Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Men fy! :eek: Du har inte tänkt åka in och kolla upp det? Bara för att vara på den säkra sidan liksom.

Har redan varit på massor med undersökningar och tester. Det var ett tag sedan det hände senast nu.

Jag tänkte på huvudet nu efter smällen, det är bättre att kolla upp det än gång för mycket! (lite smått arbetsskadad ja, men jag har jobbat mycket med just skallskador och strokevård)

Mhmm, du tänkte så. Ja kanske det, jag mår fortfarande väldigt illa och det brukar jag inte göra så här länge.

Vad läskigt! Du kan alltså svimma helt plötsligt utan anledning? Och de vet inte varför?

Du kan ju ha haft otur och fått en hjärnskakning, det vore väl inte helt omöjligt om du slog i huvudet i bänken i samband med fallet.
Ring 1177 och rådgör med dom i alla fall, anser dom att det bör kollas upp så åk in! Som sagt, huvudet ska man vara rädd om.

Nix, har gjort alla möjliga koller. Tycker inte jag borde vara stressad nu heller när jag är hemma.

Håller med! Tänk om du svimmar och slår i riktigt illa och lilltjejen är själv. Bråka lite (läs mkt) så fler koller görs, man ska inte svimma hej vilt!

Me ojj!! Vilken tur att det gick bra iaf då, men tycker också du ska kolla upp det spec om du fortfarande mår illa!! Vilken tur i oturen att du inte höll i lilltjejen precis som du sa!

Håller med om att Ia bör ta kontakt med sjukvården!

*kl*

Herrejesses vad ni skrivit idag, har varit på stan hela dagen och kikat in med telefonen med jämna mellanrum.

Jätteskönt att höra från saga och svartfot, tänker på er.

Badet... får lite dåligt samvete när jag läser hur ofta (sällan :D) ni badar barnen. Känns som om vi badar för mkt. A badar nästan varje kväll efter maten. Då behöver han oftas totalsaneras....
Sen älskar han sin badho och det är så lätt att sätta honom där. Jag kan stå och hålla koll och sen är det bara att dra ur proppen. Slipper bära runt på badbalja och spilla.

Idag har jag varit hos tandläkaren och blivit plågad :( Tre bedövningssprutor senare gjorde det fortfarande ont men jag har varit bedövad i från örat-näsan till hakan. var liiite svårt att prata efteråt :cool: Nu har bedövningen äntligen släppt.
Fick de första julklapparna köpta, två pyjamaser och bodies till A, en bok till A och en kaffepress? till sambon-( en sån man häller pulver och vatten i och trycker ner en sil)

Vi har önskat oss böcker, vore roligt att ha lite barnböcker när man börjar kunna läsa sagor.

Smart! Har ni önskat er "böcker" eller några särskilda titlar? Vilka i så fall?

Böcker är ju visserligen en sådan sak som det är svårt att få för mycket av, men jag har sådana mängder från att jag var liten att jag känner att alla potentiella nya böcker behöver vara bättre än de vi redan har för att platsa, så då känns det som att vi är på titelnivå. Jag har rätt mycket åsikter om vad "bättre" innebär, nämligen :angel:

Ni sthlm föräldrar
Är era barn satta i bostadskön? T har ett bostadssparande från sin ”gammelfarbror”.

Nej. Stockholms stads bostadsförmedling (dvs hyresrätter) kräver ju att man ska ha fyllt 18 för att få ställa sig i kön, och när det gäller HSB så hade mina föräldrar ett sådant konto till mig, vilket känns tämligen meningslöst såhär i efterhand. Visserligen går det att få en hyresrätt en gång på de poängen, men i övrigt handlar det ju om att skaffa poäng för att få köpa deras lägenheter - som inte är prisvärda, vad jag sett. Dumt att binda pengar där då. Skulle det knipa kan E få mina gamla poäng, de ligger bara där och ligger just nu.

(Och tack för din lägesrapport, skönt att veta att du är med oss!)

hon kommer nog ändå tycka pappret är roligast att slita och riva i ;)

Hehe, ja, det är väl så. E fick en fin "prassellapp" i present av en av sina neokompisar här i veckan, men så länge presentpappret fanns med i leken så var det helt klart det som var roligast. Nu gillar han sin prassellapp, dock :)

Nu är ju såklart huset barnsäkert ändå, men gardiner vill jag som exempel inte leva utan. :D

Tvärtemot mig då, gardiner vill jag inte leva med :angel:

Ang. julklappar så har vi önskat oss en lära-gå-vagn, en bobby car, kläder och böcker. Själva vet vi inte alls vad vi ska köpa ännu, det lutar åt en resesäng och kanske en fin gunghäst eller något liknande. Något som kommer finnas kvar länge i alla fall, som både kommer ha en funktion till en början och sedan som prydnad. :idea:

Vad fint ni tänkt med julklappen! :) Vi pratade också om bobby car, men kom fram till att spara det till födelsedagen istället. Och så beslöt vi att fira den i april i år ;)

Vi badade också så ofta förut, för att Selma tyckte att det var så kul. Det gör hon fortfarande, hehe, men jag vågar inte bada henne varje dag nu när det är så kallt. Jag själv får jättekänslig hy då och är rädd för att Selma ska ha fått samma problem.

Jag brukar låta selma äta naken och sen sätter jag in både antilopstolen och henne i duschen, när honfått vara med och äta själv... ;)

*kl*

Var och beställde en gardin till Selmas rum idag. Hittade ett tyg i samma mönster som ett påslakan hon har. Då jag själv är värdelös på att sy och min farmor som var jätteduktig är svårt sjuk i alzheimers, så vi kommer inte att få den förrän efter jul. :( vill ju få klart allt nu nu nu.

Selma hade också en period när hon var kring 6 mån och blev dålig på att sova, men den har gått över nu, peppar peppar, och hon sover lika bra som vanligt. Imorse vaknade jag av väckarklockan kl 8 och då hade hon somnat kl 20 kvällen innan.

Nu ska jag fortsätta med att rensa i lillans garderob. Har bara fällt några tårar efter att ha hittat hennes minikläder. :o känns verkligen konstigt att hon varit så liten en gång.

Förresten ni med äldre barn, hade ni nån störning i sömnen vid 6-7 månader?

Jupp! Klipper in detta igen, som jag la in i tråden när vi diskuterade det senast:

Vid sju till tio månaders ålder så kommer barnet normalt in i en period som kännetecknas av separationsångest. På dagtid märker du det genom att du inte ens kan gå på toaletten utan att barnet börjar gråta av förtvivlan i rädsla att du ska överge det. När det är sovdags vill barnet antagligen inte släppa taget om dig och väl i sängen kan det mycket väl skrika och gråta hysteriskt. Under denna period kan barnet sova mycket oroligt och vakna väldigt ofta. Ibland kan det hjälpa att temporärt låta barnet sova tillsammans med er föräldrar. Detta ger en ökad trygghet och minskar oron hos barnet något.

Nu ska jag fortsätta med att rensa i lillans garderob. Har bara fällt några tårar efter att ha hittat hennes minikläder. :o känns verkligen konstigt att hon varit så liten en gång.

Åh vad jag känner igen mig!
Man ska ju vara glad över att de växer och frodas.
Jag har kommit såpass långt att jag köpt plastbackar med lock och lagt ner det urvuxna i dem. Men vet inte om jag vågar ställa upp på vinden. Litar inte på mössen. Vore synd om det blir söndergnagt.
Fast känner jag mig själv kommer jag att köpa nytt kit med kläder till nästa bebis ändå:D

Tips på jätte bra böcker (min son älskar dom o många andra barn med, dom är populära) som vi läste på babybok stunden.

Varför då?
Hitta på!
Knacka på!
Ut och gå!

Av Anna-Clara Tidholm.

Dom är lätta, stora o fina bilder och även pedagogiska. Tex i Knacka på så ska man knacka på dörren. Min son har lärt sig de nu (slår dock på boken). :laugh:

Så de är ett hett tips.

Sen finns de även Lilla Puss boken, Lilla vink boken, Lilla knappboken. Av Kenneth Andersson. Även där stora bilder o lätta, samt pedagogiska.

I Lilla Puss boken o vink boken så tror jag de var en spegel som man skulle pussa/vinka i :D

Skulle vi ha stora fönster med härlig utsikt skulle inte jag heller ha gardiner. :angel: Men mina vita, tunna längder älskar jag och alltså får jag leva med att S leker titt-ut med dem. :D

Jag hoppas att julklappen kommer bli uppskattad, kanske inte nu men när hon blir äldre. Måste bara klura ut vad vi ska köpa... Ang. böcker (eftersom vi också önskat oss det) så kan jag tipsa om Max-böckerna av Barbro Lindgren.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar