Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Tack alla :laugh:

Det är ett ganska litet hus 80 kvm, men betydligt större än vad vi har nu och så tänkte vi dränera runt huset och på så sätt inreda källaren och få 80 kvm till och ev bygga ut i framtiden. Vi fick det till ett väldigt bra pris med tanke på att det ligger i stan. Så tanken är att fixa till det, sälja med vinst och köpa vår drömgård. För drömma får man väl ;) eller så trivs vi kanske jättebra och bor kvar.

Vi får tillgång till det redan den 30:e dec, alltså om dryga tre veckor :eek: har tänkt att bara "snabb-renovera" dvs måla och tapetsera lite och sen göra rum för rum när vi verkligen vet hur vi vill ha det. Har nog en ganska klar bild i huvudet, men ska ju hitta allt med. Kakel, klinkers, köksinredning etc etc Det är nästan ett heltidsjobb, men ett lyxigt sådant ;)

Det blev ett hus i stan ändå :o jag som vill ut på landet... Men situationen i vår etta var och är ohållbar. Så när vi trillade över detta kände vi att vi var tvungna. Tror inte vi orkat mycket längre till.

Lovar att uppdatera med bilder så fort jag kan! Men tänk: snart kommer jag ha ett sovrum, ett vardagsrum, ett barnrum, ett kontor kanske tom ett "skräprum" ;)

Jo egentligen brukar det räcka med en dag :) Fick ni shoppat mycket då?

Jag med, sambon har fått gömma det oxå. Är som ett litet barn och kan inte hålla mig :angel:

Vilken tur att du har sambon! För vi måste ju alla hålla oss till den 24:e! Blir mest spänning så! :)
(kan erkänna att jag faktiskt klämt lite på mina :o)

Va bra! Har du fått ditt så borde alla andras hunnit fram tycker jag då ditt blev skickat sist! :)
Hoppas verkligen att posten inte har tappat bort något! :)

Minns inte :o kommer bara ihåg att vi pratade om ditt skickade paket! Bra att det har kommit fram iaf! :)

Ja jag tycktes skymta något sånt på ett av paketen!
Jag skulle jätte gärna vilja vara bra på rim!

Förlåt om jag är snurrig kanske inte va ditt skickade paket vi diskuterade förut! Ber om ursäkt ifall jag hade fel!

aneka som borde sovit för flera timmar sen!

Vad skönt för er att ni äntligen får lite större! Fattar ärligt talat inte hur ni stått ut i en etta så länge! :o Skoj också att ni får huset så fort. Annars brukar det oftast vara en låååång väntan man äntligen får flytta in. Grattis igen! :laugh:

KL
T har haft tvärstopp i magen i 2 dygn och har jätte ont. Visst var det någon här som hade tips på något mirakelmedel som får fart på magen...

*kl*

Har alla fått sina secret santa paket???

Jag har fått mitt iaf! :)

Mitt har kommit och ligger och väntar på mig någonstans i huset. Sambon har fått gömma det, för annars hade jag slitit upp det på en gång. :D Jag och paket är ingen bra kombination om vi säger så... :angel:

*kl*
Alltså, det där med kroppen efter att man fått barn. Jag ser för jävlig ut just nu, men mycket beror på extrakilona jag släpar på. Jag har varit så jäkla lat och bekväm och tänkt att "jag tar tag i det sen". Jo tjena, när är sen?! Så nu har jag bestämt mig, efter jul ska jag börja träna på gym igen och se över kosten.
För andra så ser jag säkert inte särskilt förskräcklig ut, och andra ser ju inte ens att jag har extrakilon, men för mig handlar det inte om vad andra tycker och ser. Det är jag som vill känna mig fin när jag ser mig själv i spegeln!
Att jag inte kommer få tillbaka min platta mage kan jag stå ut med, för den har fått för många bristningar för det. Att brösten inte kommer vara lika fasta gör inget, för de ser fortfarande bra ut, trots snart 8 månader av amning.
Det är klart att kroppen förändras av att bära ett barn, att amma osv. Många har tur och klarar sig utan uttänjd hud, bristningar osv. Jag är inte en av dem, och det får jag leva med. Men att vågen visar för mycket behöver jag inte leva med, och det ska jag inte heller. *peppar mig själv lite till*

Jag tycker programmet S använder verkar så smidigt. Är lite sugen på det jag oxå. Det måste ju vara enkelt liksom, annars ger man ju upp efter två veckor.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 585
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?