Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Vi har faktiskt aldrig firat namnsdagar i min familj bara för att mitt namn inte finns i kalendern. Tycker det är ett märkligt fenomen och var jämt ledsen när jag var liten och man hörde kompisar som fick pengar, presenter och tårta på namnsdagen.
Lika märkligt tycker jag att det är att min mans familj firar fars och morsdag i efterskott. Själva grejen är väl snarare att man gartulerar den dagen och ger typ blomma om man träffas inte en massa presenter i efterskott?

Jag och familjen har aldrig firat nåns namnsdag, möjligen ett grattis om man kommit ihåg. Det är sambons familjs påhitt. Tårta och så skickas det kort:D

Uppmärksammade Oscars första namnsdag genom att skriva en rad på facebook :)

Detta är en Bobby Car, en högt uppskattad leksak, även om han inte ser så road ut just på bilden:D

Aha, tack Aneka också. Har sett såna tror jag, men visste inte att de hette bobby car. Man ska nog ha lite plats därhemma för att de ska komma till sin rätt!

Jag tror inte ens jag kom ihåg Bellans namnsdag (30/10) :o Min pappa har tyckt att hans namnsdag har varit viktig men nu blir han mest glad om man kommer ihåg honom ;)

Är väl egentligen en utomhusleksak. Men eftersom han är lite liten för att leka ute än på det sättet och all jäkla snö så får han roa sig med den inne så länge.

Ja precis, det var det jag försökte få fram. Tycker det är mycket pengar att lägga på något som kanske inte blir bra och oftast tycker jag de bilderna är rätt tråkiga. Fotar man själv så blir det kanske inte lika proffsigt men mycket roligare bilder där man verkligen fångar barnets personlighet.

Är det en fotograf som inte får bra bilder, så är det ju ingen bra fotograf. Man får helt enkelt kolla runt på hemsidor och se vilken fotograf som verkar kunna fånga det man är ute efter. Vi har en jättebra fotograf i stan som vi anlitade till bröllopsfotograferingen och vi är verkligen nöjda. Vi bokade 7 månader innan och det fanns bara en enda tid kvar den dagen, vilket tyder på att de är populära. De tar mycket barn- och familjebilder också och det är verkligen levande fina bilder de får till. Jag kan pm:a deras hemsida om du vill, så kan du se vad jag menar. Sen är det såklart så också att barn kanske inte visar sitt riktiga jag när de kommer till en studio...

Vi kommer inte att fotografera Vilgot hos någon fotograf. Jag är långtifrån jätteduktig på fotografering, men har iaf en hyfsad systemkamera och har även gått kurs så jag gör det själv istället.

*kl* å herre jisses vad ni har babblat på..
Har tagit mig 2 dagar att läsa ikapp bara ;)

Håller med övriga om att vi ofta tänker på dig Saga, och även dig svartfot. Kram till er

Vi har varit på resande fot.. Vi körde ner till Skåne och var där en långhelg, jag hade lite jobb att göra. Både resan ner och resan hem gick långt över förväntan med bebis. Stannade ofta för att aktivera och sträcka ut kroppen. Storebror klarar sig riktigt bra i bilen nu när det finns bärbara dvd-spelare. (för övrigt.. shit vad mycket mer snö de hade i skåneland, än här uppe hos oss!!)

Här händer det annars inte så mycket. Lillen är 9 månader idag. Börjar bli stora skrutten. Går mer och mer över till att bara sova en gång per dag nu. Sover bra om nätterna. Har dock inga tänder ännu. Men tar sig fram på golvet och reser sig å går utmed saker.

Anna-Clara Tidholms namn känner jag igen! :laugh: Ditt andra tips fick mig att tänka på Joanna Rubin-Drangers barnböcker, dem måste jag kolla in... Jag menar, jag gillar hennes vuxenböcker så självklart måste barnböckerna vara lika bra? ;)

Bobby car kommer köpas till Ebba men inte riktigt än. Jag har ganska trångt inne men utomhus är den outstandning. Syrrans 5åring leker med sin fortfarande ;) Kanske inte varje dag men den har iaf haft ett tufft liv ;)

Vår bebis får nog klara sig utan, vi bor ju i lägenhet. Självklart kan man gå ut och leka, men den ska ju förvaras också...;)

Vi firar bara en namnsdag och det är Kristinadagen. Det har blivit ett släktnamn så vi träffas alla och äter sommartårta den 24/7
Vi som heter det:
Min mormor (andranamn)
Min moster (förnamn)
Jag (andranamn)
Mina barn (andranamn)
Mitt kusinbarn (andranamn)

Min man har inte heller någon namnsdag längre. Han hade under några år på 80- och 90-talet, men sen togs det bort igen. Han surar fortfarande över det :D

De tog bort mitt smeknamn för Carola, det grämer mig än ;) då hade jag en liten namnsdag även om den inte firades.
Eran dag är ju som en kul grej, ett tillfälle att umgås! Me like :D

Vi firar bara en namnsdag och det är Kristinadagen. Det har blivit ett släktnamn så vi träffas alla och äter sommartårta den 24/7
Vi som heter det:
Min mormor (andranamn)
Min moster (förnamn)
Jag (andranamn)
Mina barn (andranamn)
Mitt kusinbarn (andranamn)

Min man har inte heller någon namnsdag längre. Han hade under några år på 80- och 90-talet, men sen togs det bort igen. Han surar fortfarande över det :D

Vi firar inte namnsdagar alls.

Vi firar inte denna dagen men borde kanske börja :)
Min mamma heter det, jag heter det i andranamn och nu har även M fått det i andranamn, dessutom heter sambons mamma det och även hans moster heter det i andranamn :D

Senast ändrad:

Mikaela äter potatis mosad i smör SJÄLV :D
DSC02111.JPG

och så Majskrok som efterrätt
DSC02114.JPG

vad duktig hon är :)
(skopar hon upp själv med, eller gör du i ordning skeden och hon tar den till munnen själv?)

Ja men då så!!! Samla släkten och ha tårtkalas :D

På Killsidan så är det Turedagen som gäller.
Farfar, Pappa och min bror.

Vi gjorde iordning skeden och hon fick ta den om hon ville :) ibland gick det bra, ibland hamnade det någon annan stans :D
Det var första gången hon fick testa själv.
Vi ger mest burkmat annars och den är så rinnig, det var lättare med lite halvfst potatis.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar