag vore ulv skulle jag tjäna på för att..?
Jag behöver någon att lägga en röst på idag, okej? ;)
Skämt å sido, om folk tror att jag och LenaH skulle skämta så hårt om att sitta i Gunnars lya och ändå vara ulvar så var det här åtminstone på samma nivå. Men i grund och botten tror jag inte att du skulle skriva så om du var ulv, om du inte var riktigt full då ;) , men det tror jag inte att du är... ;)

Sådär har nu läst ikapp vad ni haft för er när jag varit i stallet!
Jag börjar fundera på om jag kan ha haft nybörjartur när jag skämtsamt undrade om det finns en "moderator-lya"? @Snurrfian @LenaH har som vanligt munhuggits och misstänkt varandra, och ffa @Snurrfian verkar angelägen att godförklara sig:cautious: De kanske även kan vara tvillingarna? Ska kolla lite mer och återkommer med fler funderingar....

Det tror inte jag. Jag tror inte att tvillingar visar sig så tidigt i leken. Tvillingar är en typiskt viktig roll som ulvarna gärna käkar den ena av om dom får korn på dom - så nej, jag tror det är vanligt munhuggeri och det säger nog ingenting om deras roller

(jag har också läst...hit)

Vad låter som en ulv? Att råka missa ett par inlägg? Alltså jag ser inte bättre som god än som ond? Det ligger ju i både goda och ondas intresse av att ha bra och genomläst underlag till sin teori för annars verkar man ju skum. Så att missa vad någon annan skriver är inget mer än ett mänskligt misstag. Inget som hör till min roll!

Har ju inte spelat förut men har läst lite lekar där det faktiskt ofta tas upp som ulvigt att slarvläsa. Såklart det är mänskligt att göra misstag, även jag gör sådana:)

Och det kan de ju göra!
De får ju ha kontakt via PM så det är tveksamt att de outar sig i leken.

Vill tvillingarna överhuvudtaget outa sig i leken? Eller ja jag förstår ju att man inte vill bli lynchad, men om de goda fattar så borde ju ulvarna fatta också, eller? Så det måste ju vara en stor risk?

1. Habina Väldigt frånvarande(shopping nu på kvällen). Oengagerad eller suspekt? Håller definitivt ett öga på.

2. Snurrfian Har inte noterat något särskilt avvikande åt något håll. Neutral tills vidare.

3. Dentaku Jag.

4. Paddington Har skrivit väldigt trevliga och harmlösa inlägg utan att blanda sig i några diskussioner. Försök att hålla sig under radarn?

5. Lilltess Har hamnat i lite diskussioner men rättat till missförstånd. Neutral tills vidare.

6. Lobelia Känns snarare som fredsmäklare än någon som hejar teorispridande. Mer åt det goda hållet som det ser ut nu.

7. LenaH Reagerade snabbt på anklagelser. Har själv kommit med antydningar mot Lobelia och Habina. Misstänkt ond.

8. glömmerallt Känns en smula hemlighetsfull. Också en spelare jag håller ett öga på.

9. Idahoe Inget grepp om riktigt. Neutral tills vidare.

10. bollen__ Inga dåliga vibbar än, åt det goda hållet som det ser ut nu.

11. Klara Inte tillräckligt mycket att gå på. Neutral tills vidare.

12. cirkus Samma här, neutral tills vidare.

13. Shaggy Har flaggat för låg aktivitet. Neutral tills vidare, reagerade dock lite på inlägget om att segraren skriver historien.

14. Quarter4ever Aktiv med teorier åt flera håll. Neutral tills vidare.

15. Mirtai För få inlägg att gå på än. Neutral tills vidare.

16. Hedinn Verkar vara med i matchen nu, ytterligare en spelare som jag vill hålla lite koll på.

Sammanfattningsvis så är jag inte det minsta säker på någonting och allt det jag skrivit ovan kan ändras på en pissekvart(utom det faktum att jag är jag). :arghh:

Och nu måste jag rösta. Ska kvällsfodra och gå med vovvan, så vet inte in jag kommer hinna in innan 22.

Och det finns ju inte mycket att gå på!:banghead:
Tycker Lilltess har betett sig lite skumt. Men det har hänt att jag tyckt även när hon varit God.
Annars får jag väl gripa efter halmstrån i vanlig ordning.
GA och Mirtai hade lite konstiga formuleringar som svar på LLs fråga.
LenaH pratade om att sitta i Gunnars lya. Jag trodde det var hans lada nu brukar sitta i? O_o
Angående LenaH och Snurrfian så brukar de bete sig så oavsett roll, så det säger nog inget om deras roller egentligen.

Har ju inte spelat förut men har läst lite lekar där det faktiskt ofta tas upp som ulvigt att slarvläsa. Såklart det är mänskligt att göra misstag, även jag gör sådana:)
Det beror lite på graden av slarvläsning, skulle jag vilja säga. Läsa fel/missa något kan alla göra. Däremot att gå genom leken och greppa enstaka saker att bygga teorier mot, utan att läsa sammanhanget ordentligt, kan tyda på att det är en ulv som inte letar onda utan bara letar saker att teoria om.

Då brukar det ju dock handla om upprepade tillfällen och senare i leken än dag ett, när det finns mer att gå på.

Det här hakar jag upp mig på, först menar klara på att det är korrekt att godförklara henne och sedan kommer de onda vinna? då hennes sida inte kommer att vinna. Rimligen bör man tro och arbeta för sin egen sida, döljer det sig en ulv här måntro? Klara brukar ju vara ond, men vad lotten sagt här kan vi bara gissa.

Men hur vet du att hon menade att de onda kommer att vinna?
Det kan du ju bara veta om du är ond själv och vet att hon är god.

Tjong - mitt första teori-embryo

(jag har alltså bara läst till inlägg #256)
Så om mina inlägg är tvåa eller så på bollen så får ni leva med det, men jag hinner inte läsa igenom och sen gå tillbaka)

1. Habina Väldigt frånvarande(shopping nu på kvällen). Oengagerad eller suspekt? Håller definitivt ett öga på.

2. Snurrfian Har inte noterat något särskilt avvikande åt något håll. Neutral tills vidare.

3. Dentaku Jag.

4. Paddington Har skrivit väldigt trevliga och harmlösa inlägg utan att blanda sig i några diskussioner. Försök att hålla sig under radarn?

5. Lilltess Har hamnat i lite diskussioner men rättat till missförstånd. Neutral tills vidare.

6. Lobelia Känns snarare som fredsmäklare än någon som hejar teorispridande. Mer åt det goda hållet som det ser ut nu.

7. LenaH Reagerade snabbt på anklagelser. Har själv kommit med antydningar mot Lobelia och Habina. Misstänkt ond.

8. glömmerallt Känns en smula hemlighetsfull. Också en spelare jag håller ett öga på.

9. Idahoe Inget grepp om riktigt. Neutral tills vidare.

10. bollen__ Inga dåliga vibbar än, åt det goda hållet som det ser ut nu.

11. Klara Inte tillräckligt mycket att gå på. Neutral tills vidare.

12. cirkus Samma här, neutral tills vidare.

13. Shaggy Har flaggat för låg aktivitet. Neutral tills vidare, reagerade dock lite på inlägget om att segraren skriver historien.

14. Quarter4ever Aktiv med teorier åt flera håll. Neutral tills vidare.

15. Mirtai För få inlägg att gå på än. Neutral tills vidare.

16. Hedinn Verkar vara med i matchen nu, ytterligare en spelare som jag vill hålla lite koll på.

Sammanfattningsvis så är jag inte det minsta säker på någonting och allt det jag skrivit ovan kan ändras på en pissekvart(utom det faktum att jag är jag). :arghh:
Vad får dig att hålla Lobelia och bollen__ åt goda hållet, såhär tidigt i leken? Hur har de utmärkt sig jämfört med alla du håller neutrala?

Så, halmstrå i högsta hugg ;)

Jag tycker det är misstänkt att Gunnars moderator-lada har blivit en lyaO_o
Så,

Idahoe röstar på LenaH

Efter att nu skummat allas inlägg igen har jag två saker till. Det första är @Idahoe Och det jag reagerar på där är att jag inte reagerar på något. Jag brukar alltid reagera på Idahoe.

Nummer två är bollen_ Det jag reagerar på där är att jag tycker så väl jag känner igen hennes trevande försiktighet från min egen första lek där jag var ulv. Man försöker, men det är så jäkla svårt att hitta på teorier om folk man vet är onda. Det kan ju bara vara så att @bollen_ är helt ny och tycker det är svårt oavsett. Men som sagt, jag reagerade.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar