Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Men gudars skymning! Det där va ju störtläckert!
Kommer lätt att skaffa mig såna kläder och strutta omkring i själv på stan...

Eller inte....:D

Ser fram emot bildbevis med dig i nämnda utstyrsel och det arma barnet på armen med byxorna innanför bodyn :D

Har ni andra 'snöat in' på någon speciell färg till barnen eller är det bara jag som dras till en viss färg? Hon har de flesta färgerna men en färg är nog överrepresenterad.

Njä... Jag har färger jag undviker och färger jag väljer, men inte bara "en" färg.

Är det bara jag som har ett rent hellvete att försöka byta blöja/klä på/av min skrutt??

Nja, här är det rätt lugnt än så länge bortsett från spridda vilda vända-sig-som-en-båge-i-luften-försök, men det var någon (vindvissla?) som tipsade om ett videoklipp för ett tag sedan på en sjövild bebis i 8-9-månaders-åldern. Större delen av det blöjbytet skedde uppochner, ska se om jag kan hitta det...

Äh, har inte haft någon större framgång... Jag tror att jag mailade länken till sambon och i så fall har jag hittat den, men då var filmen borttagen. Skam den som ger sig, jag har pm:at vindvissla också och frågat om det var hon och om hon har länken kvar, så vi får väl se :)

Vi har också en liknande situation hemma... Drömmer tillbaka till tiden då faktiskt Selma låg stilla på skötbordet och inte for runt som en virvelvind. Det bästa är när hon far runt innan jag hunnit blinka och satt handen rakt i bajsblöjan och hunnit smeta ned allt, även fast jag håller ett stadigt tag om hennes fötter? :crazy:

*kl*

Jag och Selma är ensamma hemma ikväll. Sambon är på julbord med firman. Riktigt, riktigt trist faktiskt. Alla kompisar i närheten hade planer på annat håll och jag hade ingen lust att spendera fredagskvällen hos svärmor och svärfar + Selmas kusin som jag tycker är ondare än Lucifer, så nu sitter jag här och är lite smådeppig och hittar ingenting att titta på på tv. Selma somnade tjugo i åtta och hundarna gick och la sig samtidigt som henne, så det är verkligen dött här hemma.

Märks det att jag sitter här hemma och önskar att jag också fick vara på julbord och käka löjromstoast på fina fisken eller? :D Det är livsfarligt att lämna mig ensam, lite lagom smådeppig, en fredagkväll också. Har redan hunnit köpa en fotoskrivare, som jag ifs funderat på att köpa länge, fotopapper, tv-spel och nu ska jag titta om h&m har fått in några roliga saker. Nämnde jag att det är sambons visa-kort som går varmt ikväll? :angel: Revenge! ;) :p

Men, vad är det jag ser, smutskastning på att ha strumpbyxorna innanför bodyn? :eek:

Det är så Selma ser ut varje dag i stort sett. Tycker det är jätteskönt att ha det så och slippa byxor som glider ned / alternativt som blir avdragna av en bestämd bebis... Jag är helt klart för strumpbyxor innanför bodyn. ;)

Sååå fult är det inte på en bebis;
75121_472996664760_503859760_5260230_7660514_n.jpg

Senast ändrad:

Men, vad är det jag ser, smutskastning på att ha strumpbyxorna innanför bodyn? :eek:

Inte smutskastning, ren objektiv information :D;) Väluppfostrade bebisar behåller byxorna på även utan sådana konster, annars rekommenderas silvertejp ;)

PS - vilka söta tossor hon har!

Alla kompisar i närheten hade planer på annat håll och jag hade ingen lust att spendera fredagskvällen hos svärmor och svärfar + Selmas kusin som jag tycker är ondare än Lucifer, så nu sitter jag här och är lite smådeppig och hittar ingenting att titta på på tv.

Jag och E var och träffade hans neokompisar idag och det var ett himla tjat om att det är/var Idolfinalen på tv idag. Men jag ska upplysa dem om hur "en på ett forum jag brukar hänga på" uttrycker sig i tv-frågan :D

Du kan hälsa dem att idol är ingenting för lottch på buke iaf. ;) Skiit skit skiiiit. Hade ett ögonblick av lycka när jag såg att CSI NY gick, men då hade jag såklart redan sett det avsnittet. Förstår du vilket antiklimax? Då blev jag så less att jag stängde av, haha. Fy fan vad jag är bitter. Skulle börja virka på en mössa som min bror lämnat in beställning på, men nu hittar jag såklart inte rätt virknål. Känns som om det är någon som straffar mig för alla mina synder ikväll.

Tröstshopping - Here I come!

Tack förresten. :) Tossorna kommer från ett engelskt barnmärke som heter the little white company. Önskar verkligen att det fanns i Sverige, de har helt underbara kläder, mjukisdjur och barninredning. Nu får vi istället presenter skickade till oss med jämna mellanrum från vår underbara fd skottska nanny Fiona, vilket kanske är tur, för annars så skulle jag vara katastrofpank.

Senast ändrad:

Jag håller helt med dig i Idolfrågan! Här är tv:n avstängd till förmån för datorerna. Bukesurf och genomgång av bilderna som vi tog på de små idag, klädda till tomtar och pepparkakor :)

Har de ingen webbshop, menar du? :eek: Det borde banne mig vara lag på att allt ska finnas tillgängligt via internet!

Jag håller med dig!
Strumpbyxor innanför bodyn is da shit :D
Så har vi jämt, superpraktiskt.
Tycker faktiskt det ser bättre ut med strumpbyxorna innanför istället för upp över halva bodyn.

Jag har heller inte sett ett enda Idolavsnitt denna säsongen(eller någon säsong för den delen) men idag såg jag faktiskt :)
Den ena är ju faktiskt riktigt bra och det fanns verkligen INGET annat att se, typ bara repriser på fredagr ju :(

Jag har också en supersuper trist fredagkväll! Ingenting på tv och är rastlös som få! Har dessutom köpstopp på allt, så jag kan inte tröstshoppa :(

Nej det var Nevin som postade den, HÄR är tråden men tyvärr går inte klippet att se längre :(

:banana: VÅGA VÄGRA IDOL :banana:

(det är bara uttagningarna som är kul :devil:)

Jag har precis handlat klart alla mina julklappar. Tack käre tomten för e-handel! Fy vad jag hatar att gå på stan och köpa julklappar!! Men nu kommer alla klappar hem till mig, behöver bara hämta på posten. Köpte till och med presentpapper och etiketter på nätet :angel:

Tack förresten. :) Tossorna kommer från ett engelskt barnmärke som heter the little white company. Önskar verkligen att det fanns i Sverige, de har helt underbara kläder, mjukisdjur och barninredning. Nu får vi istället presenter skickade till oss med jämna mellanrum från vår underbara fd skottska nanny Fiona, vilket kanske är tur, för annars så skulle jag vara katastrofpank.

hahahaa, stackars din sambo när han får räkningen sen ;)

Håller helt med dig.. LWC är såååå underbart! Deras kläder är ju så mjuka också! Det blir ALLTID en sväng in där när vi är över till UK.

Skrutten har 2 supermysiga pyjamasar från dem och de är bara så underbara. Hade jag varit miljonär så hade vi nog haft mycket fler grejjer från dem. För shit vad de kostar :crazy:

jag tror att du kommer gråta den dagen hon växer ur sina tossor :angel:

Eller hur!!!

Fram för mera nätshopping :) Det är bekvämt det. (sen blir det konstigt nog inte lika många "spontan"grejjer köpta heller, vilket plånboken tackar för.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 582
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 149
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård