Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Hahahaha :rofl: Förstår att du skrattade. Måste ha sett hur kul ut som helst.

Oftast brukar det ju vara pojkvännen som spelar och som får flickvännen att börja med typ CS, WoW eller liknande. Här var det tvärt om! :D Johan var jätteanti allt som stavades fantasy, bortsett FF då. Jag började spela WoW, han skapade en char och testade 2 timmar - sen åkte han och köpte ett eget. :rofl:

*kl*
Jag skulle behöva lite idéer ang. ett barnsäkringsproblem Vi har en halvtrapp mellan kök och hall, och i dagsläget har vi ingen grind där (dock finns det en som vi kan sätta upp om vi bestämmer oss för det). Vet inte alls hur vi ska göra heller, för upp kommer S utan problem. Ner har hon svårare för och har druttat omkull en gång, så nu har vi lagt ett vadderat överkast på golvet så det blir mjukare för henne om hon skulle vilja försöka ta sig ner själv. Vi vill ju såklart att hon ska lära sig att ta sig upp och ner för halvtrappen själv, men vet inte riktigt om hon är "stor nog" än, trots att hon kryper och reser sig mot möbler...
Hur hade ni gjort? Satt upp grind eller haft kvar överkastet och fortsatt passa?

När jag träffade sambon sommarjobbade jag på en gård nån kilometer härifrån.
Där hade de ardennerhästar som jag brukade motionera genom att rida.
Red en dag hem till honom och han skulle visa sig cool. Så han hoppade upp bakom mig på hästen. Rätt skoj och gulligt av honom :laugh:

När jag hade shettisar och körde så åkte han mer än gärna med.
Får se sen nästa vinter, då har jag planer på att dra ut virke ur skogen med hästen. Då kommer han garaterat vara med då han är intresserad av gamla lant och skogsbruks metoder.

När jag träffade sambon sommarjobbade jag på en gård nån kilometer härifrån.
Där hade de ardennerhästar som jag brukade motionera genom att rida.
Red en dag hem till honom och han skulle visa sig cool. Så han hoppade upp bakom mig på hästen. Rätt skoj och gulligt av honom :laugh:
Hur har ni andra träffat er sambo/man? Tycker det är så mysigt att höra/läsa om sånt! :love:

Jag träffade min man på högskolan, då vi läste en del kurser tillsammans, för ca 10 år sedan. Då hade jag en sambo, men tyckte att han var lite extra om man säger så. Några år senare visar det sig att vi börjat jobba på samma jobb och ett år senare hamnade vi på samma avdelning dessutom. Båda hade sambos, men det var inget hinder. :angel: Men gissa om vår chef var nervös när det uppdagades att vi var ett par! :rofl: Nu har vi varit tillsammans i 6 år och jobbat på samma avdelning fram tills alldeles nyligen då han bytte jobb.

*kl*
Idag har vi varit på BVC och fått 6 månaders-sprutorna en månad för sent.

7 månader 9 dagar gammal: 67,5 cm lång, 7,5 kg

Läkaren som vi träffade var jätte trevlig och tyckte Isabella var jätte duktig på att sitta och gick igenom besiktningen U.A :D

Jag hann inte säga pip innan han försvann, jag gick från halvlånga tyglar på skritt till att hamna i galopp bakom en toktravandes fjording som vägrade fatta galopp... :D

Tro mig, hade jag fått bestämma hade jesper inte fått vara först på en åker, men jag litade på den lata fjordan han red på. Trodde inte att den kunde komma igång så fort. ;) fnissar fortfarande när jag tänker på det. :D

AKB: Vad gulligt! Hade min sambo gjort så hade jag fallit som en fura. :)

Träffade min man för lite mer än 5½ år sedan när jag skulle spela minigolf med kusinerna och då var han där med dem. Innan dess hade jag hört talas om honom men hans smeknamn var Lizzy så jag förusatte att det var en tjej :o
Vi började umgås och sedan helt plötsligt var vi sambos, sedan förlovade? Nu är vi riktiga svenssons med villa, volvo och barn, bara vovven som fattas ;)

Min sambo har inga intressen utöver att spela dator. Sanslöst billigt och bra. Och han stör sig inte på att mina intressen är dyra och tar mycket tid och är dyra heller. :D

Jag är också inredningsfixerad men kommer så sällan hemifrån och har för lite tid så det blir inte att jag gör så mkt mellan projekten. Vi har iof varit i renoveringsfas sen vi träffades och han är glad att jag bestämmer och fixar.

Är det jag som skrivit det där??? :o:D

Precis så är det hos oss. Sambon har sin dator och alla världens olika tv-spels konsoller osm man kan ha (spelar varje dag, Wow allra mest). Jag har 5 hästar. Så det är jag som står för planering av renoveringen och han och jag tillsammans som utför.. Handla hem grejjer och att bestämma inredning det står jag för det :) Det är ett intresse hos mig, och ett nödvändigt ont hos honom :rofl:

Det är ingen trapp egentligen, man skulle väl kunna beskriva det som en högre tröskel också. Ca. 20 cm hög, så man får ta ett kliv upp från hallen för att komma in i köket.

Precis så påstår min sambo att han är så därför vill han inte lägga sej i det alls. Lite tråkigt kan jag tycka det är ibland då jag vill diskutera men det går lika bra att tala högt för sej själv :D

Lite så är min sambo med... Det är lite tråkigt, när man själv är osäker på en sak å man vill diskutera, men sen vill inte gubben "bry sig" så mycket utan säger "gör som du vill, det blir ju alltid bra"..

Men, :idea: vi får väl ta hjälp av varandra här i vårtråden då istället för att försöka få ur våra gubbar några ord :rofl:

Det är ingen trapp egentligen, man skulle väl kunna beskriva det som en högre tröskel också. Ca. 20 cm hög, så man får ta ett kliv upp från hallen för att komma in i köket.
Misstänkte att det var nåt sånt, men när du skrev halvtrapp tänkte jag på halvtrappen mina föräldrar har. Den är på 7 trappsteg och alltså en halv trapp! :D

Nä, i ditt fall hade jag inte haft någon grind. Det är inte värre att trilla ner för den än vad det är att trilla efter att hon rest sig upp. Som du skriver är det ju bara bra om hon lär sig hantera den själv, men med lite hjälp/uppsikt i början.

AKB: Vad gulligt! Hade min sambo gjort så hade jag fallit som en fura. :)

Precis det jag gjorde ;) Tänker fortfarande rätt mycket på det än idag, om hur mysig själva "dejtandet" va innan vi kallade oss för ett par. Nykär och knasig.

oregano, som sagt jobbade jag på granngården. Han va kompis med bondens son. Han skulle komma och hämta sin kompis för de skulle iväg.
Då fick han väl syn på mig när jag vallade korna. Han kom in i lagårn, det va typ årets varmaste dag, så jag va högröd i ansiktet och genomsvett.
Men ändå erbjöd han mig att hänga med på crusing dagen efter.

Efteråt kom det fram att han aldrig skulle få för sig att bjuda med en okänd tjej så där och jag skulle aldrig nånsin hänga med en okänd kille. Men man kan väl kalladet för kärlek vid första ögonkastet.
Nån dag senare så hängde han med på hästen.
:love:

Kom på en sak till. Jag blev magsjuk på crusingen. Och dagarna efter såg jag fördjävlig ut. Blek och spydde hela tiden, men ändå ville han träffa mig varje dag. jag hade flytt fältet:D

jag hade fortsatt med överkastet och varit med och passat henne. Börjat lära henne att krypa bakåt när hon skall ner.

Senast ändrad:

vilken romantiker din sambo verkar vara :)

Å fast beslutsam om vad han vill ha också.

Efteråt kom det fram att han aldrig skulle få för sig att bjuda med en okänd tjej så där och jag skulle aldrig nånsin hänga med en okänd kille. Men man kan väl kalladet för kärlek vid första ögonkastet.
Nån dag senare så hängde han med på hästen.
:love:
Och så här i efterhand är det ett riktigt mirakel att min älskling inledde en relation med en arbetskamrat och dessutom dumpade sin sambo för att göra det. Det var tur att jag inte kände honom bättre då, för då hade jag aldrig ens försökt att få honom. Men jag skötte det snyggt med principen "han ska bara förstå mina signaler om han själv har ett intresse tillbaka" och det tog några månader innan han signalerna gick fram. :love:

Åh, jag blir så nostalgisk när jag tänker tillbaka på den tiden. Det var så mysigt på jobbet, men hemma var jag ett riktigt vrak. Där stod jag med nyköpt hus, en nyavlivad häst, två sjuka katter, en sambo på långresa i Asien och kunde inte äta så det bara var skinn och ben av mig. :crazy: Men allt blev så bra till slut! :laugh:

Jag var ifs inte allvarlig med att ljuga om priset, men jag anser inte att en tvättkorg är en möbel man behöver diskutera med sin sambo? Vi har inte delad ekonomi och vad jag gör med mina extrapengar tycker inte jag går ut över honom eller vår familj. Gäller det stora saker som möbler så köper vi naturligtvis ingenting utan att diskutera det, men när jag menar inredning så är det mattor, ljus, kuddar, lampor osv. Soffor, bord och stolar - saker som vi ska ha länge, diskuterar vi länge och väl.

Om tvättkorgen är så dyr att man önskar man ljugit om vad den kostade, då skulle jag diskutera den innan jag köpte den, ja. Och säga nåt i stil med "Jag hittade en jättefin tvättkorg, men den är snuskdyr och kostar XX. Är det värt det tycker du, eller ska vi försöka hitta en billigare?"

Mattor och lampor är ju rätt dyra saker, som man har jättelänge - det skulle jag inte handla på eget konto utan att stämma av. Kuddar köper vi inte särskilt mycket, och ljus? Menar du vanliga vita stearinljus och värmeljus? Det skulle jag nog inte ens se som inredning, det går på hushållskontot för oss tillsammans med andra förbrukningsartiklar typ hushållspapper.

Haha, ja det var ju en annan femma det! Hade vi också haft en halv trapp hade jag inte ens funderat över grind liksom, då hade den varit självklar. :D
Men då behöver jag alltså inte känna mig som en usel förälder för att vi låter överkastet vara kvar och försöker lära henne att backa ner.

Jag och min kärlek träffades redan på högstadiet. Han gick i klassen över mig, och vi hade gemensamma vänner. Träffades sporadiskt under högstadieåren, och när vi börjat på gymnasiet båda två sågs vi oftare och oftare på fester. Båda hade dock förhållanden, men vi spanade in varandra lite smått ändå.
När vi sedan blivit "vuxna" (19 och 20) så var vi båda singlar samtidigt, och började ses mer frekvent tillsammans med vänner. Jag blev kär, men trodde inte att han ens såg mig, eftersom han dejtade en annan tjej. Min bästa vän var dock "elak" och skvallrade för honom om mina känslor och det visade sig att han också var kär - i MIG! :love: Sen den kvällen så har vi dejtat, blivit tillsammans, flyttat ihop, fått Stella och nu köpt och flyttat till hus. Det kan jag ärligt talat säga att jag inte trodde den där januarikvällen 2005. :D

*kl*

Påtal om inredning.
Vad tycker ni om IKEAs Expedit bokhylla?
Behöver ha nått nytt i tvrummet. Har nu en hög cd-pelare som jag tycker ser lite för ranglig ut när Oscar ställer sig emot den. Och en tråkig, halvfallfärdig hylla i björk som dvd-filmerna och lite diverse skräp finns i.
Vill ha nåt större, enhetligt. Som jag kan ställa matchande lådor i och gömma skräpet i. Som dessutom vi kan förankra i väggen.
Är den ful som skam eller fungerar den?

Jag måste fråga er som har spelnördar till sambos. Ingen av dom som spelar Eve? Min sambo är riktig rymdnörd och lever alldeles för mkt av sitt sociala liv i låstasrymden. Jag som gillar spel i allmänhet kan inte förstå vad som är så himla kul med just det där spelet....

ANC inredning så är jag intresserad, jobbar ju på sätt och vis med det... Men sambo bestämmer, i samråd med mig, det mesta. Vi har tex ingen soffa för tillfället eftersom vi beställde drömsoffan för några veckor sedan och den ska komma nu i veckan. Längtar verkligen! :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 588
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar