Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Menar du kontrollbehov över lag eller kontrollbehov a n g bebis. Jag och maken har över lag ganska stort kontrollbehov. Men vi har väldigt lite kontrollbehov gentemot varandra. Och särskilt runt bebis. Där kan vi båda två släppa henne helt och fullt till varandra. När det gäller att släppa henne till utomstående så har han svårare än vad jag har.
Tror det till stor del beror på att han är högpresterande på jobbet och helt enkelt inte hinner tänka på att göra dessa saker. I kombination med att han vet att jag har koll, såklart.
Jag har mått skit under en graviditet och burit honom. Jag har gått igenom en helvetisk förlossning med värsta plågorna för att föda honom. Jag har genomlidit plågor för att få amningen att fungera. Jag har ammat var tredje timme eller mer i över ett halvår och jag går hemma med honom hela dagarna.
Sen är jag kontrollmänniska och har väldigt svårt att låta någon annan ta hand om mina djur. "Bara jag kan göra rätt" typ. Och jag är lika dan med Ture. Då inte sambon inräknad och inte heller mina föräldrar.
Nu som bebis är Ture min - bara min! På gott och ont - jag får ju aldrig vila, sova, gå ut med kompisar osv men en vacker dag så. Han ska ju inte amma hela livet...
Angående kontrollbehov så skulle jag gärna vilja veta om man har mycket eller ej. Tror inte riktigt att man ser det själv alla gånger.
Fast jag har bara lite bekymmer med att lämna bort bäbis- men mest för att man saknar henne. Och så är jag betydligt mer bekymrad med bilkörning och andra bilar... På nätterna kan jag känna- tänk om det är ett fyllo och så.
Men det kände jag även lite som gravid.
Så lite mer beskyddande har man ju blivit iaf.
Men varje gång jag har varit iväg från Skrabbi lite är det extra underbart att komma hem...
De flesta saker måste ju fixas på kontorstid och då han själv jobbar då så har han fullt upp och glömmer bort att ta sig tid att t.ex ringa nånstans. Jag har hört flera som har mycket ansvar på jobbet att de gärna tar två steg tillbaka på hemmaplan så att säga. Jag kan höra min man säga "Neej, nu glömde jag göra det!!!" högt i soffan på kvällen och då syftar han inte på något privat utan något på jobbet... Jag kan ärligt säga att det är jobbigt att behöva ta allt ansvar hemma och behöva hålla koll på att det jag "delegerat" blir utfört.Intressant! Så det skulle kunna vara att männen lägger sitt fokus på jobbet, och därför inte har så mycket ork för att hålla koll på privatlivet. Varpå partnern inser att hon måste hålla koll privat, annars blir en massa saker liggande, tappar förtroendet för att han fixar saker, och utvecklar ett kontrollbehov på hemmaplan?
Ni som upplever att ni har ett kontrollbehov, gäller det i lika hög grad på jobbet, eller mest hemma?
Längtar såå! Iaf efter att vara gravid och att föda igen, vet inte om jag pallar att vara vaken dygnet runt och passa opp på småglin