Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Jag tycker som Juzzen, superbra idé :) Så önskar jag att jag oxå kunde göra. Tycker oxå det är skitsvårt att säga det till folk, jag vet inte varför... Sambon har fått berätta för de flesta och halva släkten vet inte om det ännu :o
Berätta sen hur du gjorde och hur alla reagerade :)

och skönt att allt var bra med liten i magen, perfekt julklapp till er!

Ju mer jag tänker efter, desto bättre känns det att ge det som en paket, haha.. Hålla på att berätta sådana saker gör mig på något vis.. Generad, är det rätt ord?
Jag är nog precis som du, vill liksom inte säga det till någon. Jag vill ju att alla ska få veta, men jag vill inte vara den som själv berättar det.
Men det är väl lika bra att ha det överstökat så får väl alla sitta där och gratulera och ställa alla dessa frågor och sen är det gjort helt enkelt, haha..

Fick ni inte gå och lämna intyget på FK själva? Nu kanske vi har tur, men vår BM och FK ligger i stort sett grannar och vi gick dit med vårt intyg direkt efter att vi fått den och pratade med FK om hur alla ansökningar skulle gå till och så. Som vi uppfattade det var det bara att skicka in ansökan om havandeskapspenning nu direkt. :) Vår handläggare sa att det är bättre att skicka in det så fort som möjligt så att det inte fastnar någonstans på vägen.

Skönt att det blivit lite bättre med sammandragningarna. Förstår att det är drygt att inte kunna sköta jobbet ordentligt. :( Jag blir tokig över att jag inte kan ta hand om unghästarna lika mycket som förut och har verkligen dåligt samvete, men som min sambo påpekar stup i kvarten "du måste faktiskt prioritera din och barnets hälsa".

Ja generad är nog rätt ord för så känner jag med :rofl: Tur att det börjar synas nu så att folk förstår att vi snart blir tre i familjen :)

Nej, BM skrev ut det och sa att hon skulle skicka iväg det. Då ska jag banne mig sätta igång med ansökan på en gång, för om den ska hinna bli beviljad osv så får jag ligga i, sista arbetsdagen kommer i såna fall vara 12 februari... :crazy: Det är ju typ imorgon!

Precis sådär säger min sambo med. :D Och alla andra runt oss också visserligen, men de har ju rätt. Det är så svårt bara att ändra på sig, är man van vid att fixa massor och klara allt så är det en jäkla omställning när man helt plötsligt inte kan eller får göra något alls. Men men, det är bara en kort tid av livet. ;)

Ja generad är nog rätt ord för så känner jag med :rofl: Tur att det börjar synas nu så att folk förstår att vi snart blir tre i familjen :)

Ja, då är det bättre att det syns, men än är det inte mycket som syns här, haha..
I värsta fall får man väl ha en tröja med texten gravid eller bebis på, så folk fattar :rofl:

Nej, BM skrev ut det och sa att hon skulle skicka iväg det. Då ska jag banne mig sätta igång med ansökan på en gång, för om den ska hinna bli beviljad osv så får jag ligga i, sista arbetsdagen kommer i såna fall vara 12 februari... :crazy: Det är ju typ imorgon!

Precis sådär säger min sambo med. :D Och alla andra runt oss också visserligen, men de har ju rätt. Det är så svårt bara att ändra på sig, är man van vid att fixa massor och klara allt så är det en jäkla omställning när man helt plötsligt inte kan eller får göra något alls. Men men, det är bara en kort tid av livet. ;)

Det där med sambon har jag också väldiga bekymmer med, haha.. Min sambo tycker inte att jag får lyfta alls. Det gäller oftast stall-skötsel så som fodersäckar, spånbalar etc. Men egentligen. Man asar tunga matkassar (upp till tredje våningen utan hiss), jag tränar styrketräning etc. Så länge det inte känns i kroppen borde det väl vara ok? Jag har inga problem med att lyfta dessa spånbalar, däremot har jag bekymmer med att dra fram hö från hösillagebalen. Jag står ju oftast böjd när jag gör det. Det är m.a.o inte fysiskt tungt, men min ischias håller på att dö när jag gör det.

Hur farligt är det egentligen att lyfta tungt, när det inte gör ont eller känns konstigt i kroppen?

Ok, hoppas du får bli frisk. Träna sjuk ska man ju inte.
Hoppas du kommer igång igen.

Jag tränar med PT, inrikting på gravid. Vi tränar stabilitet och styrka för core. Allt för att bli stark inför förlossning. Känns riktigt bra.

Sen går jag på spinning och body pump med lätta vikter för att hålla igång.

Jag ska skicka in mitt intyg själv enl BM. Jag ska ta tag i allt det där efter jul och nyår tänkte jag.

Om man lyfter rätt och är lyhörd är det inte farligt att lyfta. Men som saht, minsta lilla känning bör vara ett tecken på att sluta!

Ungefär det är min inställning också. Jag har, än så länge, inga bekymmer med att lyfta tungt. Däremot bekymmer med att rida hårda pass och att böja mig och göra någon kontinuerligt en stund (damsuga, diska, dra fram hö - där jag kontinuerligt böjer mig och rätar ut).
Men absolut, får man känningar så ska man nog avsluta det man håller på med direkt, det anser även jag.

Ungefär det är min inställning också. Jag har, än så länge, inga bekymmer med att lyfta tungt. Däremot bekymmer med att rida hårda pass och att böja mig och göra någon kontinuerligt en stund (damsuga, diska, dra fram hö - där jag kontinuerligt böjer mig och rätar ut).
Men absolut, får man känningar så ska man nog avsluta det man håller på med direkt, det anser även jag.

Känner samma..Min kropp är så van vid stallarbete och ridningen sen jag var 8 år så än så länge har det gått bra. Dock känner jag att jag blir väldigt anfådd av att ta halm från storbalarna nu..Fodersäckarna brukar jag få hjälp med när det är dax för det, för dom är så svåra att bära rätt, speciellt med magen ivägen:p

Att sätta på mej shortchapsen börjar också bli jobbigt,(just det där böja- o ta i -momentet) men när jag rider är det inga problem, vilket jag är otroligt tacksam över så länge det varar:)

Min ischias spökar dock ibland, men sällan i samband med stallet, mer om jag suttit konstigt och ibland bara kommer det PANG..usch..
Men som sagt, jag kör på samma, så länge det känns bra, och stallet ger mig mkt rent psykiskt, och även fysiskt så jag kör på:D

Det ser bra ut inför i morgon :laugh: får se om jag orkar släpa mig runt också.

Snyft, ridit sista passet, men det finns ingen rimlighet i att betala för en termin till och rida två veckor av den (tänkte sluta v.30 pga ridskola och en gång i veckan, det är inte samma sak som egen häst känns det). Så i maj först rider jag igen (om jag inte har ont ngn onämnbar stans), när hästarna jag sommarmotionerar dyker in från vintervilan.

Har ni andra funderat på namn til era bebisar föressten? Vi har i stort sätt bestämt redan, men sen får amn se om hon passar till det när hon kommer ut!:D

Annars:

God Jul alla bebisbärare:laugh:

Min tös har blvit jätteaktiv och har busat hela dagen, känns så roligt nu! Nu längtar jag efter henne på riktigt:D

Ha en Underbar dag med släkt/vänner/nära och kära!

/Josse o Lilla Bus Nelly i magen:love:

Har lite funderingar, men inget bestämt. Vet inte om det blir en tjej eller kille heller! Har inte bestämt efternamn ens...jag har e, ett vanligt son namn, han ett väldigt speciellt som han är ensam om i sverige. Måste dock stavas varje gång :grin:

förnamnet måste fungera både i sverige och tyskland.

Går in i vecka 27 imorgon, är inte klokt vad tiden går snabbt!
Mår ganska bra, om det inte varit för ryggen som fortfarande lider av sviterna efter olyckan. Tur att jag bara har en egen häst kvar, jag släpper in och ut och stallpolaren hon mockar oftast...

GOD JUL på er alla!

Vi har nästan bestämt oss för namn. Har inte berättat för nån, det får bli en hemlis tills bebisen är ute. Här vet dock ingen vem jag är, så jag kan väl avslöja att det blir en Edwin, Vilgot eller Elsa.

GOD JUL till alla vårmammor! Nästa jul är vi en till i familjen! :love:

*lite kl*

Vi funderar för fullt på namn, dessvärre är vi ganska långt ifrån varandra :crazy: men det löser sig. Tjejnamn har vi en favorit men killnamn är svårare.

Mitt krav är oxå att det ska fungera i tyskland, alltså inge å,ä eller ö. Sen vill jag att det ska fungera hyffsat i övriga världen med.

Ja ja, det löser sig väl.

God Jul till er alla. Jag slogs utav tanken att nästa jul har jag ett barn på 6-7 månader. :eek:

:rofl::rofl:Jag undrar när jag ska vänja mig vid tanken?

Vi har nästan bestämt oss för namn. Har inte berättat för nån, det får bli en hemlis tills bebisen är ute. Här vet dock ingen vem jag är, så jag kan väl avslöja att det blir en Edwin, Vilgot eller Elsa.

GOD JUL till alla vårmammor! Nästa jul är vi en till i familjen! :love:

Fina namn! Min syrras pojkar heter Vilgot och Edvin :D
Och så har jag för mig att om Edvin blivit en tös så hade hon hetet Elsa.

Jag vet ja att jag ska få en pojke. OCh namnet är redan valt!
Han ska heta Oscar :love:

GOD JUL TILL ALLA ER BLIVANDE VÅRMORSOR!!

God Jul hoppas att ni alla får en "sista ensam" jul ;) vid nästa jul får alla förhoppningsvis vara med och fira sina bebisars första jul.

Själv ska vi in till akuten nu :( igår hade jag som kraftig mensvärk som kom och gick under hela dagen.Det gjorde riktigt ont emellanåt. Ringde och pratade med min bm igår som tyckte att jag skulle avvakta. Men igår och idag har det vart oroväckande lugnt i magen :cry: och nu orkar jag inte vänta mer. Vi ska åka in och kolla vad som hänt med liten.

God jul igen och var rädda om era nära och kära!

Fina namn! Min syrras pojkar heter Vilgot och Edvin :D
Och så har jag för mig att om Edvin blivit en tös så hade hon hetet Elsa.

Jag vet ja att jag ska få en pojke. OCh namnet är redan valt!
Han ska heta Oscar :love:

GOD JUL TILL ALLA ER BLIVANDE VÅRMORSOR!!
Nähe!! Vad coolt! :banana: Jag gillar Valter också, men av nån anledning gör inte sambon det. Oscar är också ett jättefint namn, men sambons borsson och våra kompisars son heter det. Det är annars lite synd, många fina namn är liksom redan tagna av de som finns i vår närhet.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 385
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 417
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar