Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Jag ska skicka in mitt intyg själv enl BM. Jag ska ta tag i allt det där efter jul och nyår tänkte jag.

Jag har kanske frågat detta innan, kommer faktiskt inte ihåg :o
Men vad är det för intyg och när får man det?

Vi var ju och gjorde UL i måndags och träffar inte BM förrän i februari.. Skulle vi fått det av BM på ultraljudet (det var inte vår vanliga BM)?

Kl

Som sagt, UL var verkligen häftigt!! Känns som jag har skrivit detta innan, haha..
I vilket fall så tog jag mod till mig lille julafton innan alla skulle åka hem, att berätta för pappas sida av släkten. Det blev ett enda gråt- och kramkalas, sötisarna! De blev väldigt glada allihopa och det var faktiskt inte alls så farligt att säga något till dem, så skönt att ha det gjort!
Fick blickar av min sambo och syster hela kvällen om att jag skulle säga nåt, de trodde aldrig att jag skulle våga!

Julafton var vi och träffade mormor och morfar och berättade för dem också strax innan vi skulle åka hem. de tog det lite lugnare än andra sidan av släkten, hahaha... De blev mycket glada och tyckte nog att det var roligt!

Så nu kan jag väl tala om att jag egentligen är Armani__ här inne på bukefalos. Tyckte det kändes mest rätt att släkten och de närmsta skulle få veta först. man vet aldrig hur mpnga som vet vem man är såhär över nätet. Så snart lämnar jag Nybakad__-inloggningen och övergår till Armani__ ifall ni undrar =)

Hoppas ni har haft en god Jul och jag önskar er en god fortsättning! Kram alla!

Nej, vad roligt! Grattis igen. Visst är det du som har den söta lilla hunden?

Intyget får du av er vanliga barnmorska när ni ses efter rutinultraljudet i v.18, har för mig att man brukar få det mellan v.20-25. Det här intyget skickar du in till försäkringskassan som bevis på att du är gravid. På så sätt är försäkringskassan medvetna om att ni kommer att söka föräldrapenning osv. :)

*kl*

Vi visste direkt vad vi ville att vår lilla döttra skulle heta, Selma. Så nu ska hela namnet bli Anna (ett släktnamn på mammas sida som inte går att strunta i) Selma Charlotte (efter mig). Vi längtar som sjutton efter att hon ska komma ut till oss. :love:

Sambon och jag såg på Friendsavsnittet igår när Ross blir pappa och då satt min sambo med lika stora ögon och tittade fram och tillbaka från tv:n till mig och bara: herregud, snart är det där vi. :eek: Haha. Sen dess så har han bara tagit på magen och inspekterat den med nya ögon. Undrar hur många gånger det ska gå upp för honom att det faktiskt är en bebis som ligger därinne? :D

Hoppas allt gått bra!! du måste uppdatera! Blir orolig ju!:crazy:

Tror nog allt är bra,iaf:)

Hoppas ni alla fått fina klappar! Nu ska jag iväg o fira med min mamma:)

Ha det superbra!

Nej, vad roligt! Grattis igen. Visst är det du som har den söta lilla hunden?

Intyget får du av er vanliga barnmorska när ni ses efter rutinultraljudet i v.18, har för mig att man brukar få det mellan v.20-25. Det här intyget skickar du in till försäkringskassan som bevis på att du är gravid. På så sätt är försäkringskassan medvetna om att ni kommer att söka föräldrapenning osv. :)

*kl*

Vi visste direkt vad vi ville att vår lilla döttra skulle heta, Selma. Så nu ska hela namnet bli Anna (ett släktnamn på mammas sida som inte går att strunta i) Selma Charlotte (efter mig). Vi längtar som sjutton efter att hon ska komma ut till oss. :love:

Sambon och jag såg på Friendsavsnittet igår när Ross blir pappa och då satt min sambo med lika stora ögon och tittade fram och tillbaka från tv:n till mig och bara: herregud, snart är det där vi. :eek: Haha. Sen dess så har han bara tagit på magen och inspekterat den med nya ögon. Undrar hur många gånger det ska gå upp för honom att det faktiskt är en bebis som ligger därinne? :D

Tack så mycket!! Hahaha, söta hund? vad roligt att du kom ihåg mig genom min hund, Yda är min ögonsten och lycka i livet!! Om du menar denna lilla loppan så ja, då är det jag! Vår Yda ska få bli storasyster, det var min pappas första kommentar när vi berättade om graviditeten!
304.JPG

Det där intyget får jag nog nästa gång då med andra ord, jag är ju i v. 19 nu så då borde det inte vara för sent att skicka in det vid nästa träff med barnmorskan, i februari?

Ååååh, Selma - vilket fint namn! Vi är inte helt överens med namn på Liten.
Om det är en pojke så vart vi inne på Milton, men är inte säkra än. Dock blir det Per (släktnamn på både min mammas och pappas sida) och Edvin (släktnamn på sambons sida) i andra- och tredjenamn.

Om det blir en flicka så tycker sambon Isabelle, men det vill nog inte jag. Jag tycker det hade varit så fräckt att döpa tösen till Mynta =) Ska vi ha en Milton så kan vi ju ha en Mynta - häst-kändis-namn kan väl vara ett roligt tema på barnen?
I andra- och tredjenamn om vi får en flicka blir det också släktnamn, ett från min sida och ett från sambons sida, vet dock inte vilka. det är svårt det där, men svårast är det att komma överens om ett tilltalsnamn här hemma, haha..

Jag vill gärna ha ett udda namn, ett som sticker ut lite. Min sambo är lite mer försiktig av sig och vill gärna ha ett som smälter in lite i mängden.
Jaja, det löser väl sig :p

*kl*
Urk, min hosta sitter fortfarande i. 4:de veckan nu. Lagom när muskelfästet (eller vad det nu var jag hostat sönder) läkt på högersidan så gick något sönder på vänstersidan. Kan knappt snyta mej längre :( Har varit tvungen att ta Noskapin tre kvällar i rad nu för att överhuvudtaget få sova. Hoppas inte den lille tar skada...
Någon som har en dunderkur på lager så mottages den tacksamt :) Har inte ens sett min totto på över en vecka, kan inte köra bil ens :s Tur att hon blir omhändertagen iaf.
Funderar på om jag ska vara hemma från jobbet nästa vecka oxå... Lite ångest får man ju för kunderna som vill bli fina i håret till nyår, men hostan och hårsprayerna går inte så bra ihop....

Har iaf bestämt vagn nu:) Det blir en Emmaljunga CityCross med Citykorg. Ska beställas i januari tänkte jag.

*kl*
God fortsättning på er alla blivande vår-mammor! Hoppas ni haft det lika trevligt som jag. :D
Jag tyckte vi hade en livlig bebis redan innan, men sedan julafton så har det varit rejält party - så pass rejält att jag stundtals blir rätt trött på allt bökande och sparkande. :o Om jag tycker det är påfrestande nu, hur tusan ska det bli i februari-mars liksom?
Det positiva med en vild bebbe är i alla fall att blivande mostern fått känna på livet där inne, hon började gråta. :D

Vad fina namn alla har klurat ut! :love: Här står det helt still, som tur är har vi i alla fall enats om flicknamn - antingen så är det en Ella eller en Astrid som bor där inne, om det visar sig vara en tös. :love: Mellannamn blir Christina efter min mamma och så Birgitta som är ett släktnamn från sambons sida.
Bara för att vi är eniga om flicknamn men inte har ett enda förslag på pojknamn så kommer det garanterat bli en liten pojk... Kanske är dags att börja surfa efter namnlistor, för man vill ju gärna ha något förslag i alla fall. :p

*knapplån*

Jag börjar bli lite orolig för viv. Sist hon skrev så skulle
de in på akuten för att bebisen slutat röra på sig :cry:

*knapplån*

Jag börjar bli lite orolig för viv. Sist hon skrev så skulle
de in på akuten för att bebisen slutat röra på sig :cry:

Uach ja, jag tänkte också på det.. Hoppas allt är ok och att hon bara har haft mycket att göra under julen och hoppas hon skriver snart :(

Vad fina ni är som tänkt på mig... Eftersom jag fick stanna kvar över natten och kom hem juldagen först har det blivit massa julfirande i efterhand.

När vi kom in lyssnade de på hjärtljuden direkt, och hörde att de var låga. Först trodde de att det var bradykardi (långsam hjärtrytm). Men läkarna vet inte helt säkert vad det är, de trodde att det berodde på stress i och med att jag hade fått så ont. Jag fick ligga över och så lyssnade de på hjärtat flera gånger och igår när jag åkte hem tickade hjärtat på som vanligt. Vi ska in på måndag för koll igen och sen blir det mer regelbundna kontroller för att hålla koll. Nu sprattlar det för fullt där inne igen. Skönt! Hoppas "bara" det berodde på stress och det inte är nåt allvarligt med litens hjärta :cry:
Man får sig en rejäl tankeställare när nåt sånt här händer... Det blir jul ändå trots att man inte flänger runt efter de perfekta julklapparna, lagar den perfekta julmaten eller stressar runt för att hinna träffa all släkt osv...
Nu är det lugn och ro och ingen stress som gäller.

Var rädda om er alla och era små skruttar, för det är verkligen inte värt att nåt händer för att man själv försöker vara någon super-kvinna!

Och hoppas alla haft en riktigt fin jul! Kramar

Åh vad skönt att höra att det gått bra! :)

Det du skrev gav mig med en liten tankeställare!
Skönt att julstressen är över nu iaf.

Så skönt att höra att allt är okej nu! Har kollat den här tråden flera gånger om dagen för att få en uppdatering av dig!

Åh, vad skönt att höra ifrån dig!
Det du skrev fick nog oss alla att tänka till lite, inte minst mig.. Far runt som en vettvilling; hästar, handla, hundpromenader etc. och nu i juletid har man ju farit runt mer än vanligt.
Nä, jag ska tänka på dig och det du skrev hädanefter när jag blir stressad eller ligger efter i mitt tids-schema.

Är glad att det gick bra för er och hoppas det gör det resten av vägen också. KRAM

God fortsättning på er alla!

Jag är redan i v 20+3 :o Shit vad tiden går!! Sanslöst.
I alla fall så har vi varit på RUL och allt såg bra ut och jag kan inte sluta titta på de där underbart söta fantastiska bilderna! :love:

Inom bara sista veckan har liten börjat röra på sig regält, eller röra på sig så att jag känner det menar jag. Det puffas och buffas mest hela dagarna, men jag klagar inte än så länge, tycker det är ganska mysigt.

Är det någon av er som har en liten bil som vet någon bra vagn som inte är några problem att få in ? :/

En kompis till mig har en liten bil, renault clio och har en brio sing. Dock är hon inte helnöjd med vagnen:grin:

okej , vad är det för problem med vagnen ? Tänkte så man inte köper "fel" vagn heller :)

Jag har liten bil och har fått tips om teutonia cosmo (?) Ska kolla in den. Jag får återkomma :)

har oxå liten bil och en brio sing!
vagnen passar våra behov utmärkt, lättkörd o att svänga. bra om man behöver ha med sig vagnen ofta då den är lätt att fälla ihop o lätt att lyfta. och att babyskyddet klickas på chassit = det allra bästa!

nackdel kan vara att den känns lite hård på ojämna vägar, men fördel för oss för lillan vill ha mkt rörelse för att sova.

Åh, vad glad jag blev när jag såg att det inte var något allvarligt! Varit orolig och kollat denna tråden först för att se om du skrivit något!! Skönt att lillen är livlig igen:)

*kl*
Min lilla tös har varit väldigt lugn sen julafton..så jag har blivit lite orolig jag med..men jag har kännt henne, men innan jul var hon så där så jag nästan blev stödr mellanåt för hon kickade satan, haha! Men sen Julafton var det inte dte vanliga öset..

Men nu när all stress är över körde hon järnet igen, så jag tror nog hon har kännt av att vi varit stressade och inte varit hemma(varit borta alla dagar sen julafton, är ganska mör idag) så nu när hon känner att mamma är mer lugn, så kan hon slappna av o ligga o busa igen:)

Imorrn är det Bm :)

Vad skönt att allt är bra trots allt, och att ni kommer få tätare kontroller för att hålla koll! Stress är ett jäkla skit, och oerhört svårt att undvika tyvärr. :( Jag har gjort mitt bästa hela julen, men ändå har jag haft mängder med sammandragningar och är även helt slut både fysiskt och psykiskt.
Sen är det ju som du säger - man kan inte vara nån jäkla superkvinna jämt. De här få månaderna vi har kvar kanske vi borde lära oss att sätta oss själva främst, och strunta i alla måsten. Personligen mår jag rätt kasst av att göra så, men jag vet ju att det är det bästa för Räkan - och för mig.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 389
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 417
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar