Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

*kl*

Jag försöker kämpa på..men idag är det magplask..orkar inte mer nu!!!
Hon sover inte, hon vaknar hur många gånger som helst efter nattandet..inatt sov hon iaf 4 h i sträck..det e rekord! Men idag, nää, då ska hon inte ha välling, så nu vaknatr hon hela tiden..o kommer väl inte sova inatt heller eftersom hon inte ätit sig mätt..

Vi får ingen paus..nätterna är kaos, dagarna sover hon iofs nån timme, men då är man så trött så man får inte gjort något..och sen rullar det på..

Jag har kämpat på och hållt humöret uppe..men idag orkar jag inte mer...bara gråter..när ska det bli lugnt???:(

Gissar att du kanske inte ammar om nätterna längre, går det kanske att ta varannan natt? Och den som inte har "vakten" sätter i öronproppar och sover i ett annat rum? Och sen kan kanske den som fått sova ta förmiddagspasset istället, så får den som vakat sova?

Vår bebis vaknar fortfarande varannan timme för amning, men lite nu och då tar min man bebis på morgonen/förmiddagen, så får jag sova några timmar till då istället. Det är värt mycket!

Ett tag till i alla fall, tills de utvecklar egna åsikter i frågan! :D

Ja men än är det ju något år dit iaf! Vi får passa på så länge det varar!

Men, vad är det jag ser, smutskastning på att ha strumpbyxorna innanför bodyn? :eek:

75121_472996664760_503859760_5260230_7660514_n.jpg

Nej vi smutskastar inte bara berättar fakta :P
Utstyrseln funkar hemma, eller i en overall, inte annars! ;)
Verkligen jätte fina tossor!! Tycker den där bodyn är himmla fin också!!

Jag och E var och träffade hans neokompisar idag och det var ett himla tjat om att det är/var Idolfinalen på tv idag. Men jag ska upplysa dem om hur "en på ett forum jag brukar hänga på" uttrycker sig i tv-frågan :D

Jag har tittat på idolfinalen!! :banana:
Jag AVSKYR första delen av idol, sitter bara och skämms över hur folk kan ställa sig framför kamran och göra bort sig totalt. Nää tacka vet jag finalen när det bara är dom bästa kvar och dom lärt sig sjunga! :)

Lovade bild på mig som bebis och Milton!

Jag:
154134_1488283374182_1446889930_31100057_2892735_n.jpg

Milton:
version-014e27aa5b10b0744e8923b89301cc07

Ja tycker vi är lite lika iaf, mer lika än vad Milton och hans far är på bebisbilderna!

Usch lider med er! Tycker att ni ska haft nog nu!
Pappan kan inte ta helt en natt och du åka iväg och sova någon annan stans och sen byter ni om pappan också behöver sova? Om du kan åka iväg så länge, eller att du sover i ett annat rum med öronproppar som Mabuse tipsade om!

Vi kör också ofta med strumpbyxor innanför bodyn då jag tycker det är horribelt med just strumpbyxor utanpå bodyn :D, dessutom har hon några bodys med tryck som inte syns om man har byxor utanpå.

Hon har växt ur dom redan. :cry: Det var en sorgens dag när jag inte kunde klämma i hennes fötter längre. Får övertala sambon att vi måste åka och hälsa på Fiona i London helt enkelt... :angel: Håller med, det är verkligen ruggigt dyrt, men underbar kvalitet.

kaktusblomma: Vad skönt att de kom fram! Och du behöver inte betala något, men om det blir någon mer buketräff kan du få bjuda mig på fika. ;) Hoppas att de fungerar för er. Skönt att det finns några som också kör på body utanför leggings, kände mig lite utstött här ett tag. :D

Sitter och ser på dr 90210 och det är en kvinna som gör exakt den operationen som jag vill göra efter att alla barn är födda, tummy tuck och bröstlyft. Fast jag tror jag kommer att fega ut till slut, mest för att jag är övertygad om att det kommer att gå åt helvete och att jag inte kommer att läka ihop som jag ska på magen igen.

Är det någon annan här inne som funderat på en "rekonstruktion"? Jag gick ju upp i princip 30 kg bara på magen och brösten, så de är helt uttänjda och fulla med bristningar nu. Känner mig så missnöjd med mig själv och är helt ärlig riktigt deppig över hur jag ser ut, kan känna att "jag är 25 år, ska jag vara missnöjd resten av mitt liv och inte kunna ha de kläder jag vill ha?". Kläder har alltid varit ett stort intresse, men nu känns det mer som om att jag letar efter kläder att dölja mig i, istället för att framhäva det man har. :/

Precis, ingen amning längre..så vi hjälps åt, iaf på helgerna..Men det blir ändå jag som tar det mesta..och imorgon ska jag iväg och dricka lite vin och dansa..ev får jag sova borta då, för jag har svårt att ta mig hem..men jag vet inte om jag vågar:crazy:

Jag har bättre tålamod än sambon..vill inte att han ska bli för arg och otrevlig mot henne..eller bara låta henne ligga och skrika för att han inte orkar med hennes gråt på samma sätt som jag(han skulle aldrig göa henne ialla allså..men jag tar gärna över än att hon ska bli ännu mer gråtig pga att han inte orkar)

Tro mig, jag tappar också humöret och blir barsk i tonen..men på nåt sätt känns det bättre om jag blir så..än han..och jag orkar i regel längre(kontrollbehov i guess)

Fast, han har ett sätt att lugna henne som inte jag har..precis som hon vet att honom kan man inte bossa runt med som mjäkiga mamma:p

såp nu funderar jag på att sova hemma, allså köra, strunta i de där glasen vin..men ..suck...hade varit trevligt..men.Vill inte sova borta:crazy:

Han måste få lösa sitt föräldraskap på sitt sätt, skulle inte du känna det som väldigt märkligt ifall han sa till dig att han inte vågar sova borta en natt för att han inte vågar släppa kontrollen till dig?

Bästa sättet att slippa kontrollbehovet måste ju vara att stålsätta sig, åka hemifrån och våga lita på att han kan ta hand om henne lika bra som du. Måste ju vara tråkigt för er bägge att känna att du inte vågar ge honom det förtroendet nu.

*halvt kl*
Väldigt många kvinnor/mammor, inte minst här på forumet, beskriver just ett sånt kontrollbehov. Jag har aldrig hört en man säga att han har det. Varför verkar det vara så vanligt att kvinnor har det? Som jag förstår det verkar det handla om,bristande förtroende egentligen, man vägar inte lita på andra. Någon som har någon teori om varför?

Väldigt många kvinnor/mammor, inte minst här på forumet, beskriver just ett sånt kontrollbehov. Jag har aldrig hört en man säga att han har det. Varför verkar det vara så vanligt att kvinnor har det? Som jag förstår det verkar det handla om,bristande förtroende egentligen, man vägar inte lita på andra. Någon som har någon teori om varför?
Jag tror att det handlar om bristande förtroende, helt klart.själv har jag inget kontrollbehov alls när det gäller Vilgot, för min man tar jättebra hand om honom. Däremot litar jag inte på honom när det gäller fixa saker, som att anmäla pappadagar till Fk, beställa tid för vår påbackade bil och såna saker. Jag vet att han glömmer sånt och att det i bästa fall blir gjort i sista sekund. Så är det viktiga saker gör jag det själv eller tjatar/påminner honom, men så ofta jag kan säger jag bara att han får ansvara för det och att jag inte tänker påminna honom nåt mer. När andra människor är med i bilden törs jag inte låta honom ta ansvaret helt. Det går liksom inte att ringa verkstaden några dagar innan försäkringsbolagets deadline går ut. :grin: Tror det till stor del beror på att han är högpresterande på jobbet och helt enkelt inte hinner tänka på att göra dessa saker. I kombination med att han vet att jag har koll, såklart. :crazy:

Till och med så att Nobelmiddagen var mer spännande att titta på i går...
Men som tur var hade jag fått lite nya tidningar att blädra i i stället! Medans mannen isolerade klart det sista på vinden och S ålade runt på golvet och försökte rycka min laddkabel till datorn hela tiden!

Fick ni sova något inatt?

*kl*
A vaknade vid 5 och ville leka. Fick honom att somna om med hjälp av en flaska välling och han sov väl i hela 20 minuter :crazy:

Han somnar på kvällen, men för tidigt. Igår somnade han vid strax efter sju och då är han övertrött och supergnällig. Ska jag väcka honom efter en halvtimme?

Han sover ca en timme på fm ( om han får sova i vagnen eller bilen) hemma i sängen blir det kortare. Sen sover han ungefär likadant på em vid 14-tiden.
Försöker dra ut på det så att han kan sova vid 15-16 istället och på så sätt vara vaken lite längre med det fungerar dåligt.

Bvc sköterskan tyckte att jag skulle sova i eget rum för att få honom att sluta amma på natten. Då skulle sambon ta honom och bara ge nappen när han vaknar. Vi kommer prova detta när han är ledig över jul, just nu så är det julbordsrusch och han behöver sova när han väl är hemma

S har i princip alltid strumpbyxorna innanför bodyn (om inte pappan satt på kläderna...). Jag tycker det ser trevligare ut när man kan se hela bodyn eftersom de har fina färger och mönster!

Jag har mått skit under en graviditet och burit honom. Jag har gått igenom en helvetisk förlossning med värsta plågorna för att föda honom. Jag har genomlidit plågor för att få amningen att fungera. Jag har ammat var tredje timme eller mer i över ett halvår och jag går hemma med honom hela dagarna.

Jag har svårt att förstår hur hans pappa ska ha samma relation till honom som jag idagsläget.

Sen är jag kontrollmänniska och har väldigt svårt att låta någon annan ta hand om mina djur. "Bara jag kan göra rätt" typ. Och jag är lika dan med Ture. Då inte sambon inräknad och inte heller mina föräldrar.

Men sambon känner inte Ture som jag då jag tillbringar 22 timmar per dygn med honom och han 3 på vardagarna.

Jag hoppas dock Ture får ett långt och lyckligt liv och när jag väl är igång med hästeriet så lär jag vara borta en del och då har sambon lite att ta igen. ;)

Nu som bebis är Ture min - bara min! På gott och ont - jag får ju aldrig vila, sova, gå ut med kompisar osv men en vacker dag så. Han ska ju inte amma hela livet...

Och min prins har sovit bästa natten i sitt liv. Han somnade 20.30 och stökade nån gång innan tolv. Sen sov han till 5 utan avbrott och då åt han. Sen sov han till 8 men var lite "snurrig" sista timmarna.

Även jag sov bättre än någonsin och sov bra till 5, och sen låg och slumrade till och från till 8. Jag som aldrig brukar somna om! Så skönt då den här veckan tidigare var katastrofal...

Låter som om du var ungf på samma humör som mig igår. Jag var arg, arg, arg. O ingen att vara arg på. O inget direkt som kunde avleda min uppmärksamhet o gör mig på bättre humör. Till slut tog vi i alla fall tag i att montera ner Åbäket.

Åbäket är en garderob vi köpte när vi flyttade in i den här lägenheten. Jag ville ha en stor garderob. Så vi köpte den högsta, bredast och djupaste vi kunde hitta på ikea. Det resulterade i att man kan inte hitta några kläder. O trådbackarna orkar inte bära upp klädmängden ens om de bara är fyllda till hälften. Så nu fick Åbäket gå till de sälla jaktmarkerna.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 582
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 150
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård