Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Ia* va det du som köpte en Elodie details åkpåse? Om det va du är du nöjd med den?

Älskar den!! Den blir inte riktigt så varm som jag trodde men helt ok. Brukar ta loss "locket och ha över henne i bilen tills bilen blivit varm och vika ut den och lägga på golvet oxå. Och så är den ju snygg oxå...

*kl*

Vi firar egentligen inte lucia men vi fikar alltid med glögg och lussekatter :d Idag har lilla fnulan sin tomtedräkt på sig och skulle passa fint i ett luciatåg!

Ang rekonstruktion av kroppen... det enda som faktiskt har förändrats på min kropp är brösten och det till det sämre. Jag hade två bröst jag var nöjd med och som jag sörjde lite innan jag blev gravid att de skulle förändras och ju längre jag har ammat desto hängigare har de blivit. Mindre har de också blivit, provade en av mina Bh.ar jag hade innan grav och de är nästan förstora nu.
Det känns jätte trist men jag vågar inte gå igenom någon operation, tycker det är läskigt och rädd för komplikationer.
Sannolikheten att brösten skulle bli snygga när amningen är klar är obefintlig, huden är så trasig efter bristningarna att de kommer aldrig kunna dra ihop sig. Får gå upp i vikt kanske och hoppas att fettet lägger sig på brösten :idea::angel:;)

Åh vad mysigt!
Jag har inte sett ett riktigt luciatåg sen gymnasiet.

Vi brukar varje år klä ut oss till tomtar och ha en lucia och rida runt nere på byn och (skrik)sjunga lite jullåtar:D
Men i år blev det bortglömt tyvärr.
Rätt rolig tradition. :D
Förrutom att det jämt va jag som fick leda och ta tonen.
Jag som är så blyg:o

Ha det så mysigt i morgon:laugh:
Nu har vi precis kommit hem. Trodde att det som vanligt skulle vara barn som lussaade, men i år var det tre på avdelningen som spexade till det. Det var iallafall kul att komma ut och träffa lite folk.

Jag passade också på att prata med chefen. Sa när jag tänker komma tillbaka och också att jag vill göra något annat, helt nytt. Han kom med ett par förslag som verkade riktigt bra och dessutom frågade han rakt ut om det lockade mer än att fortsätta på samma avdelning. Och det gjorde det. :angel: Så nu känns det riktigt, riktigt bra, men han har lovat guld och gröna skogar förut, utan att det hänt något. Så jag ropar inte hej än...

Apropå bröst så är jag faktiskt glad över att ha fått tillbaka mina typ obefintliga bröst! :D Visst, de var snyggare när de var större, men ack så opraktiskt det var att ha "stora"! De var ju i vägen när jag låg på mage. :rofl:

Har kommit på att jag nog är rätt nöjd med min kropp ändå. Även om jag ser att skinnet på magen är lite större än förut, så skulle ingen annan ens kunna gissa att jag varit gravid.

Är inte brösten fyllda med mjölk så märker man dem ju inte, alldeles mjuka ;) märker iofs inte av mina bröst nu heller men lite sorg är det att de inte är lika 'fina' nu som innan. Maken är nöjd ändå han, han tycker hela jag är snyggare nu :o

Tror inte så många skulle gissa att jag har varit gravid?

Ja den är jätte snygg! Har ju spanat in den grå(det är den du har va?) långt innan jag blev gravid och är helt kär i den! Men måste du ha full mundering med vinterovrall i den?
Funderar om Milton ska få önska sig den av sin morfar i julklapp! Men jag hittar inte den grå någonstans!?

Jag kände redan tidigt i graviditeten att det fanns extra vaddering som inte funnits där tidigare när jag låg på mage. Det där är såklart en vanesak. :)

så skulle ingen annan ens kunna gissa att jag varit gravid.

Jag är lika pluffsig nu som jag va innan jag blev gravid. Så det är nog svårt att se det på mig med på ett sätt :D
Fast fläsket är omplacerat. Innan va det stoooor rumpa och något mindre mage. Nu har rumpan krymt och en massa daller på magen.

Jag kände redan tidigt i graviditeten att det fanns extra vaddering som inte funnits där tidigare när jag låg på mage. Det där är såklart en vanesak. :)

Helt klart en vanesak, jag har ju sovit på "mage" (sover inte platt på mage men ändå inte på sida) hela mitt liv, genom graviditen och överfyllda amningsbröst också ;)

Jag är lika pluffsig nu som jag va innan jag blev gravid. Så det är nog svårt att se det på mig med på ett sätt :D
Fast fläsket är omplacerat. Innan va det stoooor rumpa och något mindre mage. Nu har rumpan krymt och en massa daller på magen.

Jag tror det är svårt att gissa på folk om man inte vet hur de såg ut innan :)

*kl*

Puh, nu är man ikapp igen :laugh:

Lottch
Ang operationer. JA JA JA, vill verkligen fixa till lite här och var ffa mage och bröst, men om planerna går som vi vill så lär det väl bli 1 eller 2 småttingar till. Är väl bara att börja spara :D

HATAR mina depåer just ovanför höfterna oxå, usch å fy. Jag å lillsyrran ska börja träna efter nyår, då ska dom BORT :devil:!

Julklapparna (Viv)
:bow: för internethandel. Köpt nästa alla klappar via nätet, så otroligt smidigt! Gillas skarpt.

Strumpbyxor innanför body
Det är praktiskt och snyggare än att ha dom utanpå tycker jag. Nu har sällan Theo strumpbyxor just eftersom det är så svårt att hitta det till pojkar, tycker blommigt och Hello Kitty kanske blir i häftigaste laget åt honom.

Idag (-15) har hon body och leggings, fleeceoverall och Pop`s vindfleeceoverall och en fleecefilt och har legat ute i tre timmar och är varm. Är det kallare byter vi vindfleecen mot en "riktig" overall.
Ja, det är det grå jag har. Yttertyget är ju ull och innertyget Plie eller vad det heter.

Låter som jag. Men bysten är ett sorgligt kapitel hos mig. Har ju inte slutat amma än men kan tänka mig hur illa det kommer bli. Jag lär dock alltid ha roligare saker att lägga pengar på än mina bröst, så de får se ut hur de vill. :D

Idag (-15) har hon body och leggings, fleeceoverall och Pop`s vindfleeceoverall och en fleecefilt och har legat ute i tre timmar och är varm. Är det kallare byter vi vindfleecen mot en "riktig" overall.
Ja, det är det grå jag har. Yttertyget är ju ull och innertyget Plie eller vad det heter.

Ture ligger ute och sover i sin åkpåser i bara body och byxor +mössa och yllestrumpor. Det är otroligt skönt att slippa bylsa på och om man nån gång vill köra in honom sovandes så är det bara att öppna den så är det lagom även inne.

Har man inte köpt åkpåse än så kan jag verkligen rekomendera voksi urban!

Jag kollade på en sån häromdagen, är den så bra som den ser ut att vara? Är så less på att klä på Selma lager efter lager bara för att gå ut och hämta tidningen...

ang kroppen, så har syns det nog inte på mig att jag varit gravid..jag har fått samma kroppsform, inga bristningar mer än dom jag haft sen tonåren på låren..och tyvärr har jag fått tillbax min gamla vikt, till och emd under..vilket jag inte är glad för..Önskar att jag fått behålla lite mer kilon..men ja..Har väl inte mått toppen heller, det visar sig tyvärr på min vikt...Hellre lite mer än för lite..former är snyggt!

Gällande brösten, så är mina mindre nu än innan, och jag är väldigt glad för det:D
Har alltif haft stora bröst i jämförelse med min kropp, och visst, jag hatr aldrig vantrivts med dem..men efter amningen är dom mindre( o mindre fasta, men skit i det) och jag tycker att det ser bättre ut till min kropp faktiskt och behändigare!;)

kanske kan vara kul att känna hur det är när folk man möter tittare en i ansiktet ist för neråt ;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 585
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 152
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII