Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Men då avtar nog tillväxtkurvan snart. Om det inte har blivit en mutation eller nåt. ;)

Jag parkerar alltid så långt bort som möjligt från andra bilar, då jag är hysteriskt rädd för att få dörruppslag på bilen. Folk bryr sig inte för fem öre. I helgen när vi packade in oss i bilen i ett parkeringshus kom det en mamma och en dotter och parkerade snett bakom oss. Det var rätt trångt och dottern tjongade upp dörren på bilen bredvid så det hördes i hela parkeringshuset. Mamman sa ingenting. :grin:

jag försöker med alltid att hitta nåt långt bort. Men det va rätt fullt, så det blev en mitt i smeten.
Bilen vi hade innan denna fick en repa när vi va på BB.
Man kommer ut, lycklig över att få åka hem med det nya lilla livet så ser man en repa som täcker framskärm, framdörr och bakdörr :eek:

Näää, så tråkigt!! Förstår att ni blev besvikna...

Vad dött det var här inne idag. Men dom vanligt tjattrar ni väl på när jag gått och lagt mig. Brukar alltid ha en massa att läsa när jag slår igång iPhonen kl 7 på morgonen. Fattar inte hur ni orkar vara vakna så länge! Jag är alltid typ död kl 21, och det var jag innan Vilgot kom också. :p

Jag vaknar ofrivilligt då! ;) Men upp går jag inte frivilligt längre. På den gamla goda tiden när jag fick sova ostört hela natten gick jag däremot upp frivilligt vid den tiden och joggade en mil innan frukost på helgen! :banana: Saknar det verkligen. :(

Jag har alltid varit kvälls/nattmänniska. Har jobbat nattskift i flera år och trivdes verkligen med det. Men sen jag A föddes så är jag skittrött på kvällarna och kan gå och lägga mig vid 21-21.30. Det hände aldrig innan.

Imorgon ska vi träffa föräldrargruppen inne i stan. Om vi inte är insnöade förstås!
På kvällen är det julfest på H:s skola och då får A träffa tomten för första gången, spännande att se hur han reagerar.

Igår var jag och hälsade på pållen, han busade i hagen med kompisarna när jag kom. Jätteskönt att se :laugh:
Ska det en dag och dra av honom skorna, det var för j-la kallt igår. Avundas inte hovslagarna som står i kalla stall hela dagarna. brrr.......

Jag skulle aldrig klara av att jobba natt. Beundrar verkligen de som klarar av det! Nä, jag är en utpräglad kvällstrött morgonmänniska, Visst vill även jag somna om när klockan ringer tidigt, men bara efter ett par minuter är jag jättevaken. :laugh:

Vad dött det var här inne idag.

Dött?

hahhaa, här sitter jag och kämpar mig att hinna läsa igenom alla sidor innan nästa avbrott kommer..

För tillfället är jag gräsänka. Fram tills på söndag. Det är urk! 2 småttingar, hästar, jobb och tider att passa. Känner mig lite stressad..

Å sen en annan sak: Jag HATAR att byta blöja på min 9-månaders virvelvind! :devil: Snälla.. kan jag få byta barn med någon av er? Alla har väl inte virvelvindar hemma??

Det går att ha henne i möblerade rum!

Då är hon definitivt lugnare än Isabellas kusin :D hon har gått till en gräns att vi bjuder inte hem dem längre för det är inte roligt. Det ska vara lite bus i barn, barn är ju ändå barn, men det finns en gräns och den är nådd nu.

AKB: Usch så surt och irriterande, jag hade blivit galen och svurit hela vägen hem. Jag är också sån som ställer mig långt bort från andra men ändå så är det alltid nån som står bredvid en när man kommer ut. Ställer mig sällan i P-hus (typ bara när det snöar) och aldrig nära ingångar för där ställer sig pensionärer som slår upp bildörren hårt och fort.

Oregano: Här en till morgonmänniska!

Det låter inte roligt att vara gräsänka så länge... Jag är halvgräsänka ikväll och på fredag. Ikväll är han på avtackning/middag med gamla jobbet och på fredag är det julfest med nya jobbet. Vilgot hade sovit väldigt lite på dagen idag, så han var helt övertrött och gnällig på kvällen. Fick lägga honom nästan en timme tidigare än normalt, så det återså att se hur han sover inatt. Tänker jag efter har det räckt med nappistoppning när han vaknat de senaste 4-5 nätterna. Hoppas verkligen att det håller i sig ett tag.

A ligger väldigt snällt på skötbordet, bara han får ha någonting att leka med under tiden.

På tal om blöjbyte, vart är det konstigaste stället ni bytt på?

A har legat på motorhuven, i bakluckan (ej kombi) nu senast i måndags när vi körde från ullared så var han hård i magen på vägen hem och skrek. Jag stannade på en rastplats och tog upp honom ur stolen. Känner att det luktar illa så jag ställer honom i mitt knä och han håller i ratten medan jag byter :D Fungerar dock inte vid diareé :angel:

Jag läser ofta under dagen men har svårt att skriva med sjövild bebis på armen. Vid den här tiden och fram till 00 är bästa dator-tiden :D Ungen sover och mannen spelar tv-spel, då har jag datorn för mig själv och kan slösurfa hur mycket jag vill. Hänger ni förresten på något annat forum förutom här? Jag sitter en del på sjalbarn.se också. Vår syn på föräldraskap är ganska AP-inspirerat och så är det mycket där inne också. Och så bär vi ju i sjal väldigt mycket, tror inte Iggy åkt vagn på 3 månader eller nåt :angel:

Nja, slöläser lite på familjeliv. Men inte mer.

På tal om andra internetsidor. Lunarstorm finns inte mer.
Jag blev medlem där när det va nytt. Har inte loggat in där på säkert ett år.
Skulle kolla till det nu i helgen, men det va helt väck. De hade öppnat nått nytt, men jag orkade inte engagera mig.

Vagnen står näst intill oanvänd här hemma också. Maken har haft den någon gång när han burit mycket. Jag har försökt föra på tal att vi ska sälja den. Det är ju ändå en hel del pengar. Bättre att köpa en riktig sittvagn sen.

Jag använder inte min ringsjal alls sedan flera månader, inte bärselen heller. Tycker det är skitjobbigt att bära öht. Men sen är ju min rygg kass sedan olyckan, plus att A är tung.

Ja det funderar vi oxå på, ångrar så att vi köpte en ny dyr vagn. Den är inte använd mycket alls. Tänk så många fina sjalar och selar jag kunde köpt för de pengarna :angel: Men vagnen är nog det enda jag ångrar att vi köpt.

Förresten är det en Angelpack du har?

Kommer inte överens med min ringsjal heller, tycker det går lika fort att knyta in honom i ett dubbelt kryss och då kan jag också plocka i och ur honom hur jag vill. Men det här med sjalar är så beroendeframkallande, har lyckats samla på mig 9(!) sjalar och en sele under Iggys 7 månader i livet :laugh:

jag kan (å kunde) inte heller med att bära min skrutt i sjal.. Försökte ett tag med det + lite sele.. Men jag fick så jävla ont i ryggen att det bara var att lägga ner det projektet.. Visst, nu har ju min skrutt konstant från ca 2 månaders ålder legat på SD +2 kurvan, till och med +3 ibland, så han är ju en "heffa".. Men jag hade önskat ibland att det gått att bära honom för det är lite klurigt att få med sig honom i vagnen samtidigt som man skall skjuta en skottkärra med hö framför sig..

Troligtvis lagar de den vi har. Den var så pass dyr i inköp att det ska nog mycket till innan de väljer att skrota den och ge oss en ny bil. Tror dragkroken tog den största smällen. Den blev sned. Så nu törs man inte haka på släpet :( Bilen är inte ens ett år gammal.

Vi kan köra med bilen i alla fall, tills de ska ha in den. DÅ kommer vi får hyrbil. Vi har två bilar så med lite mixande kan vi "leva" på en bil ett tag. Vi får in bilstol och vagn i mannens lilla BMW.
Får se hur illa det är ställt med bilen när de ska laga den. Nu kollade de bara skadorna lite snabbt och skulle beställa delar. Men det skulle vara tråkigt ifall den blev ramsned.
Vi som brukar köra med släp ofta. Faktiskt mest med grejer till huset än med hästarna på sistonde.

Jag fick en CT-röntgen av nacke eftersom jag reagerade på tryck i nacken. Var till min kiropraktor i dag och han fixade en nackkota och höften. Var där för en vecka sedan och då var jag helt ok i ryggen. Han kände även på S eftersom jag önskade det, han sa att hon var fin i ryggen. Så hon var ok.

Däremot var hon nog chockad, eller så kände hon av mig och min man. För hon ville absolut inte ligga själv i sin säng. Men när hon var med oss var hon lugn. Så hon fick sova kvar i sängen i natt. Hon bara galskrek när vi la tillbaka henne i sin säng.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 595
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar