Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Men då behöver jag alltså inte känna mig som en usel förälder för att vi låter överkastet vara kvar och försöker lära henne att backa ner.
Absolut inte! Bara att fortsätta pryda golvet med överkast! :D

Det kan jag ärligt talat säga att jag inte trodde den där januarikvällen 2005. :D
Då har ni varit tillsammans lika länge som vi då, men för oss var det en kväll i december 2004.

Den tar väldigt mycket plats och är rätt klumpig, jag skulle nog inte vilja den. De som hade vår lägenhet innan oss hade en stor sån i vardagsrummet, och rummet känns enormt mycket större nu när den är borta.

En kompis en fristående sån hylla som rumsavdelare, då funkar den tycker jag. Men jag skulle inte ställa den mot en vägg.

Här är det WoW och CoD på Xboxen som gäller för hans del, så inget rymdäventyr här inte. Han har överlag svårt för sci-fi, varför vet jag inte..
Gud, nu när vi pratar spel blir jag grymt sugen på att spela något. Kanske skulle ta upp mitt FF-beroende igen.. :angel:

Oregano; Åh, men vilken tur! ;) Det känns ju så himla moderiktigt och stylish med ett lila överkast just i hallen. :D

Gissa om jag har funderat på att försöka ta upp mitt FFberoende, men jag känner att jag inte har tid :) Dessutom försöker jag lägga tid på Assassains creed när jag väl har tid :)

Det är just det som håller mig tillbaka, att jag inte har tid. :D Egentligen så har jag väl tid under kvällarna, men då gör jag annat onödigt istället.
Nej, nu tänker jag banne mig bestämma mig för att rota fram FF och spela lite ikväll! :bump:

Hmm, tänkte jag inte på. Rummet är inte jättestort direkt. Men det är över 3 meter i takhöjd, det kanske gör lite.

kl

Eftersom vi har erbjudit mycket smakisar nu sista tiden så jag kan byta ut ett till amningsmål till gröt och vill ge henne "riktig" mat till lunch så har hon ju dessutom blivit lite hård i magen. Köpte katrinplommon för första gången idag och gav henne efter lunchen, hur fort brukar det ge resultat och hur mycket ska man ge?
Gav kanske 2 tsk nu efter lunchen och det var redan lösare det som kom i blöjan knappt en timme senare? Eller är det messmörkniven hon tuggade på imorse som gjort underverk med magen?

Har själv aldrig ätit katrinplommon så jag har ingen erfarenhet av det :confused:

Det nya? Är det bra?

Jag spelade ettan, men ledsnade halvvägs, det var så väldigt tjatigt. Jag har alldeles för dåligt tålamod för att spela tillräckligt för att bli tekniskt skicklig på ett spel, jag vill att det ska funka på en gång.:D

Jag spelar lite i perioder, just nu håller jag på med Batman: Arkham Asylum, som jag fick typ förra julafton. :angel: Är väldigt sugen på nya Fable, men det får vänta tills jag spelat klart de spel jag redan har.

Ia*
Det var maken som skrev mitt förra inlägg. Tyvärr så funkade inte katrinplommon. Vi gav henne det i söndags. Dock så kom magen igång kort efter han skrivit inlägget så idag har vi bytt bajsblöjor.

Viv
Vad underbart!!!! Grattis! Jag e så ruskigt avundsjuk.

Ah, Fable är trevligt! Har visserligen bara spelat tvåan i väntan på Final Fantasy, men det var en trevlig upplevelse i alla fall. :laugh:

Nu när vi ändå är inne på spel, är det någon som har tips på BRA action-äventyr? Om någon spelat Darksiders så är det något i stil med det som jag söker.

Idag så kom en kallelse till ytterligare en kontrast röntgen och utlåtandena som jag begärt ut från de tidigare. Svor och grinade en skvätt när jag läste dem. Förstår att läkaren inte tyckte att det var en exemplarisk idé att jag begärde ut dem. Men jag tror ändå att jag mår bättre av att veta.

Som sagt, vill jag köpa en dyr tvättkorg för MINA pengar så frågar jag inte min sambo om lov. Han är, som sagt, totalt ointresserad av inredning och låter mig bestämma och köpa allt. Sen så förstår jag inte varför man ska behöva ha ett tjog med smileys för att någon ska förstå när man är ironisk. Jag ljuger inte för min sambo, även fast han kan sucka åt mig när han hör priset.

Med ljus menar jag allt från blickljus till ljusstakar. jag gillar att variera kuddar, därför köper jag flera olika kuddar osv. Visst, jag köper inte en ph kotte utan att prata med min sambo, men en liten lampa att ha i fönstret för en hundring tycker inte jag är en stor kostnad. Jag tycker inte att 1500kr för en matta är så dyrt heller, men alla sätter sin egna gräns.

Skriver du medvetet väldigt provocerande? För jag blir ofta väldigt provocerad av dina inlägg.

Vad tråkigt, svartfot! :( håller alla tummar att det ska gå bra. Hinner du göra testerna innan jul?

Stor kram Svartfot! Jag är precis som du, jag mår bättre av att veta oavsett hur illa det är. Då kan jag bearbeta det och se helt krasst på situationen.
Vi håller tummarna här hemma för dig, och hoppas att allt går bra.

Min make läste programvaruteknik på högskolan med min storebror. Så vi träffades på kåren (jag tyckte det var roligare att hänga där än på pubarna i stan). Min äldre bror är ganska stor. Närmare 2 meter och med en kroppshydda som mer påminner om en HA anhängare än en programmerare. Min make däremot är ett förkroppsligande av urtypen av en datanörd.

Så min stackars make sprang och gömde sig i skolan så fort min bror kom gående. Nu skulle min bror aldrig vara överbeskyddande på det viset. Utan tyckte det mest var skoj att få en kompis som potentiell svåger.

Det ser inte ut som det. Första möjliga tiden var i slutet av januari. Då har jag ändå dubbel förtur (vad det nu betyder). Tydligen så krävdes ganska lång mottagnings tid under första besöket. Och därför gjordes inga sådana nybesök under jul eftersom nästan alla har semester. Men jag har önskat att de ska kontakta mig om de får en återbuds tid.

Sen så tänkte jag begära ut resten av röntgensvaren så fort de är färdiga. Där står ganska mycket svart på vitt.

Precis så påstår min sambo att han är så därför vill han inte lägga sej i det alls. Lite tråkigt kan jag tycka det är ibland då jag vill diskutera men det går lika bra att tala högt för sej själv :D

Ni med Voksipåsar, har ni Urban eller Classic. Det står att man kan ha Urban till de är sex år och i så fall tycker jag inte den är dyr... Det skulle vara skönt de dagar man måste släpa ut henne i -20...

Voksi Urban. Man får med två överdelar och den långa är gigantisk. Man kan nog stoppa i en tonåring i sittvagn och dra runt. ;)

Självklart inte. Varför känner du dig så provocerad?

1500 är inte dyrt för en matta, däremot är det mycket pengar för mig. Och framförallt ska man ju gå och titta på dendär mattan varenda dag, då vill det ju till att bägge trivs med den. Jag skulle inte vilja ha en matta jag tyckte var ful hemma, och då tänker jag att detsamma gäller min man. Alltså kollar jag med honom först att han också tycker den passar innan jag skulle handla en sån sak.

Jag tror den stora skillnaden ligger i att vi bor i lägenhet, med begränsade förvaringsmöjligheter. Alltså har vi inte så mycket saker - vi äger t ex bara en ljusstake, som alltid står framme - alltså är det rätt viktigt att den där enda ljusstaken väljs med viss omsorg, för man ska titta på den varenda dag i flera år. Och så vidare.

Bor man i stort hus med en massa förråd blir det annorlunda, tror jag, då kan man ju flytta runt sakerna om man ledsnar på dem. eller hiva in dem i något förråd. Det är inte lika viktigt att varje enskild pryl passar så bra för alla.

Idag så kom en kallelse till ytterligare en kontrast röntgen och utlåtandena som jag begärt ut från de tidigare. Svor och grinade en skvätt när jag läste dem. Förstår att läkaren inte tyckte att det var en exemplarisk idé att jag begärde ut dem. Men jag tror ändå att jag mår bättre av att veta.

Skickar kram igen och tänker på dig!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 588
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?