Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Nu har jag blivit så peppad av er som suttit in era hästar så nu ska jag ta tag i vår 2,5 åring! Ska bli kul. Han är snäll så det ska nog gå bra. Om jag slutar skriva här helt plötsligt så har jag väl brytit nacken eller något ;)

Då vill jag nog ha en varmare, vil kunna lägga ner honom med vanliga kläder när det är runt -10!

Ture ligger ute och sover i sin åkpåser i bara body och byxor +mössa och yllestrumpor. Det är otroligt skönt att slippa bylsa på och om man nån gång vill köra in honom sovandes så är det bara att öppna den så är det lagom även inne.

Har man inte köpt åkpåse än så kan jag verkligen rekomendera voksi urban!

Det är så jag vill kunna ha det! Så det är lätt att komma ner till vanliga kläder ifall man rullar in vagnen och han sover!

Låter som jag. Men bysten är ett sorgligt kapitel hos mig. Har ju inte slutat amma än men kan tänka mig hur illa det kommer bli. Jag lär dock alltid ha roligare saker att lägga pengar på än mina bröst, så de får se ut hur de vill. :D

Å jag skriver med under på din och AKB´s beskrivning.. Magen är ett dallrande kapitel för sig.. Men jag är SÅ nöjd att jag gått ner hela S gravkilon + ytterligare 2 (av de 4 som jag hade över sedan jag fött C.. Sen att jag redan låg 5-7 kg plus när jag blev gravid med C... ja, det tar vi tag i sen...)

Här läggs nog inga pengar på någon op.. det får bli hårt arbete om det skall bli en mer slimmad figur. Brösten får bli som de har blivit.. mindre och slappare, men jag har ju 2 underbara barn som fått amma de 10-12 första veckorna i sitt liv, så det är jag nöjd med. Har såååå mycket annat kul att lägga pengarna på i stället.

Ia* Är ni klara med köket nu?
På tal om insittning av unghästar (hoppas att det går bra iaf, så att du inte ligger med bruten nacke någonstans).. Min skrutta fick ju vila nu i november efter att hon suttits in, och igår red vi henne för första gången sedan vilan. Det var inga som helst problem, det var bara att fortsätta där vi var efter insittningen.. Och jag som hade laddat upp med snabbnr till SOS..:angel: Hon är ju "lite" tossig min dam annars.. Men när det gäller insittning så har hon varit lugnet själv.

Nix, inte på långa vägar.... Ska slå erat rekord i längsta köksrenovering först ;) Men vi fick tag på de sista luckorna i lördags iaf.

Jag kollade på en sån häromdagen, är den så bra som den ser ut att vara? Är så less på att klä på Selma lager efter lager bara för att gå ut och hämta tidningen...

Jag är helnöjd. Är det kallare än minus 10 får han ha dunsockar och fuskpolo, men annars är den hur varm som helst.

Då ska jag slå till på en sån, känns som om det kommer att bli en lång vinter...

På tal om unghästar så håller jag på och sätter igång min tre, snart fyra, åring efter hans hovböld. Tänkte longera med sadel på resten av veckan och nästa vecka blir det uppsittning. Eller till helgen när sambon kan följa med på sin fjording och agera stoppkloss. :D

åja Ia* då kan du ta semester från renoveringen ett par månader först :) (om du skall kunna klå oss i långsamaste renoveringen ever menar jag) hahaha..

Jag håller på med mina hyllor i mitt skafferi jag, å aldrig verkar det som om jag blir klar heller.. Jag håller alla tummar jag har för att jag får nått vatten i köket denna vecka. Börjar bli jobbigt att hämta vatten på toa på övervåningen eller gå ut/över gården/till grannhuset för lite vatten till Samuels gröt på morgonen.....

Meh jag har ju sagt att ni ska säga till innan ni åker till Ullared :devil: ;) Så jag kan komma förbi och säga hej :laugh:

Vi åker alltid dit dagen innan julafton på kvällen, inte en kotte nästan. Perfekt!

Men räcker det inte med en dags förvarning? ;)
Vi brukar med åka den 23, men Lucia var med en bra dag. Var väldigt lugnt med folk. Sen är det bra att ha en mamma med handikapptillstånd :D
A var hur snäll som helst och var inga problem att ha med sig. Vägen dit tig betydligt längre än vanlig, småvägarna var ishala. Så vi tog hållet om värnamo på vägen hem.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 583
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 152
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?