vart går gränsen? tjyvridning i hagen

Sv: vart går gränsen? tjyvridning i hagen

usjh och fy!!! Jag blir förbannad bara av att läsa ditt inlägg!!! morr.... fyf*n en sån jäkligt korkad stallägare! Hade hon tyckt att tjejen skuklle rida och han nu var sååå duktigt så hade hon väl kunnat frga först? :mad: nej fy va arb jag blev.... kan tänka mig huir mycket värre det blev för dig då.

Jag som blev arb när en tjej som vi bestämt skulle få komma och rida 8och träffat hästarna förut) gick in i hagen och började borsta innan vi kom dit. Då blev jag arg.... men det har nog smittat av sig från mina hästars riktiga ägare, hon är väldigt beskyddande över dem (och det är jag med :angel: ) så hobn fick sig en tillsägelse.. hon som gått in alltså.... hon blev inte så glad...:angel: men det skiter jag i. För jag litar inte på den tjejen, och då skall hon defenitivt inte gå in utan oss. (Hade nog egentligen föredratt om hon inte red alls, men det är ju inte ofta iaf, men det var ju en tjänst åt en gammal kompis till ägarens mamma.... så visst....:smirk: )

Ja jag blev riktigt förbannad! fast det egentligen inte ens var min egna häst, men hur som helst hade vi ju ansvaret för hästen när den var hos oss. och eftersom den sista ponnyn inte var trafiksäker så var det ju väldigt riskabelt att ta ut en sån häst på stora vägen utan någon annan med sig!

Tur i oturen säger jag att det var ponnyerna och inte min häst jag har nu, det skulle bara hända en olycka, jag har sett det förut med henne och det är ingen rolig syn! skulle bli rasande om någon skulle försöka sätta sig på henne!

knapplån

Usch vad sur jag skulle bli om det kom någon och red på mina hästar när dom stod i hagen. Klappa och mata med en morot eller något hade inte varit något problem men att rida. Fy.

Jag kan ju erkänna att för ca 5 år sedan så blev jag utskälld av min lärare pga att jag hade slängt in ett äpple i en hage. Vi hade tipsrunda och gick i olika grupper och jag och mina kompisar var hästvana och hästarna travade fram till staketet och gnäggade när vi kom. Det stod ett äppelträd några meter från staketet (inte ett äppelträd som någon hade planterat utan det växte där vilt i skogen) så jag plockade ner ett par och gick fram och gav hästarna en klapp på halsen och ett äpple var.
När vi kom tillbaka hade andra ungar från klassen sett det och talat om för läraren. Vi blev hotade med att inte få följa med på klassresa och kvarsittning. Läraren sa att hästarna hade kunnat vara allergiska mot äpplen så dom kunde ha dött och då hade det varit vårt fel.
Jag har våndats för detta ända sedan det hände och jag vågar knappt titta på andras hästar när jag går förbi en hage nu.
Var det verkligen så hemskt att hästarna hade kunnat dött? Jag tvivlar ju på det men man vet ju aldrig.

hästen kan väll sätta äpplet i halsen.
sen så är det en hel flock med hästar och du slänger in ett äpple kan det bli slagsmål om det,
jag tycker vergligen inte man ska mata andras hästar utan lov.

OT:

Vart bor du i Motala?
Vart har du hästen/hästarna?

(PM om du vill;))

Instämmer, förvånansvärt många hästägare begriper inte att allemansrätten ligger i deras eget intresse.
PL

redig smäll på käften :devil:

Vore intressant att få veta vilken ingrediens i mariekex som kan ge positivt dopingsvar.
PL

vi höll på att leka med video kameran på mobilen så "tjuvarna" hamnade på bild och fick betala skadestånd på 2500 kr/per person så jag blev 10 000 kr rikare före skatt.

Jag undrar fortfarande vilken instans det var som utdömde skadeståndet. Du gjorde alltså polisanmälan och fallet gick till åtal?

Immer

Jag har redan gett en fet smäll på en 12 åring och skulle nog göra det igen om dom gör nåt som verkligen gör mig förbannad.
Tillsägelse har inte funkat, inte heller snack med föräldrarna. Då får ungen skylla sig själv.
Jag sitter inte och väntar på att något väldigt allvarligt ska hända.

Jag hoppas att du åker dit för misshandel!!!
Men förmodligen skulle du inte våga erkänna i rätten.
PL

Vem skulle vilja ta på sig ansvaret för en hjärnskakning (minst) efter att en unge tjuvridit ens häst trots att man både pratat med unge och föräldrar?

En smäll på käften gör mindre ont än sex brutna revben :smirk: *ironi*

Så du tycker att barnmisshandel är ok?!
Jag förvånars snart inte över ngt när det gäller hur folks normala hämningar försvinner så fort ngt berör den nära.
PL

Senast ändrad:

Så du tycker att barnmisshandel är ok?!
Jag förvånars snart inte över ngt när det gäller hur folks normala hämningar försvinner så fort ngt berör den nära.
PL

Läste du inte ironi efter det?? :crazy:
Såklart är inte barnmisshandel ok, men det jag skrev stämmer ändå, trots att jag inte sa att man ska gå runt och slå ner alla ungar som tjuvrider ens häst :cool:

Jag såg att du skrev ironi men det förklarar/ ursäktar inte vad du skrev. Du behöver nog förtydliga vad du verkligen menar utan brasklappar!!!!
PL

Jag såg att du skrev ironi men det förklarar/ ursäktar inte vad du skrev. Du behöver nog förtydliga vad du verkligen menar utan brasklappar!!!!
PL

Men du hon skrev irontiskt.Och de flästa här kan nog ta det och förstår.Visst barnmisshandel är absolut inte okej, men man kan i bland tycka att barna i detta fall är världa en smäll på käften, jag kan säga så här,hade jag kommit i fatt ungarna i de läget så hade de säkert fått sig en putt ner i från hästen el en lätt klapp på kinden,I de läget är man så fruktansvärt arg så man handlar utan att tänka. Och jag dok gör väl det lite allt för ofta, och tappar rätt lätt kontrollen när jag är riktigt arg och det var jag då.Och hade det där emot vart en äldre person som gjort detta då hade jag inte tvekat en sekund för att ge en snyting i de läget.

Du är ju inte så gammal. Hur skulle du själv reagera om någon kom och gav dig "en lätt klapp på kinden" om du gjort något du inte fick?

Och är det verkligen OK, tycker du, att som 17-åring utdela en snyting om det är en äldre person som gjort något som inte är tillåtet?

Immer

Senast ändrad:

Och med dessa attityder blir samhället råare och råare.

Ett missgrepp "botas" inte med ytterligare ett missgrepp. Ett brott "botas" inte med ytterligare ett brott.

Hela det här begreppet med hämnd är så förbenat hämmande för hela samhällsutvecklingen att jag kräks över barnsligheten. Usch.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Snälla hjälp... de e långt jag vet.. men snälla du får ett pris om du orkar läsa allt :angel: Jag ska lämna ut mitt sto på foder, men...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 797
Hästvård Var drar ni gränser för när ni - oavsett veterinär och annan mer eller mindre självutnämnd expertis anser - tycker att 'nu är det nog'...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 507
Senast: tretjak
·
Hästvård Tadaa....så var allt igång igen... :smirk: Bakgrund: Lilla Misse ramlade ner i ett dike för 10 veckor sen, slog sig Rejält och han...
Svar
5
· Visningar
1 258
Senast: Jen80
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 807
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud