Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Hihi, jag tycker den ser jätteklumpig ut :D

Vi har nyligen köpt en Phil & Teds och jag bara älskar den :)
Den går ju att göra till syskonvagn om man vill, men vi har verkligen inga planer på syskon ;)

Fniss! Eftersom vi har haft en sådan här vagn nu, som jag för övrigt älskar, så känns babyjoggern smidig som bara den!
blandat2010+015.JPG

Ganska snygg men inte syskonvagnen ;) men jag vill ha en vändbar sittvagn så jag kan ha Bellan mot mig när man går ute. Är väl eg det de rekommenderar att man ska ha också till småbarn?
Som det är nu kommer vi inte köpa någon ny sittvagn, vi måste ha två bilstolar istället sedan efter sommaren.

Jo jag älskar syskonvagnen!!
Jag vill också ha Milton vänd mot mig, så länge det bara är möjligt! Så nej, denna vagn är inte aktuell till oss nu. Dock letar jag med ljus och lykta efter en smidig vagn där Milton kan sitta vänd mot mig, sittvagn alltså. Vill sälja DUO-vagnen medan den fortfarande är så fin som den är =)

*kl*

Har spanat in Emmaljungas syskonvagn. Och ha en mjuklift till bebisen. När det nu blir en, funderar på att bli ombetäckt så här dags nästa år.
Då kommer Oscar vara 2 år och 3 månader när den föds, då kanske man inte vill åka vagn längre :confused: Vet inte alls...

Jag skulle vilja ha emmaljunga Ozone (tror jag den heter), inte assnygg men den är vändbar, smidig och lätt jämfört med våra kolosser vi har idag du och jag ;)

Min personliga erfarenhet är att den 2-åring nog fortfarande vill åka vagn, i alla fall ibland. :D Stellas kusin är två år och han sover fortfarande middag i sin duo edge och åker även i den då och då. Samma med ett par vänners 2-åriga dotter, hon åker fortfarande rätt mycket vagn. Så jag skulle nog se till att ha en syskonvagn om jag skulle skaffa barn tätt, alt. en ren sittvagn till den stora och så sjala/sela den lilla. :love: Men det är ju jag det :D

Michellan, var tvungen att kika på ozone och den såg helt okej ut faktiskt! Gillar det vita chassit grymt mycket, undrar om det går att få det kombinerat med någon annan färg än de de visar på sidan...

Jag får alltid höra av min mans släkt hur låååång Isabella är... tja, hon är under medel men hennes kusiner är pygméer med korta föräldrar ;) kusinerna är dessutom 1½ och 3½ år så det var ju ett tag sedan de var 7 månader gamla.
Lite trött på att folk kommenterar barnen, alla utvecklas ju olika och det är roligt att veta hur stora andras barn är men inte för att få tala om för dem hur stora/små barn de har.

Får väl ta och spara den vi har nu, som den lilla kan åka i är Oscar inte vill åka längra. Så säljer vi syskonvagnen.
Shit vilka planer:D Redan planerat namn och vagn på syskonet.

Vill så gärna ha en i aug eller sept. Så varför inte göra en ombetäckning nästa äl :angel:

Chassit ska matcha klädseln, vet att om du väljer en rosa vagn får du vitt chassi, har sett det på barnens hus :angel:
Jag tycker inte vagnen är ful men den är inte dröm-snygg heller, skulle vilja ha den i samma färg som vagnen vi har idag.

Jag skulle inte ha köpt en syskonvagn, min svägerska har knappt använt sin för dyra pengar och hon har 2 år 3 månader mellan barnen.

Får väl ta och spara den vi har nu, som den lilla kan åka i är Oscar inte vill åka längra. Så säljer vi syskonvagnen.
Shit vilka planer:D Redan planerat namn och vagn på syskonet.

Vill så gärna ha en i aug eller sept. Så varför inte göra en ombetäckning nästa äl :angel:

Ska du ha ombetäckning nu så lär du köpa syskonvagn ;)

delvis knapp
Jag använder syskonvagnen så gott som dagligen. Det skiljer 2 år och 4 månader mellan mina tjejer.
Stora tjejen vill inte gå, utan det är vagn eller pulka som gäller.

Vi hade en cerox innan och den var väl okej :) Men stor och klumpig!
M gillade inte alls den då hon inte ville ligga och satt väldigt illa i den.
Jag ville inte ha en framåtvänd egentligen, men M satt jättebra så nu älskar hon vagnen.
Och det gör vi med, sååå smidig både i massa snö och på stan. Inte särskilt stor i bilen heller och Lätt!

Känner samma! Alla jag umgås med som har bebisar i samma åldrar, har så mkt större barn! Hon är alltid så liten i jämförelse! Men som du säger, alla är ju olika, skönt att det finns fler småttingar i tråden:)

Din tjej är inte närheten av lika vild som Bellans kusin så det förstår jag nästan ;) tror de tänkte ha vagnen till att spänna fast storasystern men det blev så att de tog bara den vanliga vagnen till slut åt lillasyster.

Fast jag står fast vid att inte skaffa syskonvagn men det lär man nog märka om det äldre barnet vill åka vagn när bebisen kommer om man inte köper vagnen låååångt i förväg.
Ska vi ha syskon så är det så långt i framtiden att folk skulle tala om för mig att barnet är förstort för vagn. När "brukar" man för övrigt sluta med vagn? När barnet är 3 år? 4 år? Ännu tidigare kanske?

Pratat med djursjukhuset?
Min tax drack enorma mängder för ett år sen snart.
Åkte in till smådjurskliniken för att kolla sköldkörteln. Men den va okej.
men däremot hittade de förhöjda levervärden. Så nu går han på leverdiet foder och mår prima. Ja, utöver epilepsin. Men den har inte med det att göra.

Håller tummen för kissen!
Tack! Jag ska dit på måndag, så vi får hoppas att det iaf är något som går att hålla i schack med dietfoder.

I affären är det guld värt att kunna "spänna fast" virvelvinden. Jag tycker att Alice är alldeles lagom vild. :D

Bra fråga när man slutar med vagn.... 3-4 år kanske? Det är nog väldigt olika.

Om hon är som när jag träffade henne är hon ju lugnet själv ;) :D jag jämför alla med Bellans kusin och då brukar de flesta ligga i lä.

Då var hon ju blyg, just nu håller hon på att hoppa mellan vardagsrummet och soffan för att sen slänga sig på min rygg och klättra tillbaka till bordet..... men det finns ju värre barn :D Det går att ha henne i möblerade rum!

*kl*

BVC besök idag.
7 månader och 12 dagar.
10 555 g
Och (håll i er) 76 cm (!!!)

*Snälla tillväxt guden, gör så att min son inte blir ett freak på 225 cm*
Oj, vad elak jag va mot "freaken" Men det blir inte lätt med varken kläder, skor eller bil när man är så lång :D

Jag 174 pappan 185. Inte jättelångt. Men kanske lite över medellängden för mig.

*kl*
Idag va jag nog en vacker syn för övrigt folk på icsparkeringen.
Nån nöt hade parkerat 2 millimeter ifrån min dörr. Kunde ju inte stå där i kylan och glo. Så jag fick vackert hoppa in i bak och klättra över. Ingen konst för nån som är smal/normalviktig. Inte om man är en gammel kossa :D
Tur att jag är rätt vig och att bilen är stor.
Behöver jag säga att jag lämnade en "snäll" lapp på den andre bilens vindruta:angel:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 594
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar