Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Men gudars skymning! Det där va ju störtläckert!
Kommer lätt att skaffa mig såna kläder och strutta omkring i själv på stan...

Eller inte....:D

Leggings/strumpbyxor ser så tight och obekvämt ut tycker jag, gillar inte att ha det själv heller, så då blir det inte att jag köper det till bebisen heller.

Jag tycker inte att våra leggings har så särskilt tight passform - de är mer som långkalsonger och det är ofta så vi använder dem :)

Lite sent svar ...
Men hon kanske kan bada tillsammans med dig eller pappan ?
Om ni har ett badkar alltså

Jag tycker också att det där är big no-no! Kille som tjej! För det är hemskt fult :p

*halft kl*
Milton har ett par jeans nu! Dom är inte stenhårda men inte heller jätte mjuka men han kan då röra sig fritt i dom! Han har skjorta och pullover när det är kalas och jag tycker han är jätte söt i det!
Han äger inte ett enda bamseplagg då jag inte tycker han skulle passa i det. Är vi bara hemma eller iväg till vänner så är det body och mjukisar! Har alltid body och ska vi ut blir det en luvtröja alt. tjockare tröja över(+overall) Skulle aldrig sätta på honom tights under bodyn! I så fall över!

Det är ju tur att vi alla får klä våra barn precis som vi själva vill och tycker!! :)

Milton har ett par jeans nu! Dom är inte stenhårda men inte heller jätte mjuka men han kan då röra sig fritt i dom! Han har skjorta och pullover när det är kalas och jag tycker han är jätte söt i det!
Han äger inte ett enda bamseplagg då jag inte tycker han skulle passa i det. Är vi bara hemma eller iväg till vänner så är det body och mjukisar! Har alltid body och ska vi ut blir det en luvtröja alt. tjockare tröja över(+overall) Skulle aldrig sätta på honom tights under bodyn! I så fall över!

Det är ju tur att vi alla får klä våra barn precis som vi själva vill och tycker!! :)

Å här är en till som har både jeans och skjorta ibland ;) Älskar H´s mjuka och fodrade KappAhl-jeans (gissningsvis sådana som nämndes tidigare?), och skulle de hämma rörligheten så ve och fasa vilken tornado han skulle vara annars :eek: Han har även flitigt använda mjuka manchesterbyxor.

Oftast body till, alt tröja+tröjhållare alt kortärmad body + tröja över om det är kallt. Leggings sover han i ibland om vi inte hunnit tvätta pyjamasarna av någon anledning eller har som långkalsonger :)

Senast ändrad:

delvis kl
Isabella har också jeans, riktiga jeans med fickor men ingen gylf eller knapp utan mudd i midjan. Hon har även mjuka bomullsjeans från H&M som är lite tjockare/fodrade med broderade blommor på, finns även i lila och de har hon också. Har även munkjackor till henne, två stycken, som vi använder när det är kallt inne eller om det är för varmt för overall i vagnen om man t.ex. går i butiker på stan.
Strumpbyxor har vi en del och de kunde vi ha innanför bodyn när hon hade katetern så att slangen kunde komma ut någonstans utan få veck på sig, aldrig annars. Har massor av tröjor till henne sedan katetertiden men vi gillar bodys bäst.
Leggings finns i vår ägo men används nästan aldrig, det är mjukisbyxor från H&M i alla dess färger som vi använder mest.
Bodys med seriefigurer har vi en men inte som vi har köpt utan fått i present, gillar inte kläder med seriefigurer men det blir såna när hon är tillräckligt stor för att välja vilka hon själv gillar.

Har ni andra 'snöat in' på någon speciell färg till barnen eller är det bara jag som dras till en viss färg? Hon har de flesta färgerna men en färg är nog överrepresenterad.

Har ni andra 'snöat in' på någon speciell färg till barnen eller är det bara jag som dras till en viss färg? Hon har de flesta färgerna men en färg är nog överrepresenterad.

Vi har mycket brunt och grönt, bebis är brunögd och har mellanbrunt hår, så det är mest för att de färgerna blir finast på. Och så en del rosa, det är nästan alla bebisar fina i tycker jag.

Blått tycker jag själv är fint, men bebis passar inte lika bra i det. Vi har en del blå byxor iofs, då kan man ju ha en annan färg mot ansiktet.

Typ en upp-ochnervänd hängsla som håller tröjan på plats så att det inte bli någon glipa :)

Vad gäller färger så har vi en salig blandning!

Vi har egentligen inte hittat någon färg som hon är finare i eller passar bättre med men riktig ljus-bebisrosa går bort. Hon har nästan inga egna färger alls så hon ser lite ut som Miss Piggy med den rosa, mörkrosa är mycket bättre på henne.

Ang ögonfärg, föddes barnet med bruna eller har de skiftat?

Modett: Jag får nog googla iaf ;)

Googlat! Och fy så fult men praktiskt :idea: kanske borde ha en sån till alla hennes tröjor så att de kommer till anvädning även nu :)

Senast ändrad:

Nej, klarrosa eller bebisrosa funkar inte här heller, lite mörkrosa/fuchsia är bättre.

Ögonen var skifferblågrå från början, jätteläckert! Sen blev de bruna med skifferblå rand, fortfarande jättefint - men nu är de klarbruna. Helt ok det också såklart, men det hade varit roligt om den där första färgen funnits kvar. Iofs har jag vant mig så vid de bruna ögonen nu att jag tycker andra barn med blå ögon har nästan lite läskigt ljusa ögon. :D

Vi var lite nyfikna innan på hur det skulle bli - jag har blå ögon, och min man har mörkbruna - men hans föräldrar har bägge blå ögon. Men det blev brunt till slut.

Vi hade en body i fuchsia, jättesnyggt var det. Nu är den bodyn urväxt och nerpackad.

Åh vad spännande med ögonfärgen! Isabella har haft mörkblåa ögon och nu är det bara vanliga klarblåa ögon.
Kan ju bli spännande i framtiden också med ev. framtida barn för erat barn för det borde ju finnas blåanlag hos erat barn.

*kl*
Jag älskar grönt, så mycket av den färgen finns i hans garderob. Även mycket brunt då han passar väldigt bra i det.

Han hade något mörkare blå ögon som riktigt liten, men nu börjar de närma sig stålblå, som far hanses.
Själv har jag gröna ögon som iband ser blåa ut :confused:

Bebisar brukar ju ha en tendens att ändra hårfärg ju äldre de blir.
Oscar va så mörkt brunhårig att det nästan va svart när han föddes.
Men nu tycker jag bara att det blir rödare och rödare. Som mitt hår:D
Har hört att de röda generna är rätt starka.
Rätt gulligt, bara han inte blir lika fräknig som mig så...

Bellan får nog sin pappas färger, blond och blåögd.
Själv vet jag inte vad jag har för ögonfärg men jag brukar svara blå, men de går lite i grönt. Mamma har gröna ögon.

namnls_121002298.jpg

(tror bilden är tagen 3 dagar efter vi fick veta att jag var gravid)

Och Iggy var ljus när han föddes och nu blir det bara mörkare och mörkare, det lilla han har förstås :D

Iggy hade också skifferblå/grå ögon när han föddes, nu är de mestadels bruna men fortfarande lite stänk av det blå kvar. Jag har bruna ögon med stänk av grönt och sambon grå/blå. Så Iggy har fått bådas ögonfärg men mina "mixade" ögon :laugh:

min man har mörkbruna - men hans föräldrar har bägge blå ögon.
Det måste vara ganska ovanligt. Stämmer liksom inte alls med det man fick lära sig på biologin. :D

Jag har bruna ögon och min man har blåa och jag hade nog hoppats på att V också skulle få bruna ögon även om chansen bara var 25%. Nu har han exakt samma ögonfärg som sin pappa, men han är världens finaste ändå! ;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 580
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 148
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix