Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Min BM reagerade också på mitt blodtryck vid inskrivningen, hade 130/60. Inte överdrivet högt, och det är väl framför allt om man har ett högt undertryck man bör reagera. Sen kan man ju alltid hoppas att det sjunker under en tid i alla fall, för mot slutet får man väl i princip räkna med något högre?

Jag har tyvärr också insett att det inte bara är mage och bröst som förändras. Dock har jag inte fått mer "fläsk" över höfter och rumpa, utan jag verkar helt enkelt bara bräddat mig. Fick en chock då jag provade mammajeans för nån månad sen, fick gå upp 2 storlekar! :eek: Dock kan det ju vara så att det är H&M's storlekar på just gravidjeans som är lite knasig, för jag kommer fortfarande i mina jeans jag hade innan jag blev gravid, jag kan bara inte knäppa dem längre.. :D

Jag undrar också över HMs gravidjeans. De är helt omöjliga att få över ändan, eller låren för den delen. Jag fick tillslut slita på mig ett par i storlek 46 :D men det var ändå obekvämt, när de väl kommit över ridbyxlåren så satt de udda. Köpte ett par, surade (pga storleken :cool:), lämnade tillbaka dem dagen efter, gick till Polarn o pyret och slingrade på mig ett par i storlek 40 eller 42 (minns inte), som var för stora när man väl fått på dem, att få på var ett slit, och liksom hasade runt. Bestämde mig slutligen för att Ellos bara måste ha stora storlekar på ändor, beställde ett par korta jeans längd 72 och storlek 42. Det blev riktigt bra, utom att de åker ned hela tiden, de blev nog för stora, skärp hjälper men inte helt. Men äsh min ända växer säkert till sig så de stannar uppe sen.

Jag kan också fortfarande ha mina gamla jeans (låga), men knappen o skärpet skär in i magen när jag sitter och så blir man kissnödig :p.

(om man inte får nämna alla dessa märkesnamn så kanske ngn kan rensa? Men det är ju i alla fall inte reklam :grin:)

Tror nästan att haken är att det inte finns ngn gylf. Ridbyxlåren är så mycket bredare än hmm det ovanför (inte midjan då inte alltså :rofl: det har jag ingen längre) att smalaste biten som ska sitta under magen inte går att dra över bredaste biten på låren. Med ett trollspö så hade nog storlek 40 varit perfekta från Ellos. :angel:

Åh, vilken tur att det inte bara är jag som är vanskapt i såna fall! :D Har inte kikat nåt på PoP's jeans, men kommer garanterat göra under mellandagarna då vi i alla fall ska på bebisklädesjakt.
Får se om Gekås har några vettiga byxor, annars är jag dömd till en vinter i dubbla leggings och mjukisar över det. :D

Ang. gylfen så tror jag du har rätt - jag fick ett par mammabyxor av en jobbarkompis och på dem är det liksom jeanstyg hela vägen upp, och alltså gylf. På dem är det storlek M, vilket jag i normala fall brukar ha - men dessa är för tusan fortfarande för stora! :D Fast gravidbyxor med gylf kanske är ute nu för tiden, för dessa byxor har ett par år på nacken. :D

Nej alltså, jag har nog samlat lite vatten, men jag känner mig bra larvig när strumpbyxorna knappt går över rumpan och strammar över låren, kan ju inte dra upp dom för långt heller ;D

Jag gick på HM och kollade kläder och kom på mig själv med att nej, de är nog dumt att köpa nåt man växer ur snarast eller kommer bli uttöjt och fult.
Hms storlekar är små! Så två storlekar större än vanligt = heelt okej ;D
Intalar jag mig........

Sozzi: jag vet inte, men jag är ett år yngre än dig och hon sa att det inte är jättehögt på nåt sätt, men att det ändå är lite väl högt för min ålder.
Jag har några sjuksystrar på jobbet som sa att det inte alls är högt, men några värden på "normalt" har jag ingen aning om!

viv: jag vill att min kille också ska få känna nån spark, men har inte lyckats få in rätt stund än :(

ÅHH jag är så hormonig och jobbig just nu.. jag är väldigt rädd för att köra bil och är väldigt försiktig året runt generellt sett, men nu när det är snö, halt och jävligt har jag panik och ångest om det är oplogat eller halt.
Jag har ändå en stor volvo 855 med dubbdäck, men känner mig så nojig och sitter och gråter när jag kör.. Körde av vägen in i ett träd i våras och i tisdags tror jag de var så körde jag fast så min sambo fick bogsera loss mig, stog 2 cm från diket!!
Allting känns så kinkigt och jobbigt och jag är gråtmild deluxe!! Inte varit det hittills, men tur jag höll mig så långt ändå ;D

Jag bor väldigt off också, så det är en enskilt väg som ska plogas men det kan ta tid, och då vågar jag helt enkelt inte köra, så min sambo har kört mig till jobbet två dagar nu!

Senast ändrad:

Jo, jag går och drar i mina jeans halva veckorna :p

och så har jag strumbyxor (uhm kalasbyxor? sådana tjocka ribbade som man hade när man var 6, har faktiskt ett par som går upp över magen trots att de är vanliga, som tur är brukar jag köpa för stort på strumbyxor) och klänning (mjuk t-shirtig, empireskuren) resten av tiden.

Hehe om du har stora täckbyxor (eller overall...) så kanske du kan mosa in klänning och kalasbyxor under så blir det rena rama dagiskänslan :bump:

Ang HM:s Jeans. Jag har ett par och behövde endast ta storleken över den jag har. Dom åker dock ner hela tiden. Man blir galen :crazy:
Jag kommer bo i taights tror jag trots allt. Min favvo.

I övrigt tycker jag HM:s kläder (tröjor och klänningar) är normala. Jag har samma som i vanliga fall.

Planen är att köpa så lite som möjligt...

Är det någon annan som tränar (inte ridning) fortfarande?

*KL*

Mitt ena bröst läckte idag när jag låg på sidan, när det kom i kläm:eek::o
Var tvungen att googla det, därför jag sitter här nu..Tyckte det var lite tidigt lixom..Men tydligen helt normalt..till o med folk som får det redan tidigare..Mitt var dock ingen råmjölk i den bemärkelsen,vilket oxå är normalt..men detta var genomskinligt..men usch vad orolig jag blev..Nu är jag lite lugnare..;)

Fast jag har lite sån där "hur-ska-allt-bli- sen,inte bara jag o sambon längre,stort ansvar, livsomvälvande, förlossninggs- ångest just nu.:cry:.men det går nog över..

Förvörigt är tösen jätteaktiv, puffar o sparkar därinne hela dagarna:):love:
Ska till BM på Måndag o lyssna hjärtljud o kolla å allt verkar bra:)
Natti!

*KL*

Fast jag har lite sån där "hur-ska-allt-bli- sen,inte bara jag o sambon längre,stort ansvar, livsomvälvande, förlossninggs- ångest just nu.:cry:.men det går nog över..

Det går över...jag har en släng av den ångesten nästan varje dag. Det är jobbigt! Men jag tror alla har den känslan någon gång... Det är ju verkligen en förändring man gör! Till det positiva :) (hoppas jag)

Förvörigt är tösen jätteaktiv, puffar o sparkar därinne hela dagarna:):love:

Samma här... Igår natt vaknade jag kl 3 av att liten sparkade. H*n höll igång ända till halv 5 innan det lugnade ner sig och jag kunde somna om. Skrutt-unge! ;)

I teorin så jumpar jag på friskis o svettis fortfarande, i praktiken har jag varit förskyld i nästan två veckor så det går soso. Vill i alla fall inte träna förskyld just nu. Får se om det funkar nästa gång jag är frisk och det är pass, julafton tror jag det är.

Håller med om att tröjor o klänningarna är helt normala, Medium som jag brukar på HM. Jeansen är nog bara helt enkelt skapta för smaländade personer och jag är inte en sådan, inte deras fel. (jag brukar ju inte ha HM byxor alls normalt heller, jag kanske alltid skulle ha storlek 46 hos dem).

Senast ändrad:

Är det bara jag som tycker att HM har normala storlekar och alla andra för stora storlekar? HM:s 36 eller S passar alltid perfekt medan samma storlek från andra butiker oftast är på tok för stort. Nu har jag dock fått gå upp till 38 på byxor och M på tröjor. Måste ut efter jul och köpa en mammatröja, eller två, för även M börjar strama över magen.

Imorgon ska jag på "första" besöket till bm. Det ska nog gå bra. Det är verkligen full fart på den lilla, i princip hela tiden.

Nån som fått tag på en Teutonia 2010 katalog? Inte ens på hemsidan finns den för nedladdning. Vill liksom börja fundera på vilken färg vi ska ha!

knapplån.

Är det någon annan än jag som insett att inte bara magen och brösten expanderar?!??!
Min röv är jättestor, jag kan inte använda min vanliga storlek på strumpbyxor och sånt!!

Hur upplever ni andra rörelser i magen?
Jag har aldrig känt den där "sprattlande fisken" eller "fjärilsvingar". Jag har känt en rejäl puff, en välriktad rörelse helt enkelt och de känns när den snurrar runt därinne.. Jag trodde ett tag att jag aldrig skulle få känna nåt men en revbensspark satt bra förra helgen..

Jag går in i vecka 23 imorgon.

Igår köpte jag första kläderna:love: 3 bodys, ett par byxor och dom sötaste små strumpor jag nånsin har sett....

Jag känner ingenting i min mage. Ibland inbillar jag mig (eller är det så) att det sprattlar eller typ "fjärilsvingar", men det kanske lika gärna kan vara att magen kurrar lite för att jag är hungrig, haha..
Vi får väl se imorgon för då är det äntligen dags för vårt första ultraljud!!

Kl
Vi vart faktiskt iväg härom dagen och köpte barnvagn. Har velat ha en begagnad hela tiden och därför, när det väl dyker upp just den man vill ha inom rimligt avstånd så kände vi att det var lika bra att passa på. Det blev en vit Emmaljunga DUO i läderimitation.
Vi får väl se hur det fungerar med vit vagn, men vi fick det till ett så jäkla bra pris och det var en -09, knappt använd så vi slog till helt enkelt!

Är det bara jag som tycker att HM har normala storlekar och alla andra för stora storlekar? HM:s 36 eller S passar alltid perfekt medan samma storlek från andra butiker oftast är på tok för stort. Nu har jag dock fått gå upp till 38 på byxor och M på tröjor. Måste ut efter jul och köpa en mammatröja, eller två, för även M börjar strama över magen.

Antagligen är det väl så att om man handlar mest på HM så tycker man deras storlekar är normala, men handlar man mest ngn annan stans så är de små :p Tycker iofs deras överdelar är hyggligt normala M som jag brukar ha (skulle ha större om jag använde blusar och sådant) deras byxor verkar helt jättesmala. :p

Men det är bra att olika märken har olika vida jeans över låren. Tex FilippaK o Acne har ju smala lår på sina jeans medan Replay o Blue Cult o Fornarina (enl väninna) har bredare. Man får väl hålla sig till märken som passar helt enkelt. Filippa K skapade väl dessutom sina byxor speciellt för att hon själv passade illa i byxor med vida lår, det är hur rimligt som helst.

Antagligen är det väl så att om man handlar mest på HM så tycker man deras storlekar är normala, men handlar man mest ngn annan stans så är de små :p Tycker iofs deras överdelar är hyggligt normala M som jag brukar ha (skulle ha större om jag använde blusar och sådant) deras byxor verkar helt jättesmala. :p

Jag tycker att H&M's basutbud har rätt normala storlekar, det är bara på Mama-avdelningen jag märkt av att storlekarna verkar mindre. Usch, egentligen borde jag ta mig ner och leta på ett par byxor till - när ska man orka det liksom? :p

*kl* Idag jobbade jag min första dag som halvtids-sjukskriven. Gick över förväntan, visst hade jag en del sammandragningar men det gick bra ändå. Dock känns det för jävligt att jag tvingar min brukare till att sluta med sin gångträning då jag jobbar, men det fungerar verkligen inte. :cry: Tur att han är så förstående och ser till att träna de tider jag inte jobbar!
Har fått ihop ett helt okej schema tillsammans med min chef också, så om sjukskrivningen förlängs så kommer det nog bara rulla på.

Någon som vet hur det funkar med ansökan av havandeskapspenning osv? Måste man ha fått hem papper från FK först för att se att de fått in moderskapsintyget, eller kan jag räkna med att de fått det - BM skickade in det i onsdags? Eftersom det är jul och nyår räknar jag ju med att det inte kommer hända särskilt mycket innan det, men vill ändå få in ansökan så fort som möjligt.

Jag tycker att H&M's basutbud har rätt normala storlekar, det är bara på Mama-avdelningen jag märkt av att storlekarna verkar mindre. Usch, egentligen borde jag ta mig ner och leta på ett par byxor till - när ska man orka det liksom?
Jag köpte två tröjor på Mama-avdelningen idag. Orkade aldrig prova pga mycket folk, utan tog en storlek större än normalt. Har fortfarande inte provat, så hoppas de passar. Skulle egentligen behöva nåt finare till nyårsafton också, men det känns verkligen inte roligt att köpa fina kläder när man känner sig fulast och fetast på jorden... :crazy:

Jag var ju till bm idag och hon tog upp det där med hur jag kände inför att kroppen förändras. Det känns ganska löjligt att sitta och "må dåligt" över att vara tjock när hon säkert väger 20 kg mer än jag nånsin kommer att göra. :o Men men... ;) Jag kan ju bara utgå från mitt eget utgångsläge.

Mitt minne är inte så himla bra, så jag kommer inte ihåg ett enda värde faktiskt. Blodvärdet hade sjunkit, tror det var 110 eller nåt. Blodtrycket hade också sjunkit, kan det ha varit 110/60...? Osäker på första siffran. Sf-måttet sa hon nog inte, bara att det var precis på mitten av kurvan. Hjärtljudet sa hon inte heller, bara att det lät bra. Nån vägning blev det aldrig.

Kl

Hej på er!
Idag var vi och gjorde ultraljud, äntligen! Som vi har längtat, både jag och sambon efter det och vilket häftig upplevelse....!
Liten där inne rörde på sig som tusan så BM hade svårt att ta ordentliga mått :D

I vilket fall såg allt bra ut och jag är nu uträknad att vara i v. 17+3 och beräknad förlossning den 27 maj.

Ser mer och mer fram emot denna resa. Nu ligger det framför mig att berätta för släkten i jul och få det överstökat. Tycker inte om sådant.. Inte det att jag inte själv är glad över Liten där inne, men jag vill inte prata om det utan fortsätta få vara bara jag. Alla dessa gratulationer, frågor, kommentarer osv. Hade helst velat ringa till släkten, men det känns ju lite löjligt att ringa imorgon den 22 december när jag sedan träffar dem den 23 eller 24. Jag vill inte berätta det "live" helt enkelt..
Hur sa ni det till släkten? Funderade på om jag skulle kopiera upp bilderna vi fick idag och slå in som en julklapp, alltså en till mormor och morfar, en till farmor och farfar och en till mina gudföräldrar (faster och farbror) - mest som en kul grej och så kommer det fram den vägen helt enkelt. Är det löjligt tycker ni...?

Jaa ja jaa, slå in det som present!:D det ville jag göra, men dte var lixom inte läge då, du har ju guldläge där. Jag tycket det var svårt o säjja så där bara, så jag hade gärna velat ge det som en present:)Tycker jag ni ska göra, inte ett dugg knasigt, bara fint:love:

Jaa ja jaa, slå in det som present!:D det ville jag göra, men dte var lixom inte läge då, du har ju guldläge där. Jag tycket det var svårt o säjja så där bara, så jag hade gärna velat ge det som en present:)Tycker jag ni ska göra, inte ett dugg knasigt, bara fint:love:

Åh, vad söt du är, hahaha!!
Det lutar faktiskt åt det, ska höra med min mamma imorgon om vad hon tycker om idén, jag tyckte själv nog egentligen att den var lite festlig! Fördelen är väl den då också att jag slipper säga det högt och offentligt inför alla.
Jag är dessutom näst yngst bland kusinerna (bara min syster som är yngre) och ingen av mina äldre kusinerna har fått tummarna loss och skaffat barn än. Så även om jag är 22 år, så är jag fortfarande ganska liten i släktens ögon :p (kusinerna är 27, 31 och 37 och min syster är 19 så det är lite åldersskillnad!)

:)
Åh, men då e det ännu roligare ju..Då e du inte självklar till att få barn först lixom:p
Du ska ju klart göra vad du känner, men jag tycker det är en super ide:D

Jag tycker som Juzzen, superbra idé :) Så önskar jag att jag oxå kunde göra. Tycker oxå det är skitsvårt att säga det till folk, jag vet inte varför... Sambon har fått berätta för de flesta och halva släkten vet inte om det ännu :o
Berätta sen hur du gjorde och hur alla reagerade :)

och skönt att allt var bra med liten i magen, perfekt julklapp till er!

Jag köpte de första mamma-jeansen i veckan. Jag börjar få mage nu och nåt måste jag ju ha på mig till maj??? Lär behöva fler par även om jag kör med mycket tights och klänningar.

Jag köpte ett par svarta stretchjeans från mamalicios. Helt okej!

Jag är i vecka 20 nu och väntar opå ultraljud nr 2 som ska bli på måndag. Lyssnade på hjätrljud för 2 veckor sedan och det var skönt att höra, för någon bebis känner jag inte än. Eller ibland tror jag att jag gör det men jag är inte säker...

Imorgon har jag gått exakt hallvägs. Det går FORT!

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 385
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 417
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar