Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

nä, det är inte kul att vara ensam med de små så länge.. Men det återstår att se hur det går, man får ju göra det bästa av situationen. Mer går inte. De har iaf hittills varit väldigt duktiga och snälla, lättsövda och sovit bra :)

Den stora tjorvade iofs med maten, så han missade julkalendern på tv, och blev så klart ledsen för det.. Trist.

Han ligger för övrigt och sover i min säng nu, på sambons sida. Det har aldrig hänt förut!! När han var bebis så ville jag ibland att han skulle ligga och sova hos oss, det hade ju varit mysigt. Men han totalvägrade.. Aldrig!! Han skulle sova själv i egen säng.. Och så har det varit hela tiden i hela hans 3,5-åriga liv.. Ända fram tills nu. Jag hoppas att det blir lite mysigt, och inte bara sparkar i ryggen, hi hi. (För övrigt är brorsan 9-månader precis likadan, vill INTE sova med oss i vår säng)

Konstigaste stället som jag bytt blöja på var nog inne på en toalett som inte hade skötbord, då blev det att han fick stå upp på toastolen (och spola) medan jag försökte byta blöja, inte så optimalt kan jag säga.. Dock var han betydligt lugnare än vad han är när man lägger honom på rygg för att byta.

Usch, hoppas att de kollar bilen ordentligt! Så att ni inte får tillbaka den sen och det är "småsaker" som är fel hela tiden med den. Speciellt som man skall koppla på drag och ställa en häst i vagen tex..

Det är så jävla trist när sånt där händer. Även om det är den andres försäkringsbolag som skall betala det, så är det ju ni som måste fixa med allt..

Hoppas att du blir bättre i rygg och nacke nu efter kiropraktorbesöket, och att S återhämtar sig.

stackara liten! Vad skönt att hon klarade sig utan skador. Tur att vi bor i ett land där vi lärt oss använda bra bilbarnstolar :laugh:

Hur mår du själv då? visst är det tråkig med bilen men det är lättare att fixa den än personskador.

Skulle precis skriva samma sak du skrev till Macken22.

Det är så ledsamt när såna olyckor händer. Ni får hålla på och fippla omkring med massa samtal, verkstadsbesök och så vidare. Medan klumpedunsen som kör in i en bara behöver skriva på ett papper :grin:

Selma har ju precis som din Sam legat på den övre kurvan sen hon föddes. Mäter de likadant på killar och tjejer förresten? För Selma ligger på +4 och har gjort det hela tiden, men jag tycker inte att det verkar vara så stor skillnad på våra tjockisar?

Iaf, jag har kunnat bära Selma i vår manduca utan att ha ont, men efteråt, då är det ryggläge som gäller. Tycker det är så tråkigt, saknar närheten. :(

De mäter väl lika, men kurvorna är olika utformade? Tror tjejjer har en "smalare" kurva så att säga..
Så här har det sett ut för Sam iaf:
2 mån: 6,5 kg - 60 cm
4 mån: 8,2 kg - 64 cm
6 mån: 9,3 kg - 70 cm
8 mån: 10,1 kg - 75 cm

Medan klumpedunsen som kör in i en bara behöver skriva på ett papper :grin:

:devil: min dragkrok gjorde nog rätt stor skada på hennes bil. Det droppade lite kylarvatten ifrån den :devil:

Det blir en hel del fixande. Lite kul var att vi köpt en beg bilstol på blocket och fick hämta ut en splitter ny!!!! Tur att hon är så liten att hon kommer kunna ha babyskyddet ett bra tag till. Vi hade till och med babyinsatsen i så hon satt rätt fastkilat. Läkarna på sjukhuset tyckte inte att hon verkade ha tagit skada, hon var som vanligt. Så vi valde att inte åka vidare till astrid Lindgrens med henne.

Bil är bara plåt. Vi klarade oss bra. Det är det viktigaste. Sen kan det kännas surt när man lagt ner en massa tid att få "rätt" bil och betalt dyra pengar bara för att få den förstörd.

Men var det så att utgången blivit anorlunda i en gammal minibil så känns som om pengarna investerats i någont bra - Vår säkerhet.

Borde inte kurvan utformas lite efter föräldrarna med? Varför ska de annars veta föräldrarnas längd?
E är ju inte i närheten av ert barn...

Har ni inte det där häftet från BVC där det står om alla kontroller och där de skriver in vikten och längden? I den boken finns det kurvor för både tjejer och killar och även en liten kurva där man markerar föräldrarnas längd och på så sätt får fram barnets "normallängd".

OJ, det har jag ingen aning om..
Och även om så var fallet... så hade det inte stämt på oss.. Vi är små jag å sambon, hi hi hi.

Nej, jag har inte fått något sånt häfte. :/ de har inte frågat om vår längd heller.

Vad konstigt. De frågade efter vår längd på hembesöket och det är inskrivet på Vilgots kurva. Finns även plats för föräldrarnas vikt och huvudomfång, men det frågade hon inte efter.

Vi har en hälsobok där vaccinationer och vikt/längd/huvudomf. skrivs in men jag har sett att de kurvorna som finns i den boken stämmer inte med kurvorna som BVC har i sin dator. Har ju lite kurvor utskrivna som jag har sparat.
Har inget minne av att jag har lämnat uppgifter om oss föräldrars längd. Hade nog inte stämt så bra ändå eftersom jag och mannen har varit jätte korta tills vi kom in i puberteten och har nu hamnat på 167 och 182 cm långa.

Vilken tur att det gick bra, så obehagligt det där, speciellt med barn i bilen :(, hoppas det ordnar sig för din nacke. Jag har en whiplash-skada i nacken sedan en ridolycka och det är ingen höjdare. KRAM!

Näää, så tråkigt!! Förstår att ni blev besvikna...

Vad dött det var här inne idag. Men dom vanligt tjattrar ni väl på när jag gått och lagt mig. Brukar alltid ha en massa att läsa när jag slår igång iPhonen kl 7 på morgonen. Fattar inte hur ni orkar vara vakna så länge! Jag är alltid typ död kl 21, och det var jag innan Vilgot kom också. :p

Samma här. Var helt förtvivlad förra veckan när Ture började sova till 8-halv9! Men nu är ordningen som vanligt och han vaknar vid 7.

Om jag får välja så går jag och lägger mig vid 9, läser lite och så vaknar jag av mig själv vid 6-7. Ture är en perfekt ursäkt att få göra det varje kväll. När jag ammat och nattat vid 20.30 orkar jag ju aldrig upp igen. :angel:

Hihi! Och efter 21 är enda gången på dagen jag får något gjort... Jag har problem att somna innan E ätit mellan 23-24... Men så är jag trött som en gnu på morgonen....

jag är ett sånt där mystiskt fall -kvällstrött och morgontrött ;) fick jag bestämma själv skulle jag sova 21-9 haha, men det funkar ju inte riktigt. Nu är Stella min väckarklocka, hon vaknar mellan 7 och 8, så vi kliver upp till 8 varje dag och det är ju helt ok. Innan 7.30 är jag inte människa...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 596
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar