Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Känns som jag frågat dig förr, du som är vår tandexpert...
Men vad ska jag göra med hans två tänder?
Inget tandkräm har vi kommit fram till, men han somnar jämt till kvällsvällingen.
Känner inte för att väcka honom genom att köra in en tandborste i munnen på honom efterom har är rätt svårsövd.
Hur noga är det med att just kvällsborstningen ska klaffa?

Kvällsborstning är generellt den viktigaste men "borsta" hans tänder innan vällingen och ta tag i det sen när han inte äter sig till sömns, han är så liten än.

Tack :) Bra rutin att få in när vi fixar pyjamas då.

*kl*
Ni med ungar som får tänder nu.
Upplever ni att de blivit lite risiga i magen?
Oscar hade problem med magen som liten och det är så skönt
nu när det har stabiliserat sig. Men så kommer detta.
Back to byta bajsblöja femtielva gånger om dagen igen. Som dessutom är
lösa och luktar gammal pytonorm.

Hur sjutton kommer det sig då? Att de blir dåliga i magen?
Känns som att det inte hänger ihop, tänderna och tarmarna liksom.

Vår BVC sa att dålig i magen inte har något med själva tänderna att göra, utan att de biter på allt och därmed får in bakterier som gör magen dålig. Fast jag vet inte riktigt om jag tror på det, in i munnen åker ju allt hela tiden oavsett om det är tand på gång eller inte. Däremot har Vilgot aldrig blivit dålig i magen på det viset.

Jäklar vad han kan, din plutt!!! :eek: Helt otroligt! Jag är faktiskt lite som Michellan, att jag tycker att det är rätt skönt att V är lite sen med det grovmotoriska. Det stör mig inte det minsta. Vet inte, men jag har en känsla av att "alla" (i största allmänhet, inte i denna tråd!) tycker att "ju snabbare bebis kryper och går, destå bättre" men jag förstår inte riktigt varför. Det kanske är jag som missuppfattat, men säger jag till någon att V inte kryper än, så får jag nästan alltid till svar "det kommer!" Klart det kommer! :grin: Som sagt, det stör mig inte det minsta utan jag skulle bli betydligt mer orolig om han var osocial eller inte verkade ha alla hästar hemma eller vad man säger.

Imorgon tänkte jag ta med Vilgot till jobbet, så han får titta på Lucia! Ska verkligen bli intressant att se hur han reagerar på det. Hoppas han inte blir rädd bara, men det tror jag inte. 7:30 börjar det och det tar en halvtimme att åka, så jag måste verkligen gå upp i ottan. Hur ska jag orka det...? :eek:

Kvällsborstning är generellt den viktigaste men "borsta" hans tänder innan vällingen och ta tag i det sen när han inte äter sig till sömns, han är så liten än.

Tack för den! :bow: Det är så himla bekvämt att söva bebis med vällingflaska. Han sover innan flaskan är tom. :laugh:

Hmm, vet inte heller om jag tror på det.
För han har ju trökat in allt han hittar i munnen sen han fattade att han kunde göra det. Men först nu som han är dålig i magen.

Åh vad mysigt!
Jag har inte sett ett riktigt luciatåg sen gymnasiet.

Vi brukar varje år klä ut oss till tomtar och ha en lucia och rida runt nere på byn och (skrik)sjunga lite jullåtar:D
Men i år blev det bortglömt tyvärr.
Rätt rolig tradition. :D
Förrutom att det jämt va jag som fick leda och ta tonen.
Jag som är så blyg:o

Ha det så mysigt i morgon:laugh:

Nämen, tack så mycket! Vi får väl se till att det blir en till bildrika och då får vi ha bodys utanför strumpbyxorna ;)

Ang operation så är det inget jag funderat över och mår inte så dåligt över min kropp att det skulle vara aktuellt.

Det är luciafirande i de flesta kyrkorna imorgon, kolla hur det är i er närmaste kyrka. Om du vill se ett luciafirande mfnar jag. :) vi blev medbjudna till kyrkan av en kompis, men den dagen jag får med mig sambon till något sånt utan att hota honom, kommer jag nog aldrig att få uppleva... :p

*kl*
vi har haft en riktigt slapp dag idag. Jeppe tog Selma på morgonen, så jag fick ligga kvar i sängen till klockan halv tio, lyyyyx. Sen åkte vi till stan och köpte lite julklappar. På eftermiddagen har jag tömt en garderob i Selmas rum, vi har använt den som förråd. Fick den strålande idéen att måla den fula bruna linoliummattan som var där, men måste ha gjort något fel med färgblandningen, för det skulle vara klibbfritt efter 4 h och den är fortfarande jätteklibbig efter 8 h... :D typiskt!

De firade idag i vår kyrka.
Stallet ligger precis jämte. Stod på gödselstacken och tittade på håll när de tågade in:D
Hade varit en härlig syn om jag klivit in där med ridbrallor och hela kittet ;)

Måla golv? Och linoleum också, Guu vad spännande :) Jag som jobbar med golv är totalt insnöad på golvgrejer. Vilken färg målade ni? Och vad för slags färg?

Ang det här med op så funderar jag också på det när vi är "klara" med barn. Har mer eller mindre alltid velat göra något åt boobsen, men kom fram till när jag var runt 20 att jag ville göra det efter jag fått barn eftersom jag då trodde att jag skulle vara äldre och klokare då ;) Har alltid haft lite komplex för att de är oproportionerligt små och dom har ju inte direkt blivit större sen jag slutade att amma :/

Jag tror att det är linolium, kom på nu att det kan vara plastmatta också, hmm, hur ser man skillnad? Målade med alcro golvfärg. Blandade ut med nafta och sen rollade jag på. Garderobens golv är väl på 2kvm så det gick ganska fort. Kanske tar längre tid för den att torka när det är nafta i?

Det blev för övrigt samma gråa kulör vi målade furugolvet i när vi flyttade in. :) det har med andra ord bara tagit mig dryga två år att måla garderobsgolvet... :angel:

*kl*

snart så är det slutammat här. A har inga tänder men bits med gommarna istället. Har inte så mkt mat nu och när det tar slut för fort så biter han. s. Länge han vill äta på natten så kommer jag försöka amma då.

Annars har han börjat sova på mage, han som avskytt att ligga på magen! Ikväll somnade han på tvären i spjälsängen och sover likadant ännu.
Kryper gör han inte han ålar lite granna. Det roligaste just nu är att sätta sig upp från magliggande. På detta sätt snurrar han sig fram....

Nu är det sovdags för att vara pigg inför shoppingen imorgon, bara inte hela sveerige är där.

Är det någon annan här inne som funderat på en "rekonstruktion"? Jag gick ju upp i princip 30 kg bara på magen och brösten, så de är helt uttänjda och fulla med bristningar nu. Känner mig så missnöjd med mig själv och är helt ärlig riktigt deppig över hur jag ser ut, kan känna att "jag är 25 år, ska jag vara missnöjd resten av mitt liv och inte kunna ha de kläder jag vill ha?". Kläder har alltid varit ett stort intresse, men nu känns det mer som om att jag letar efter kläder att dölja mig i, istället för att framhäva det man har. :/

Näverbäver! :D Inga ambitioner att nån ska skära i mig om det inte är medicinskt nödvändigt.

Fast jag har iofs inte blivit så förändrad figurmässigt, har samma vikt och drar samma storlek som innan (efter lite duster med magmaskinerna på gymet ;)), brösten kommer nog kännas små sen när jag slutar amma, efter ett och ett halvt år med amningsboobs har jag hunnit förtränga vad jag har för storlek egentligen.:angel: Lite hängigare blir de förståss, men det finns ju BH:ar.

Jag tror man kommer ganska långt med träning när det gäller att komma i sina gamla kläder och återfå sin kroppsform, så jag skulle nog börja där innan jag tog till kniven.

Sen har jag en massa ärr överallt plus snittärret, men det kan jag leva med. Hudläkaren säger att de kommer blekna med tiden, hoppas på det! :bump:

En linoleum-matta är "massiv" (och mer miljövänlig :) ) eller vad man ska kalla det. Bara ett lager "deg", medan en plastmatta (så länge den är heterogen) har flera olika lager, vilket oftast gör att den känns mjukare att gå på (beroende på kvalité) Båda sorterna brukar även ha en ytbehandling som är olik trägolv. Ev kan det kanske vara ytbehandlingen som gör att golvfärgen inte torkar ordentligt.

Om man tex limmar på nytt golv direkt på en plastmatta som har en viss sorts ytbehandling så fäster och torkar inte limmet tillfredställande (trots att det är lim avsatt för golv), vilket gör att den nya limmade mattan glider omkring ovanpå den äldre mattan... Om det inte har torkat idag, skulle jag ringa butiken jag köpte färgen från och fråga om det går att göra något för att det ska torka :)

Har ni grått golv i hela huset nu då? Det låter verkligen snyggt och ovanligt :) Tycker alltid att det är kul med folk som "vågar vägra ek 3-stav" :D

Vi ska fira Lucia i Ullared :laugh:

Meh jag har ju sagt att ni ska säga till innan ni åker till Ullared :devil: ;) Så jag kan komma förbi och säga hej :laugh:

Vi åker alltid dit dagen innan julafton på kvällen, inte en kotte nästan. Perfekt!

jaså? Och min gubbe är golvläggare :) Ibland känns det som om jag oxå är i branschen ;)

Vi hade 3ekstav på nedervåningen när vi flyttade in + mattor. Övervåningen bestod av en furutrapp och läckert lackat furugolv + mattor. Nu är det klinkers + valnötsparkett nere, trappen och furugolvet är gråmålade och där det var mattor limmade vi det något billigt askgolv som jag ångrar nu, såklart, vi ska bygga om vårt sovrum i höst och då byter vi ut det. Vi har en inbyggd balkong som vi aldrig använder och den tar bara ljus, såvi tänker bygga in den och få ett större sovrum, men vi tar en paus från allt vad renovering heter nu, är så less på att bo på en byggarbetsplats och dammsuga byggdamm varje dag... I-landsproblem. :D

Färgen HAR torkat! Woho! Nu är det dags för andra lagret. Ska bli så spännande och se om det lagret också torkar. :D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 583
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 150
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård