Sv: Vårmammor 2010 del 9
kl
Phu! Efter att ha läst igen minst 20 sidor så är jag nu back on track
och har lite att skriva ser jag, efter allt ni har skrivit om.
Först och främst, grattis Viv till huset!! Blev nästan bitter när jag läste det, förlåt! Det är väl bara jag kvar nu som sitter ofrivilligt i lägenhet
Förstår att ni är glada och det är er väl förunnat att slippa bo i en etta!
Aneka: Mitt Secret Santa-paket har kommit fram för längesedan =) Ligger bland övriga julklappar och jag är galet nyfiken på vad som gömmer sig där i!
Lottch: Jag är inte heller nöjd med min kropp efter graviditet... Fick ju i stort sätt bara en jätte-mage och där inne gömde sig en Milton på 4380 g. Resten av kroppen är super-fin! Ammade nästan inget alls och brösten blev knappt större alls, utan jag behöll mina a-kupor hela tiden, typ, på gott och ont
Men min mage är för tråkig.. Fick en hel massa små bristningar som gör att magen ser ut, som någon förklarade det som, en uppblåst ballong som gått sönder och blivit skrynklig. Speciellt runt naveln
Ska verkligen ta tag i träning och leva lite sundare än jag gör nu efter nyår och när all julmat är slut. Tycker hela min höst har bestått av fika hit och dit, speciellt med min vän som blev sjuk. Men snart så jäklar ska vi se om inte magen kan bli lite bättre iaf.
Annars är inte jag heller främmande att lägga mig under kniven när alla barn är gjorda =)
På tal om sambos och mina intressen så har vi både olika och lika intresse. Jag har ju mina hästar som han visar noll intresse för. Hjälper mig alltid när det behövs och var en pärla när jag var gravid, men inte annars. Han jagar supermycket och det är hans största intresse. Jobbigt att ha vars ett intresse som kostar en hel del båda två (även om mina hästar kostar mest såklart i det långa loppet) och som båda två tar mycket tid. Svårt att få ihop alla gånger, framför allt nu när vi har Milton också.
Sedan delar vi intresse för inredning. Tidigare var det mest mitt intresse, men min sambo jobbar numera med inredning (möbel- och inredningsbutik) och har nu även han fått upp ögonen för detta. Tack och lov har vi väldigt lika åsikter kring detta! Dock är det jag som älskar att renovera, jag drar igång projekt, sedan får sambon hjälpa till med tunga delar som jag inte klarar av och sedan slutför jag det.
AKB: Vad roligt att din sambo har intresse för veterantraktorer! Eller det kanske inte du tycker ?!
Jag har också ett liiiiiitet intresse för det. Min morfar har ett veteranmuseum och jag är ofta med honom där ute och lyssnar på när han berättar om sina olika traktorer. Så egentligen är det nog morfar som jag har ett intresse att lyssna på, inte traktorerna egentligen =)
På tal om bebisars vikt: Tänk att det är så olika på deras viktuppgång! Milton har gått upp minst 700 g varje gång, oftast närmare ett kg, förutom sista gången då han "bara" hade gått upp runt 500 g
AKB: Jag hade skippat expedithyllan och kanske satsat på något med dörrar, om det är möjligt. IKEA har ju många hyllor där man kan köpa dörrar till, tycker det ser trevligare ut och så känns det inte så rörigt som när man har en massa saker synliga =)
Har alla gått över till sittvagn nu? Jag funderar på det, men än så länge är han ganska nöjd med sin liggvagn, även om han är så lång! Fördelen med Emmaljunga-vagnen vi har är att man kan fälla upp (heter det så?!) ryggen så han halvsitter i liggvagnen. Annars hade vi nog fått byta för länge sedan!
Vi har haft några så tråkiga nätter här nu.. Milton har vägrat sova och vi har inte förstått varför. Det är verkligen så jobbigt när det blir på det viset och man är inte människa när man inte får sova. Natten till idag har varit mycket mycket bättre. Jag var uppe och gav mat en gång och efter det tog sambon upp honom vid 6,15, tidigt men betydligt bättre än vad det har varit.
Vi har nog även kommit in i någon form av rutin på sovandet på dagen nu! Så länge han får sova i vagn så sover han, tyvärr får jag inte honom att somna någonstans än just vagnen på dagen. Han sover 1,5 timme på förmiddagen och sedan ca 2 timmar på eftermiddagen. Har inga fasta tider, utan mycket beror på när han vaknar på morgonen.