Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur har ni andra träffat er sambo/man? Tycker det är så mysigt att höra/läsa om sånt!När jag träffade sambon sommarjobbade jag på en gård nån kilometer härifrån.
Där hade de ardennerhästar som jag brukade motionera genom att rida.
Red en dag hem till honom och han skulle visa sig cool. Så han hoppade upp bakom mig på hästen. Rätt skoj och gulligt av honom
Min sambo har inga intressen utöver att spela dator. Sanslöst billigt och bra. Och han stör sig inte på att mina intressen är dyra och tar mycket tid och är dyra heller.
Jag är också inredningsfixerad men kommer så sällan hemifrån och har för lite tid så det blir inte att jag gör så mkt mellan projekten. Vi har iof varit i renoveringsfas sen vi träffades och han är glad att jag bestämmer och fixar.
Precis så påstår min sambo att han är så därför vill han inte lägga sej i det alls. Lite tråkigt kan jag tycka det är ibland då jag vill diskutera men det går lika bra att tala högt för sej själv
Misstänkte att det var nåt sånt, men när du skrev halvtrapp tänkte jag på halvtrappen mina föräldrar har. Den är på 7 trappsteg och alltså en halv trapp!Det är ingen trapp egentligen, man skulle väl kunna beskriva det som en högre tröskel också. Ca. 20 cm hög, så man får ta ett kliv upp från hallen för att komma in i köket.
AKB: Vad gulligt! Hade min sambo gjort så hade jag fallit som en fura.
Och så här i efterhand är det ett riktigt mirakel att min älskling inledde en relation med en arbetskamrat och dessutom dumpade sin sambo för att göra det. Det var tur att jag inte kände honom bättre då, för då hade jag aldrig ens försökt att få honom. Men jag skötte det snyggt med principen "han ska bara förstå mina signaler om han själv har ett intresse tillbaka" och det tog några månader innan han signalerna gick fram.Efteråt kom det fram att han aldrig skulle få för sig att bjuda med en okänd tjej så där och jag skulle aldrig nånsin hänga med en okänd kille. Men man kan väl kalladet för kärlek vid första ögonkastet.
Nån dag senare så hängde han med på hästen.
Jag var ifs inte allvarlig med att ljuga om priset, men jag anser inte att en tvättkorg är en möbel man behöver diskutera med sin sambo? Vi har inte delad ekonomi och vad jag gör med mina extrapengar tycker inte jag går ut över honom eller vår familj. Gäller det stora saker som möbler så köper vi naturligtvis ingenting utan att diskutera det, men när jag menar inredning så är det mattor, ljus, kuddar, lampor osv. Soffor, bord och stolar - saker som vi ska ha länge, diskuterar vi länge och väl.
Om tvättkorgen är så dyr att man önskar man ljugit om vad den kostade, då skulle jag diskutera den innan jag köpte den, ja. Och säga nåt i stil med "Jag hittade en jättefin tvättkorg, men den är snuskdyr och kostar XX. Är det värt det tycker du, eller ska vi försöka hitta en billigare?"
Mattor och lampor är ju rätt dyra saker, som man har jättelänge - det skulle jag inte handla på eget konto utan att stämma av. Kuddar köper vi inte särskilt mycket, och ljus? Menar du vanliga vita stearinljus och värmeljus? Det skulle jag nog inte ens se som inredning, det går på hushållskontot för oss tillsammans med andra förbrukningsartiklar typ hushållspapper.