Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Tack alla, skönt att få stöd :bow: man oroar sig lite när man berättar en sån sak. Att folk ska döma en på förhand...
Tror inte att någon dömer dig efter vad du har varit med om. Och även om du inte hade berättat om anledningen till varför du väljer att inte amma så är det upp till var och en att bestämma det. Alla har sina skäl till att fatta det ena eller andra beslutet, oavsett vad det gäller. Vet man inte bakomliggande orsaker så ska man heller inte döma. Det har varit en fruktansvärd upplevelse för dig och jag har all förståelse och respekt för ditt beslut.

Jag tycker att du är jättestark som berättade detta! Har inte skrivit nåt tidigare, då jag oftast sitter och surfar på mobilen och det är lite pilligt att skriva inlägg då.

Kände sparkar för första gången igår :love: jag har nog helt missat eller förträngt det där "fladder-stadiet" för här var det rejäla sparkar som man kunde känna från utsidan. Skum men underbar känsla :laugh:
Det var samma för mig. har heller aldrig känt nåt fladder utan bara sparkar som även känts på utsidan. Iofs tyckte jag att det var väldigt likt muskelryckningar i början, men nåt fladder har det aldrig varit.

Jag har moderkakan i framvägg så det är nog därför jag känner fladder. Men det börjar bli mer distinkt nu... Har ni kollat på/beställt/köpt vagn än? Jag har svårt att ta tillmej att det kommer ett litet barn i maj. Tänker fortfarande mest på det praktiska. :s

Här fladdrar det och sprattlar hela tiden :D
Riktigt mysigt faktiskt!

Har börjat spana på vagn, ska beställa under januaris 2 första veckor hade vi tänkt. Så får vi vagnen lite innan bebis kommer.
Är ju en hel djungel i barnvagnsvärlden. Har lite konstiga krav med.
Stor och rejäl men ändå liten och smidig. Blir inte lätt:grin:

Vi ska också beställa vagn i januari. Det blir en Teutonia Spirit S3. Frågan är bara vilken färg man ska välja! :eek: Ännu svårare blir det när sambon inte bryr sig om färgvalet så länge det inte är når extremt. Jag blir ju liksom ensam i beslutet och det känns riktigt jobbigt. :crazy: :rofl:

Oj denna tråden har jag missat helt, får man vara med ? :)

Jag har bf den 16/5 enligt ul (men enligt mig och bm 30/4). Är alltså i v.19 nu.

Kollar lite smått, men jag är lite försiktig med att fixa grejjor för tidigt, man är ju rädd att nåt ska gå fel o så stär man kanske här med en massa grejjor som påminner en..dumt o tänka så..men nog en försvarsgrejj..men än så länge mår hon fiiiint(o jag är ganska säker på att det kommer vara så)
Blir nog i jan-feb som vagnen inhandlas. Jag bryr mig inte så mkt om vad det är för en, är inte så petig, mer att den har bra hjul o bebis ligger bra, då e jag nöjd. men sambo däremot, han är peetig, ska vara snyggt och inne ju:D
Man tar verkligen olika roller!

Igår höll jag min svägerskas 1 dagar gamla bebispojke:love: Kändes så konstigt att vi ska få en sån liten en vi med, snart! Kändes ovant men ändå så..bra:D Söt som socker var han iaf..o fötterna:love::love:

Jag har nog oxå svårt att ta till mig att det dyker upp en bebis i april. :crazy:

Inget vagnspan än men jag inser att det blir dags i Januari. Har en del storlekskrav pga min älsklingsbil :love: Just nu lutar det åt en Teutonia Cosmo för den har rätta måtten. Men ska självklar spana ordentligt först.

Säng och amningskudden ska jag få av vänner. Skötbod har jag spanat på lite vill nog ha ett sånt Brio som man skruvar på väggen.

Vi har kollat 2-3 gånger nu. :o Modell är bestämt sen länge, färg enades vi om i veckan. Tänkte beställa i mellandagarna, just för att vara säker på att få vagnen i tid då det är leveranstid osv. Kommer hämta ut vagnen till påsk ungefär, Räkan är beräknad till 14 april men vi känner att vi nog gärna har vagnen hemma sista veckan/veckorna för att kunna göra iordning, längta lite mer osv. :D

Allt annat har vi knappt börjat med.. Spjälsängen fick vi redan innan vi väntade barn, samma med babyskyddet. Några klädesplagg börjar droppa in nu, har två bodys och en kofta. :D Förhoppningsvis blir det dock en hel del inköp avklarade i helgen då vi åker ner till Gekås, men man vet ju aldrig.

Föresten, är det fult och fel av mig att känna att jag vill köpa mycket nytt till bebis? Klart jag är tacksam över att få massa använda kläder, sängkläder osv - men jag vill köpa eget.. :angel:

Idag är det äntligen dags för BM-besök! Ska bli kul att se så att Räkan mår bra där inne, få höra hjärtljuden och allt annat. :love:

Senast ändrad:

Jag känner lite lika. Kanske är för att det är första?
Begangnat skall komma från nån man känner annars vill jag ha nytt men jag är lite så med mig själv oxå :o

Återigen, man gör som man själv mår bra av :)

Antagligen är det så, men jag känner mig nästan otacksam då svägerskan plockar fram allt som står på vår inköpslista. :crazy: Klart jag kommer ta emot det, men jag kommer nog köpa eget med. Jag förstår henne dock, hon har grav separationsångest till alla bebispryttlar hon har och vill alltså bara bli av med det. :D Så, jag får vara barmhärtig och ta emot det - jag behöver väl inte använda allt, eller? :angel:

Vi ska också beställa vagn i januari. Det blir en Teutonia Spirit S3. Frågan är bara vilken färg man ska välja! :eek: Ännu svårare blir det när sambon inte bryr sig om färgvalet så länge det inte är når extremt. Jag blir ju liksom ensam i beslutet och det känns riktigt jobbigt. :crazy: :rofl:

Bra val av vagn :D
( Jag har en i brunt )

Nu när jag läser vad ni andra skriver om vagnar är jag glad att slippa gå igenom detta igen. Vi ska inte ha syskonvagn så jag klarar mig :p

Föresten, är det fult och fel av mig att känna att jag vill köpa mycket nytt till bebis? Klart jag är tacksam över att få massa använda kläder, sängkläder osv - men jag vill köpa eget.. :angel:QUOTE]

Verkligen inte!

Jag fick många kommentarer av folk som tyckte jag borde köpa begagnat eller ta emot kläder eller liknande av dem, men vi hade sparat pengar under några månader just för att kunna köpa de sakerna vi ville ha. Två personer gav sig inte utan gav mig kläder som deras barn haft, dessa låg kvar i påsen tills de var för små och då fick de tillbaka påsen :p Oanvända :angel:

Mycket av grejerna vi ska få är fina, men mycket är också sånt som inte alls är vår stil. Jag ryser vid bara tanken på sängkläder och kläder med "pluttinuttiga" små nallar. :crazy: Jag känner nästan tacksamhetsskuld dock, och att vi måste använda grejerna bara för att liksom.. Men jag kan ju plocka ut det jag gillar och sen låta resten ligga.. :D

Nej, det är inte fult av dig att inte vilja ha massa begagnade saker!
Ska låna ett babyskydd av min syster. Det är nog det ända.

Hoppar in i diskusionen.. :P

Jag ska låna i princip det mesta då jag är ensamstående och har en kompis som har en dotter som blir 1 i april. Jag tycker inte alls att det känns dumt eller fel, sen kan jag tycka att det hade varit roligt att ha en del egna saker så som vagn osv. men å andra sidan så vet jag att mina föräldrar kommer att hjälpa till om jag ber om det .

:)

Ja precis, eller så när de kommer så får man ta fram sakerna som man fått låna. :D
Så gjorde jag en gång för när en släkting kom på besök och hennes filt som sonen haft var sååååå fin enligt henne :rofl:

Jag är precis likadan, jag vill köpa allt nytt. Har nån slags fobi för begagnade prylar och jag tror att det från början grundar sig i att jag alltid är extremt rädd om mina saker, oavsett vad det är. Saker som andra använt är i princip alltid mer slitna än om jag använt dom lika mycket själv. Därför vill jag inte ha beg saker, för jag vill ha fina och välvårdade saker. Dessutom tycker jag att det är lite äckligt med begagnade saker, som "andra har kladdat på". :o

Det vore en annan sak om ekonomin inte tillät nyinköp (tro mig, även jag har köpt soffa på Myrorna när jag pluggade!), men nu gör den det och då köper jag nytt. Sen kan jag ofta uppleva att folk tycker att man är konstig, men det tycker jag är deras problem. ;)

Haha, ja man får väl göra så - eller så får jag helt enkelt våga säga som jag tycker, att det helt enkelt inte är vår stil alls och att vi inte kommer använda det. :o Värsta är påslakansetet svägerskan så gärna ville att vi skulle ha - för det hade hon köpt till första sonen som idag är 5,5 år gammal. Att hon inte ens själv ville använda det till barn nummer två (1 år idag) spelade ingen roll, klart vi ska ha det! :D

Oregano; Gud vad skönt att höra att jag inte är ensam! Jag kan självklart ta emot begagnade saker i fint skick och framför allt saker som faller oss i smaken och som vi själva skulle kunna köpt. Jag skulle aldrig köpa bodys med Ior eller liknande på, varför måste jag ta emot det bara för att det är gratis? *ryser*
Ekonomin är inget hinder för oss heller, så vi vill ju unna vårat lilla mirakel saker. Självklart bryr sig inte barnet om sakerna är nya eller 10 år gamla, men vi som föräldrar gör ju! ;)

Sådär, då var BM-besöket avklarat! Snacka om lyckligt lottad där med, vår BM är underbar. :love: Allt såg kanon ut och imorgon har jag tid hos läkaren för bedömning av mina sammandragningar. Äntligen!

Jag skriver upp alla värden, vore superkul om ni andra också ville göra det efter varje besök. Tycker det är superkul att jämföra. :D

Vikt: +6 kg sen inskrivning
Blodtryck: 120/60
Järnvärde: 117 (har droppat rejält, 142 vid inskrivningen. Hej Niferex :crazy: )
Blodsocker: 6,2
Urin: +1 på socker, men eftersom blodsockret var bra var det ingen fara
SF: 21 cm
Hjärtslag/minut: 153

Vad häftigt det var att få lyssna på hjärtat! :love: Räkan blev dock lite småsur, kickade rejält där doptonen varit. Humör allra redan, precis som mor sin. ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 385
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar