Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Ibland är det bra att begära ut journaler och utlåtande, jag tänker begära ut Isabellas journaler kompletta från akademiska och v-ås för det har kommit fram att de vet mer än vad de har sagt till oss. Hela Isabellas sjukdomstid/vårdtid har blivit illa skött av v-ås lasarett.
Tycker inte det är läkarnas jobb att hålla inne information för att de tror patienterna är lugnare av det. Man blir mer orolig av att inte veta det de vet, i alla fall blir jag det.

Hoppas det löser sig till det bästa för dig!

KL

Appropå hur man träffade sin sambo så kommer jag väl inte kunna berätta sanningen för Ture förrens han är myndig eller nåt. Får väl säga att vi träffades på en restaurang.

Så här var det:

Jag och en kompis var ute i hålan vi då bodde i. Aptråkigt och inget roligt folk alls. Ser dock en snygg kille som jag vet vem det är (jag jobbade som badvakt för hundra år sedan och då var han en sån som hoppade i hopptornet fast de inte fick.) och diskuterar honom lite med vännen som är jämngammal med honom. No more.

Helgen efter är vi ute i the big city. Dricker för mycket champagne och blir väldigt onyktra och väl ute på stan är det så mycket folk att det inte går att dansa. Kan man inte dansa kan det lika gärna vara så då åkte vi hem. Något onykter på vägen hem säger jag "nästa helg går vi ut hemma igen och då ska jag fan ragga på snyggingen".

Det gjorde jag! :D

*kl*

AKB- Jag är superallergisk mot bokhyllor så nej, jag hade inte köpt. Tycker det blir för rörigt. Likadant med massor med böcker och tavlor som sitter utspridda på väggen och väldigt mönstrade tapeter på mer än en fondvägg. Lite Aspbergervarning på mej kanske ;)

Svartfot- Styrkekramar till dej!! Det är ett skit att allt alltid ska ta sådan tid...

Tänkte på det där med att ha bebisen ute i kylan. Hur kallt ska det vara för att ni ska stanna inne?

Hehe, du skulle hata det hemma hos mig - massor av böcker och tavlor.:D

Var har du böckerna nånstans då? Om du inte gillar bokhyllor, alltså.

Ja, har ni inga böcker så är saken enkel. :D Jag tänkte mig att alla har väl några böcker i alla fall, men jag är lite bokmal å andra sidan. ;)

Lånar ni på biblioteket då, eller läser ni aldrig?

Jag var ute och gick i en timme i -14 för någon vecka sedan. Men där går gränsen. Är det under -15 det så stannar jag inne, inte för bebis skull, utan för min egen.

Nix, barnböcker har jag men de ligger i sonens rum. Ett par hästböcker i någon låda. That`s it.

Det nya? Är det bra?

Jag spelade ettan, men ledsnade halvvägs, det var så väldigt tjatigt. Jag har alldeles för dåligt tålamod för att spela tillräckligt för att bli tekniskt skicklig på ett spel, jag vill att det ska funka på en gång.:D

Det är ganska stor skillnad jämfört med första. Utspelar ju sig i en helt annan tid, i Italien. Handlar också lite mer om pengar, då man nu kan köpa grejer och sno pengar från invånare och sådär. Men jag har faktiskt inte spelat så mycket. När jag väl sätter på har jag så svårt att sluta, så då blir allt annat hemma lidande... Men det har verkligen potential till att lägga sjukt mycket timmar på :)

Jag umgicks mycket med min tyska väninna och de hade tyska vänner som också bor i sverige. Vi grillade hela våren och sommaren, nästan varje helg. En av killarna var i skilsmässa och jag var väl lite intresserad. En annan tysk som bodde mittemot hade redan flickvän.
Som sagt var så var det mkt grill och bastubad den sommaren med en massa tyskar.
En fredagkväll senare på hösten så var min väninnas man borta och hon var hos mig. Vi messade till killarna på som bor granne med varandra att de kan komma till mig efter att han slutat jobba. Hör inget av dem men plötsligt knackar det på dörren och där står den killen som hade flickvän, själv. Vi dricker öl och festar lite. Sen säger han till min väninnna att hon kan väl åka hem nu.....
Sedan dess så är vi ihop. Det är tre år sedan nu!
( Han hade ingen tjej i tyskland som den andra sagt, sa väl så för att undvika konkurans...)

Ang mat
en dag för Mikaela brukar se ut så här:
5-6 amning, 1 bröst, denna matning är mest för min skull :D jag vill inte gå upp vid 6 senast 7, får hon mat somnar hon oftast ca 1-2 timmar till!
Vaknar ca 7-8
8-9 Frukost - Gröt ½dl vatten och lite frukt
12-13 Lunch - ½ burk mat + upp till ½ burk frukt
15-16 Mellis - Lite frukt eller amning
~18 Middag - ½ burk mat + frukt
19.30-20 Kvällsmål - gröt på drygt 1dl vatten
efter det amning oftast från båda brösten
Sedan sängen, sover till ca 3-4(varierar lite) amning 1 bröst

Ang hur jag och sambon träffades
Snart 6år sedan Mars 2005, jag hade en period när jag festade en hel del, men denna helgen var jag chafför åt mamma och hennes man... Några kompisar hade tjatat om att jag skulle med ut, vid 23 när jag kom hem med mamma ringde jag en kompis och kollade om sovplats :) sedan stack jag in till stan, hade bra dragit på mig första bästa kläder och skickat upp håret i tofs = inga som helst planer på att engagera mig i killar :p
Träffar kompisarna på en pub, sitter en söt kille där vi snackar lite och håller ihop hela kvällen, slutar med att han hänger med hem till kompisen... snackar hela natten och dagen efter ber han om telnr, han fick det men jag brydde mig inte så mycket :D
innan jag ens hunnit hem (30min) ringer han och undrar vad jag gör... träffades en del de närmasta dagarna och Juni samma år flyttar jag in i hans etta...
Tilläggas bör väl att han inte heller hade några planer på att träffa någon, orakad som få och redigt på lyset :D

Ja, har ni inga böcker så är saken enkel. :D Jag tänkte mig att alla har väl några böcker i alla fall, men jag är lite bokmal å andra sidan. ;)

Lånar ni på biblioteket då, eller läser ni aldrig?

En till bokmal här. Jag har nog lätt läst 200 böcker sen jag blev gravid. Min räddning när jag satt menlös med foglossning. Jag läser allt, mycket och fort.

Inredningsmässigt sätt så smackade jag upp en inbyggd bokhylla på en hel vägg i ett av våra rum med lågt i tak och kakelugn, så det är nu mera "biblioteket" hos oss. Jag är supernöjd.

Tavlor däremot går bort. Tror jag har två i hela huset. Den ena är en gammal hästaffisch från 1800-talet från ett gammalt skolbibliotek, den hänger just i biblioteket. Den andra är en gammal tavla på fullblod från 1800-talet som jag köpte i USA för länge sen. Den skulle hänga i biblioteket men hamnade i vårt sovrum innan biblioteket var klart och där hänger den kvar.

*kl*

Påtal om inredning.
Vad tycker ni om IKEAs Expedit bokhylla?
Behöver ha nått nytt i tvrummet. Har nu en hög cd-pelare som jag tycker ser lite för ranglig ut när Oscar ställer sig emot den. Och en tråkig, halvfallfärdig hylla i björk som dvd-filmerna och lite diverse skräp finns i.
Vill ha nåt större, enhetligt. Som jag kan ställa matchande lådor i och gömma skräpet i. Som dessutom vi kan förankra i väggen.
Är den ful som skam eller fungerar den?

Vi har den "lilla" 4x4 fack, med skrivbordsdel på som datorbord och "prylslukare" :D funkar ypperligt ;)

Inredningsmässigt sätt så smackade jag upp en inbyggd bokhylla på en hel vägg i ett av våra rum med lågt i tak och kakelugn, så det är nu mera "biblioteket" hos oss.

Nej men usch, ett bibliotek med kakelugn, det vill man ju inte ha. Alls.:angel:

*grön av avundsjuka*;)

Usch då... En undersökning till. Jobbigt...
Håller tummarna för att du får veta mer snart...

*kl* På hur man träffade sin samb så var jag ju stensäker på att det var ett av mina få ONS som skulle ske när jag följde med denna grabb hem... Jag visste ju vem han var sedan långt innan och det gänget han "lekte" i var det många flickor....
Men nu 15 år senare så ska man väl vara ganska säker på sin sak hoppas jag... Hihihi!
Jag är iaf väldigt glad att jag följde med honom istället för fd som jag velade lite med...

Nej men usch, ett bibliotek med kakelugn, det vill man ju inte ha. Alls.:angel:

*grön av avundsjuka*;)

Det kan jag däremot tänka mej. Det får bli ett pensionärsprojekt när vårat blivande spel/biorum kan göras om till bibliotek. Kakelugn en skön soffa och så, då är det helt ok. Visst läser jag ibland när jag hinner. Läste massor massor när jag var yngre. Men nu blir det väl någon bok på semestern som antingen inhandlas som tråkig pocket och skickas vidare eller lånas av någon.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 593
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V