Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Pm:a gärna adressen eller hinta om vad jag kan googla på ;)

Fast det känns så "beställningsartat" att ge folk en lista på titlar. :o

Det kan jag hålla med om, men om presentköparna inte egentligen har så stor koll på presentmottagarens tycke och smak så brukar det ändå vara rätt uppskattat, upplever jag!

Vet att vi pratade lite om foton tidigare i tråden... Kommer ni gå till en "riktig" fotograf och fota era små?

Aldrig i livet, typ ;). Visst finns det fotografer som tar väldigt fina bilder, men oavsett det så är det en konstlad situation. Då tar jag mycket hellre bilder själv!

(Sambon hade en studiobild av sig själv på väggen i pojkrummet, och den fick han inte ta ner. Det tyckte jag synd om honom för!)

(Parentes två: många verkar kasta på sina bebisar/små barn "skjortor" på dylika bilder (om de råkar vara pojkar), det tycker jag är hemskt :o. Vi fick ett lass begagnade kläder härom dagen men skjortorna där i åkte raka vägen vidare i kedjan - jag tycker inte att det är ett barnplagg!)

(Parentes två: många verkar kasta på sina bebisar/små barn "skjortor" på dylika bilder (om de råkar vara pojkar), det tycker jag är hemskt :o. Vi fick ett lass begagnade kläder härom dagen men skjortorna där i åkte raka vägen vidare i kedjan - jag tycker inte att det är ett barnplagg!)

Det kan jag hålla med om, och "hårda" jeans. Vi fick jättemycket jeans till Iggy när han var liten eller mindre ;) och jag tycker fortfarande att det är så hårt och strävt mot deras mjuka hud. Här kör vi strumpbyxor, mysbrallor och leggings :) fast ibland är det svårt att hitta neutrala strumpbyxor och leggings.

håller helt med ang jeans..

Jag förstår inte varför det tillverkas, och varför man överhuvudtaget köper hårda jenas med knappar till små bebisar, eller småbarn över huvudtaget.. Det är först nu, när storebror är 3,5 år som Jeans funkar bra. Han kan dra upp (å ner) gylfen själv och knäppa knappen. Så nu vill han ha jeans på sig.

Men bebis får inte sådana byxor på sig, det hämmar ju hans rörelser juh..

kom på en sak till..

Det är ju jättesvårt att hitta neutrala strumpbyxor. De flesta har rosa mönster, eller hello kitty eller andra "tjejjiga" tryck och färger på sig. Jag använder strumpbyxor dagligen till min son, de är ju underbara!!

Kl

Lyckades ¨få en fin bild på S i dag! Hon följde med in på toa och upptäckte hundarnas vattenskål!!!!

CIMG2111.jpg

CIMG2115.jpg

Hihi
Med såna bilder är jag glad att vår lillskrutt inte förflyttar sig än :)
Vi har kattlåda på toan och kattmat/vatten i köket :crazy:

hon har inte lärt sig kryp ännu. Men hon hasar fram genom att ål/halka sig bakåt eller runt sin egen axel. Men det är inte långt ifrån att hon kommer krypa :)

för övrigt:

nonchalera vårat badrum, det har uppnått sin tekniska livslängd... Men fungerar!

Samma här, body och strumpbyxor! Perfekt när de börjar åla runt, blir ingen glipa och inga strumpor som dras av :D

Name it har blå strumpbyxor, iaf har barnklädesaffären här dem. på lindex hittade jag gråa. Tycker att utbudet är större nu än när H var liten, då fanns det bara i ullared....vilket gav anledning att åka dit ofta iofs..
Mitt problem är att alla strumpbyxor är så smala. A;s tjocka lår ser ut som pressylta i vissa. Och i större storlekar så blir de för långa.

Här används nästan bara stumpbyxor och body... Supersmidigt!
Vi har köpt gråa med tiger på HM och även vita/bruna i 2pack på samma ställe.

Oj vad träffad jag känner mig nu:o:D

Vi har en skjorta till snoddas, den va med när jag köpte ett kit med byxor och cardigan. Va jättefint att ha när vi va på ett dop och på årets julkort. Han verkade inte lida nåt nämnvärt.
Samma med jeans. Tycker själv inte om att ha jeans för att det är så stelt och strävt. Men jag hittade ett par jättemysiga jeans på KappAhl som va fodrade med mjukt bomullstyg :) Hade de inte varit det hade jag nog skippat dem.

Vi har fått ett par jeans i st 68. Första gången hon hade på sig dessa var i dag. Stela och inte lika smidiga som ett par strumpbyxor. Men jag känner att jag måste använda dom....Jag gillar strumpbyxor och body. Enkelt och mjukt!

Barnplågare! ;)

Fast jag får väl erkänna att vi hade ett par mjuka jeans till E i storlek 56. Vilken jeansrumpa de får med blöjorna :D (fast i fallet med hårda jeans håller jag fullständigt med)

E:s vardagskläder är body och mjuka byxor, och så barfota till det. Leggings händer det att han har, men stilpolisen (= jag) gillar inte leggings + body och han har inte så många tröjor eftersom bodysar, som nämnts, är så mycket mer praktiskt.

Ett annat plagg jag undrar över (men inte hyser samma agg mot som skjortorna :p) är alla dessa munkjackor. När använder man dem, egentligen?

Vi har använt en hel massa munkjackor, perfekta för att slippa vinddrag i nacken när man bar i sele eller korta bitar som till och från bilen. :)
Nu med tjocka overaller och fuskpolo är de inte like smidiga ;)

Jag fick en munkjacka av en bekant när han va nyfödd, flinade lite åt den och sa att han kommer inte kunna ha den förrän han är ett.
Visst, han har redan vuxit ur den. Inte på längden å bredden utan för att det är så jäkla trångt att få igenom huvudet.

*kl*
Är det snyggt att kombinera body och ha lite tunnare byxor innanför?
Har hittat förjäkla söta bodys med Bamsemotiv, men motivet täcker hela bodyn att den inte blir fin om man drar ett par byxor över halva magen.
Känns som att det blir rätt "tjejigt"

(veeet att jag är löjlig som tänker pojk och flickkläder, men men;))

*kl*
A vaknade för en timme sedan och behövde ny blöja, sen lyckades han kissa ner hela sig på skötbordet. Nu är han jättevaken och "kryper" runt på golvet.
sambon är förhoppningsvis på väg hem så då kan vi lägga oss alla tre :)
Och kanske får vi sova lite bättre inatt ?

Imorgon är det dags för 8 månaderskontroll :bump:

E:s vardagskläder är body och mjuka byxor, och så barfota till det. Leggings händer det att han har, men stilpolisen (= jag) gillar inte leggings + body och han har inte så många tröjor eftersom bodysar, som nämnts, är så mycket mer praktiskt.

Vi har alltid body och mjuka byxor, leggings äger vi inga en gång, så det har bebis aldrig på sig. Tröja någon gång, men då blir man så irriterad över glipan tycker jag.

Leggings/strumpbyxor ser så tight och obekvämt ut tycker jag, gillar inte att ha det själv heller, så då blir det inte att jag köper det till bebisen heller.

Angående foton så kommer vi inte gå till proffsfotograf, jag vet inte vad jag skulle ha bilderna till eftersom vi inte har foton uppe hemma och jag har svårt att tro att mor- och farföräldrar vill ha några heller. Och som någon skrev är det ju rätt dyrt.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 580
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 148
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?