Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Fick du en lapp med dig hem, eller höll du allt det där i huvudet? Själv ska jag till bm på måndag. Ska bli intressant!

Zody: Kan du inte skriva till hur långt gången du är också?

Bra ide förresten :) Jag ska till BM imorgon, så får se om jag också har lite värden sen :)

Här är en till som hellre köper nytt *viftar med handen* :) vad jag har svårast för när det gäller ärvesaker är lukten! Alla hem "luktar" ju olika, man använder olika sköljmedel osv. Hur mycket jag än tvättar eller vädrar så tycker jag aldrig att den där lukten försvinner, det luktar liksom inte mitt. :rofl:

Jag har också väldigt svårt för sånt där pluttegulligt med Nalle Puh, Hello Kitty osv och ROSA kläder *spysmiley* rött och lila funkar hur bra som helst och ett plagg som är i en annan basfärg med inslag av rosa. Men helt rosa kläder...Fint på andras barn men inte på mitt. Svägerskan har två döttrar som alltid är klädda från topp till tå, inkl ytterkläder, i rosa. Skulle vi få en liten tjej kommer vi drunkna i ett rosa berg av kläder ;)
Usch vad man låter otacksam fast jag verkligen inte är det!

Min bm är ärligt talat inget vidare, hon glömmer hälften när vi är där... Sist vi var där så lämnade jag urinprov för första gången, hon hade glömt det de två tidigare gångerna jag var där. Nu höll hon på att glömma igen men vi fick påminna henne. Hon tog blodprover ytterligare en gång för det hade hon inte gjort tidigare enligt henne... Jag har lämnat både rör och stick i fingret de två gångerna jag varit där innan. När hon skulle lyssna på hjärtat tappade hon maskinen i golvet så hon fick gå och hämta en annan. Jag fick varken väga mig eller kolla något blodtryck... Hon ger minst sagt ett förvirrat intryck. Varken jag eller sambon vet om vi ska skratta eller gråta när vi är där... Så tyvärr har jag inga värden att jämföra, men det hade vart superkul! Ska vara på henne nästa gång att jag vill veta.

Här är en till som hellre köper nytt *viftar med handen* :) vad jag har svårast för när det gäller ärvesaker är lukten! Alla hem "luktar" ju olika, man använder olika sköljmedel osv. Hur mycket jag än tvättar eller vädrar så tycker jag aldrig att den där lukten försvinner, det luktar liksom inte mitt. :rofl:
Haha! Och värst av allt är att flytta in i en begagnad bostad! :o Det tar minst ett halvår innan jag känner att det är mitt smuts liksom, innan kök och badrum inte känns läskiga längre. Fast jag är lite extrem kanske. :banana:

*kl*
Usch, det känns som om mina revben är av... Har hostat så mycket så jag måste ha fått någon bristning i muskelfäste eller något. DET GÖR SÅ ONT!!! Och det killas så i halsen så jag bara vill hosta och hosta mend det går inte för det gör så ont.... Kan man inte bara spola fram tiden till typ slutet på april ;)

Men Gud, glömde jag det? :o Haha, dessa värden gäller för v.24 (23+0). Jag har tidigare ändrat vecka efter Familjelivs räknare, men nu när vi var hos bm så ändrade hon - FL går visst på 39+6 som BF och vår BM räknar 40+0. Lika bra att rätta sig efter henne haha :D

Oregano; Jag hade ju blivande pappan med mig så vi hjälptes åt. ;) Sen har jag, tyvärr, ett sjujäkla minne också. Jag är allas personliga kalender, jag kommer ihåg det mesta åt mig själv, sambon, min brukare osv. :crazy:

viv; Oj vilken bm ni fått. Vår kan vara lite småvirrig, men det där tar ju verkligen priset!

Ska försöka komma ihåg att komma ihåg alla värden :D
Har ett värdelöst sifferminne, annars minne som en gammal häst.

Skulle bara åka och titta på vagn idag, men det slutade i att vi bestämde oss för en och la handpenning på den. Beställa behövde vi aldrig då den fanns i butiken, men vi ville inte ta hem den än.
Blev en Brio Happy med kompaktchassi. Själva chassit skulle gå ut ur deras sortiment, så den blev billigare.
Det ingick liggkorg och sittdel i priset.
Vi är helnöjda då chassit va stort och rymligt men åkte ihop jättemycket när man fällde ihop det!:banana:

Usch, nu kommer jag och gnäller lite.. Idag verkar bli en riktig skitdag, har inte ens kunnat vända mig i sängen utan att få sammandragningar. :cry:
Tack gode Gud för att jag har läkarbesök inbokat 11.30, förhoppningsvis kan jag få någon hjälp om det så bara är några lugnande ord. Medicin som stoppar upp vore underbart, för det innebär att jag i såna fall skulle kunna jobba och bara ta medicin på jobbet då det sätter igång. Sjukskrivning är väl ett annat alternativ, eftersom det trots allt blir mycket bättre då jag bara går hemma och drar benen efter mig.
Vi får se vad som händer helt enkelt, så håll tummarna tjejer! ;)

Jag håller tummarna för dig idag helt klart! Inte mycket annat att göra när man sitter instängd i en snöstorm... :p Hoppas verkligen att det går bra. :)

Har nyss varit hos BM, återkommer med värden sen, allt såg bra ut förutom blodvärdet som var lågt, så får äta liet järntabletter i fortsättningen.

Jag fick mina värden inskrivna i min journal, får inte ni de?

Hoppas det gått bra hos läkaren Zody.

Min BM skriver upp i sin journal på datorn.
Men någon journal i pappersform har jag inte fått hittills iaf.

Läkarbesöket gick bra, har nog stött på den trevligaste läkaren någonsin i hela mitt liv. :D Bara det kändes bra, och så hennes lugnande ord som gjorde massor. Tappen är fortfarande opåverkad så det är ju kanon! Mediciner var inte att tänka på tydligen, man kan få Bricanyl men det tyckte hon var alldeles för tidigt. Så nu är jag sjukskriven på 50% fram till 3 januari 2010, förhoppningsvis ska jag kunna arbeta som vanligt efter det. Kan jag inte det så får jag ordna en ny läkartid då och hoppas på att sjukskrivningen på 50% förlängs. Men det tar vi då!

Nu kan jag äntligen slappna av och inte oroa mig så mycket, jag kommer kunna jobba men behöver inte känna pressen över alla långa turer. På måndag ska jag träffa min chef och vi ska knåpa ihop schemat fram till den 3/1. :bump:

Zody: Så skönt att de gick bra :)

BM-besök idag i vecka 20 [19+3]

Vikt: 70 kg (66 kg)
Blodtryck: 132/79 (130/80)
Järnvärde: 115 (130)
Blodsocker: 4,9 (5,1)
Urin: 0 (0)
SF: 23 cm
Hjärtslag/minut: 1an:148 2an:150

Värdena inom parantes är från inskrivningen 29 september. Jättekul att lyssna på hjärtljuden och man hörde hur de sparkade också :)

Min BM skriver bara in värdena i journalen på datorn, och den får jag inte ut förens efter förlossningen. :D

Idag drog vår föräldragrupp igång, var skoj att träffa andra och så var det intressant info. Lite jobbigt också, då vi fick information om prematura barn. Var en tjej som fött sina tvillingar i v. 25+3 som berättade, och det vara nära att jag började gråta - just för att det kändes så nära, vi har ju varit livrädda (och är fortfarande) för att föda så tidigt. Världens finaste tjejer hade hon, och idag två år senare mår de toppen.
Nu är det lååång väntan till nästa träff, 9 februari 2010! :D

Åh, jag vill också gå på föräldragrupp, vad roligt!!
Ser verkligen fram emot att få träffa andra gravida och kanske träffa nya vänner som dessutom kommer ha jämnåriga barn med oss. Det är något som jag tror att jag kommer sakna, att ha kompisar med barn. Vi är 22 år, jag och sambon, och ingen av våra vänner har barn eller ens är i närheten av att skaffa barn.

På måndag är det äntligen dags för ultraljud, shit vad vi längtar!!
Sedan ska släkten få veta i jul, det är jag nervös över, haha.. Sedan är det offentligt om vem jag egentligen är på buke och även offentligt då för resten av kretsen och alla som vet vilka vi är, kollegor etc.

Lite svammel från min sida, hoppas allt är bra med er! Själv lever jag med en djävulsk ischias, vilket suger :(

knapplån.

Är det någon annan än jag som insett att inte bara magen och brösten expanderar?!??!
Min röv är jättestor, jag kan inte använda min vanliga storlek på strumpbyxor och sånt!!

Hur upplever ni andra rörelser i magen?
Jag har aldrig känt den där "sprattlande fisken" eller "fjärilsvingar". Jag har känt en rejäl puff, en välriktad rörelse helt enkelt och de känns när den snurrar runt därinne.. Jag trodde ett tag att jag aldrig skulle få känna nåt men en revbensspark satt bra förra helgen..

Jag går in i vecka 23 imorgon.

Igår köpte jag första kläderna:love: 3 bodys, ett par byxor och dom sötaste små strumpor jag nånsin har sett....

BM-besök idag i vecka 20 [19+3]

Blodtryck: 132/79 (130/80)

Värdena inom parantes är från inskrivningen 29 september.

Jag har nästan exakt samma blodtryck som du, 130/75 och min BM sa att det är lite väl högt för min ålder, 23. Din BM sa ingenting om nåt sånt till dig?

knapplån.

Är det någon annan än jag som insett att inte bara magen och brösten expanderar?!??!
Min röv är jättestor, jag kan inte använda min vanliga storlek på strumpbyxor och sånt!!

Hur upplever ni andra rörelser i magen?
Jag har aldrig känt den där "sprattlande fisken" eller "fjärilsvingar". Jag har känt en rejäl puff, en välriktad rörelse helt enkelt och de känns när den snurrar runt därinne.. Jag trodde ett tag att jag aldrig skulle få känna nåt men en revbensspark satt bra förra helgen..

Än så länge har jag gått ner 5 kg sen jag blev gravid, gick först ner 6 men nu har jag gått upp 1kg igen. Men än så länge är det bara magen som växer som tur är. Jag har tillräckligt med "naturlig" vaddering som måste bort efter bebisen anlänt :rofl:

Jag har heller aldrig känt det där fisksprattlet eller fjärilsfladdret, här har vart rejäla sparkar. Sambon fick känna dem för första gången igår... Han blev alldeles till sig :love:

Jag har nästan exakt samma blodtryck som du, 130/75 och min BM sa att det är lite väl högt för min ålder, 23. Din BM sa ingenting om nåt sånt till dig?

Nej, hon sa inget om det, och jag är ju 24, snart 25.

Däremot har jag funderat på inom vilka värden blodtrycket ska ligga för att det är bra. När är det för lågt resp för högt? Någon som vet ?

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 385
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 412
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar