Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

*Delvis knapplån*

Själva tänkte vi nog köpa någon liten leksak och faktist en bebistandborste(tänderna är väl inte allt för lång borta :idea: ) och slå in i roligt papper till henne... hon kommer nog ändå tycka pappret är roligast att slita och riva i ;)

S fick en tandborste av folktandvården och den var superrolig att leka med!!!

Smart! Har ni önskat er "böcker" eller några särskilda titlar? Vilka i så fall?

Böcker är ju visserligen en sådan sak som det är svårt att få för mycket av, men jag har sådana mängder från att jag var liten att jag känner att alla potentiella nya böcker behöver vara bättre än de vi redan har för att platsa, så då känns det som att vi är på titelnivå. Jag har rätt mycket åsikter om vad "bättre" innebär, nämligen :angel:

Den enda vi uttryckligen önskat är Petter och hans fyra getter, men jag hoppas på några klassiker. Pricken skulle man kanske önskat? Fast det känns så "beställningsartat" att ge folk en lista på titlar. :o

bobby-car-polisbil-blå

Borde vara en sån! Milton kommer nog också få en sån för barn verkar ha kul med dom!

Lånad bild från google!

Senast ändrad:

Suck får inte till det från iPhonen googla bilder så ser du!!

Senast ändrad:

Jag vet hur det är, har också väldigt lätt för att svimma och gjorde det tom när jag körde bil en gång. Är också utredd för det mesta och inget hittades, blev utskriven med ett "Det var nog stress som utlöste det" som förklaring till bilsvimmningen. Jag tycker som de andra att du ska kolla upp huvudet nu iaf om du kanske slagit i ordentligt och vilken tur att du inte höll i lilltjejen! Var rädd om dig!

*kl*

Vet att vi pratade lite om foton tidigare i tråden... Kommer ni gå till en "riktig" fotograf och fota era små?

Mina svärföräldrar tjatar om att vi måste göra det för de vill så gärna ha en bild på Iggy. De har redan bilder på Iggys kusiner som är tagna hos en fotograf, såna där studiobilder där de sitter i en gammal skottkärra/stol/back etc etc

Ska jag vara helt ärlig tycker jag såna bilder inte är särskilt fina :o de ser opersonliga ut och oftast lyckas de inte "fånga" barnet. Tycker det är charmigare med bilder man fotat själv. Sen kostar det en hel del också. Känner inte för att lägga 2-3000 bara för att farmor och farfar vill ha en bild att hänga på väggen.

En fråga på samma ämne. Om jag tar kort själv, hur får jag dem framkallade nuförtiden och hinner jag få några kort före jul. (Ia* som inte framkallat kort sedan rullens tid...)

Nu är det ju förvisso juletider och kanske högt tryck, men när jag har beställt från Fuji har bilderna kommit inom ett par dagar - nån dag extra om det varit förstoringar

Viv: här erbjöd Öppna Förskolan fotopaket för totalt 145 kr, kanske det finns något liknande hos er? Men det var ju "skolfotostyle" och kanske inte riktigt det dina svärpäron är ute efter?

Antingen beställer du via nätet och laddar upp bilderna på den sidan du tänkt beställa ifrån. Eller så kan du ta med minneskortet från kameran och gå till ex Expert, där har de en liten maskin som man sätter i kortet i och sen väljer du själv vilka bilder du vill ha, storlek, kopior etc :)

Aha :idea: får kolla det. Men känner inte alls för att göra det egentligen bara för att de vill... Har gjort en fotobok åt dem i julklapp den får de vara nöjda över. Jag är nog svärdottern från helvetet :devil: Men jag blir så tvär när de heeela tiden måste tala om hur och vad vi ska göra!

Nja en timme tar det nog, man får en liten lapp som man lämnar i kassan och så hämtar man dem lite senare.

Oj, vad bra!! Jisses vad skönt. Då ska jag klippa sonen när han kommer hem. Och sen blir det styling och foto! Tack för hjälpen!

Det finns ju bättre och sämre fotografer ur den synvinkeln.

Men om man ser att man de närmaste åren skulle köpa en par tre studiofotograferingar a 3000 kr tot 9000kr. Så tycker jag det är mycket roligare och lägga pengarna på en bra systemkamera och kanske nån fotokurs. Vist det blir inte lika proffsiga bilder men då finns det ju en chans att få bra bilder på ju de da ”kodak moments” som kommer att inträffa.

Ja det tycker jag allt att du ska göra! Sambon va tjurig på mig på min namnsdag så jag fick bara ett halft grattis :( Det ska jag komma ihåg tills det är hans tur!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?