Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Behöver jag säga att han arbetar med datorer och utveckling av program bland annat?
Det gör jag också. Inte programmerar, men är ansvarig för en applikation liknande denna och jobbar mycket med utveckling/förbättring av det systemet.

Tyvärr är det så med folk i allmänhet att blir det för mycket möjligheter att tänka själv i datasystem så blir det oftast fel eller också törs de inte göra något. Säkert därför de gjort det så stelt. Irriterande iaf, för jag skulle klara av ett mer flexibelt system. :D

Men herregud!!! :o Shit.. Man får sig en liten tankeställare minsann. Nu får vi inte klaga om vi får lite ont i tummen framöver, och tycker att det är jobbigt att byta blöja.

*kl*

Och jag råkade ramla över DETTA hemska klipp, iofs är det Dr Phil. Men sitter här med en klump i magen och mår nästan illa... Fy fasen alltså att man bara kan :mad:

Vet de att du kommer att må lika dåligt nästa gång? För visst var det du som fick en sån fruktansvärd klåda?

Jag hade ju ett sånt illamåeende att jag var nära att bli inlagd då det var risk att jag inte fick i mig tillräckligt med näring och sen hade jag sånna foglossningar att jag inte kom ur sängen, inte kunde klä på mig. För mig var det ren lycka när jag, efter att snittet läkt, kunde torka mina ben och fötter själv. Alla, exakt alla, jag pratade med, sa att första graviditeten alltid var värst och man mådde som sämst då, men jag undrar över sanningen i det?

Men herregud!!! :eek: :eek: :cry: Vad är det för fel på människan? Fy, tårarna bara sprutade när man hörde de hjärtskärande skriken i duschen. Hur kan man? :(

På mej stämmer det :) Om man bortser från lunginflammationen då men den hade jag säkert fått iaf. Förlossningen var inte ens i närheten av den förra och inte foglossningarna heller!

Vet de att du kommer att må lika dåligt nästa gång? För visst var det du som fick en sån fruktansvärd klåda?

Jag hade ju ett sånt illamåeende att jag var nära att bli inlagd då det var risk att jag inte fick i mig tillräckligt med näring och sen hade jag sånna foglossningar att jag inte kom ur sängen, inte kunde klä på mig. För mig var det ren lycka när jag, efter att snittet läkt, kunde torka mina ben och fötter själv. Alla, exakt alla, jag pratade med, sa att första graviditeten alltid var värst och man mådde som sämst då, men jag undrar över sanningen i det?

Nej, klådan är det inte säkert att jag får tillbaka, men förutom det så var jag vidrigt, fruktansvärt trött (är mycket piggare nu, fast jag inte sovit mer än tre timmar i stöten sen maj), hade grav foglossning som kom tidigt, och ovanpå det ont i magen väldigt mycket, gick på dexofen hela sista trimestern i princip.

Så oddsen att jag skulle må som en prinsessa nästa gång är väl inte jättebra, även om det förmodligen blir lite bättre än första gången. Förlossningen blir oftast enklare andra gången, men eftersom jag blev snittat så blir jag ju förstföderska nästa gång också, så att säga. Plus att jag ett förlossningstrauma nu, som jag inte hade förut, det kommer säkert spöka en del.

Under min första graviditet så mådde jag kanonbra, kunde känna av ischiasen någon gång och lite halsbränna. Förlossningen var hemsk!

Andra graviditeten fick jag foglossning och hade ont de sista månaderna. Förlossningen var lätt!

Usch, att andra förlossningen går snabbare och lättare är min stora skräck. Lyxproblem kan tyckas, men jag vill verkligen inte föda hemma eller i bilen... :crazy: Nu har vi dessutom en Vilgot som måste omhändertas, så det är ju inte bara att dra direkt i ilfart till förlossningen vid första symptom heller.

När jag tappar något på golvet kan jag fortfarande tänka 'fan också' men sedan när man har böjt sig ner och inget som tog emot, inga surauppstötningar och man tog sig enkelt upp igen blir jag jätte lycklig :rofl:
Jag kommer nästan bara ihåg allt som var bra med graviditeten, när jag läser min graviddagbok så blir jag nästan avskräckt för att vara gravid igen. Mycket bra påminnelser men i det stora hela trivdes jag enormt mycket som gravid, förlossningen vill jag inte uppleva igen så jag är glad att den är gjord.

Kontrollbehov, nej jag tror inte jag har några sådna? Maken har god hand om sin dotter så han tänker jag inte ens en tanke på de få gångerna han är helt ensam med henne. De gånger hon har varit lite röd har han smörjt, ibland med "fel" salva men den gör samma sak men inte lika effektiv, det enda min man inte är bra på är att matcha kläder ;) Oftast brukar hon få ha de kläderna ändå men skär det sig allt för mycket brukar han faktiskt få byta på henne :o

Sedan minns jag inte så mycket mer om vad ni har pratat om så det var väl allt från mig just nu :)

Eftersom jag har sen jag blev gravid/mamma begåvats med ett jäkla dåligt minne/förmågan att förtränga saker och ting så har jag glömt av den enorma vattensamlingen min kropp pysslade med. Även nerven i låret som låg i kläm, ischiasen, nervgrejen i handlederna/tummarna, halsbrännan och den hemska igångsättningen :D
(Okej, inte glömt så mycket men ändå ;))

Btw så har Oscar sen i fredags stått upp helt själv utan att hålla sig i nåt :bump:

det enda min man inte är bra på är att matcha kläder ;) Oftast brukar hon få ha de kläderna ändå men skär det sig allt för mycket brukar han faktiskt få byta på henne :o
Vad är det med karlar och kläder?! :eek: min man är också helt hopplös när det gäller att matcha Vilgots kläder. Sina egna matchar han utan problem. Igår var vi på stan och Vilgot fick ha på sig en blå- och svartrandig body, illgröna plyschbyxor och grå/röda strumpor. När jag kommenterade det blev han "sur" och att han minsan tyckte att det var jättefint. Jag höll på att skämmas ihjäl sen när vi satt på ett fik och V inte satt i vagnen längre...

Min man kan inte ens matcha sina egna kläder ;) egentligen är det inget som gör något men påsätt och vis tycker jag ju att hon ska ha matchande kläder när det går att ha det.

AKB Inte ett dugg avis på din sons framfart, tycker ärligt talat att det är skönt att Isabella är sen med det mesta :o
Fortfarande tandlös snart 7½månad gammal, inga tänder i sikte och alldeles underbar :love:

jag håller med dig ;) skönt att min plutt inte är så snabb i utvecklingen!! hahaha, usch vad jobbigt det skulle varit då. Hur skall jag kunna springa på 2 håll samtidigt? 3,5-åringen åt vänster och 9-månaders åt höger liksom...

Min skrutt har inte heller någon tand ännu, trots att han är hela 9 månader nu.
Han reser sig upp mot möbler, och kan stå utan stöd i 10-15 sekunder. Men rör sig knappt framåt när han sitter på golvet, kryper inte än heller.

Men skämt å sido, kul AKB att Oscar är så snabb i utvecklingen, blir nog något stort av den killen :)

Hehe, skulle ju skriva ett *kl* innan btw:o

Jag försöker inte göra nån avundsjuk, för det är inget att bli avundsjuk på direkt. Alla lär ju sig att krypa/stå/gå.

Men jag ville bara dela med mig av ett framsteg elelr vad man ska kalla det. En händelse i min tråkiga vardag.

Men jag kan känna att det är lite stjälpande ibland. Han är ju överallt och ingenstan hela tiden. Man får ha ögon i nacken varje vaken sekund han har. Som tyvärr är många eftersom han sover dåligt.

Meh, varför måste jag ha en bebis som får tänder innan sex månader?:mad:

Kul för bebis, mindre kul för min tutte när bebis glömmer sig och biter till. Oajajaj vad vassa de är, de små tänderna. Eftersom vi matmässigt inte kommit mycket längre än morotsmos och äppelpuré så är det ju inte som att det finns användning för dem heller precis.;)

Nej, det är jätte roligt att läsa om era barns framsteg så det var inte alls så jag menade, bara lite nöjd med att jag har en liten trögboll ;) Tycker du ska vara stolt över din pojk som kan så mycket men jag tror andra som vill att deras barn ska kunna så mycket kan bli "avundsjuka". Precis som du skriver själv, alla kommer ju lära sig så man ska ju egentligen bara njuta av tiden man har nu.

Isabella kan ju inget mer än sitta, inte stå och inte resa sig mot saker. Rulla från rygg till mage har hon aldrig gjort, mage till rygg kanske 5 gånger, hon hatar att ligga på mage så det är inget vi övar på.
Nu här i helgen har hon äntligen lärt sig att sätta i nappen själv i munnen åt rätt håll ;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 583
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 150
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård