Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Vi tar oxå oftast bilen o handlar, oftast är sambon med och då sitter M i babyskyddet i en sån liten vagn och sambon drar omkring med en rullkorg :)
är jag själv brukar jag ha M i babyskyddet i liten vagn och en sån stadig maxipåse hängandes framför mig på vagnen(finns en liten krok) och så kör jag självscanning och packar rakt ner i påsen.
har ibland haft selen och det är oxå väldigt smidigt :)

Jag klickar fast babyskyddet i barnvagnen och lägger självscanningsvarorna i korgen under.
Vid storhandel följer selen med :) Tycker det är smidigt att gå på stan i selen med. Lättare att komma till än med barnvagn. Dessutom blir det så långa pass i babyskyddet då... Fast sover hon så får hon sova vidare i det såklart.

Går vi på stan så sitter hon i selen om vi tagit bilen och om vi går åker hon vagn :)
sitter bara i babyskyddet i mataffären, tar ju inte så lång tid att handla.

Det är SÅ lyxigt med egna grönsaker nu när man har smått. Mina föräldrar odlar ekologiska grönsaker så här blir det storkok framöver! Odlar ni mkt potatis eller?! Vad har ni för sorter?? (Potatisstörning :D)

Theo har faktiskt tjuvsmakat lite potatis :o

*kl*
Vaccinerades igår, klarade oss från både feber och ledsamheter :bump:. Okej, han skrek när dom gav vaccinet med det gick över rätt fort! Han va såååå duktigt, å stor har han blitt oxå. Vägde 7020g och var 67 lång!!!

Vi har två mil till maxi eller 1,6 mil till kvantum så jag måste alltid ta bilen för att åka och handla. Kalla mig fånig men jag är lite lagom bacillrädd och vill inte sätta henne i de kundvagnarna :o Har hänt någon gång att hon har suttit i sitt babyskydd nere i kundvagnen men helst vill jag inte ha henne så mycket sittandes i det.

Handlar 99% av gångerna tillsammans med maken som tar kundvagnen (har alltid gjort så) men man kan ändå inte bara lämna barnvagnen för att gå och hämta något.

Hahaha, jag är egentligen lika fånig :D Tar ett badlakan hemifrån och lägger under honom som sedan åker i tvätten direkt när vi kommer hem :angel: Tramsiga höns-mammor eller?!

Kl

Har stått hela eftermiddagen och gjort köttfärsgryta, puréat grönsaker och till och med gjort sås till Vilgot som jag sedan fryse in i lagom stora kuber och burkar. Ikväll var det premiärsmak på köttfärsgrytan. Han tyckte den var skitäcklig!!! :eek: Han gapade stort som vanligt men fick världens kväljning så jag trodde att han tappade luften för ett ögonblick. Han fick äta av grönsakspurén lite och den var väl så där, tyckte han. Sen fick han återigen en sked köttfärsgryta och då kom ännu en jättekväljning och därefter kräktes han rakt ner i hakklappen. Stackars barn... Vi väntar nog med köttfärsgrytan ett tag. :angel:

Nu håller jag på att baka mina cupcakes, ska bli roligt att spritsa och göra blommor sen, just nu är jag fortfarande i göra-muffins-stadiet, vilket är mindre roligt..

Blommor ska göras idag och sådan där socker-pasta eller vad det nu heter. Men är osäker på om jag vågar spritsa på frostingen idag. Dopet är ju inte förrän söndag, men dock har vi skitmycket som ska göras imorgon redan som läget är nu. Hmmm.. svårt det där!

Oregano: Jag vet inte heller skillnaden på badbyxor och badblöja. Miltons är köpta i en ganska stor barnaffär så de borde vara godkända väl? Och det där med duschandet förbryllar mig.. Milton kommer göra alla döva i omklädningsrummet om vi lägger honom på ett badlakan medan jag duschar. Tycker det låter konstigt att de, första gången, inte ska dusch ens efter badet (som någon skrev). Vill ju inte riktigt asa på Milton kläder och köra hem honom med en massa klor på kroppen.

Det var jag som skrev om babysim :)
Informationen vi fick var att de små inte behövde dusch, sen får man säkert göra det om man vill.
Vad gäller badblöja så var de väldigt noga här och godkände bara vissa märken, de skulle även kontrollera att de sitter på ordentligt vid första simningen. Just för att vattnet skulle vara så rent det bara går.

Delvis knapplån

Såg att ni pratade om babysim och när jag gick med dottern för 2 år sedan så ville inte pappan bada så efter badet ställde jag mig i duschen med dottern så hon blev ren och lämnade henne sedan till pappan som gick in på herrarnas och klädde på henne medan jag duschade.

De gånger jag var där själv med henne så duschade jag henne och på med kläder och sedan i babyskyddet som jag hade med in. Under tiden jag duschade, de gånger duschade jag bara kroppen inte håret, satt hon så jag såg henne hela tiden.

När jag var på babysim så duschade inte barnen, men vi var i sjukhusets bassäng som är klorfri.
Har i en veckas tid försökt få tag i henne som håller i babysimmet här utan framgång.. lämnade medelande till hennes man och hoppas hon hör av sig!

Vi har en halv åker till potatis för hemmabruk. Det kan nog röra sig om knappt en halv hektar. Vi säljer inget längre då det blev för mycket arbete.
I år har vi tre sorter, Röd rosen, blå mandel och Asterix.
Vi brukar ha ett par riktigt tidiga sorter som jag inte riktigt kan komma på namnet just nu.

Sambon har tyvärr inget intresse för andra grönsaker, men det ska jag ändra på till nästa vår. Då ska det sås morötter, majs och diverse smågrönt som sallad och spenat.

Vi är inte ekocertifierade eftersom vi konstgödslar vallarna. Men det är inget på potatisen, det är bara koskit på den :D

Gubben har semester, hinner inte surfa någonting längre...

S har nu vänt sig flera gånger från mage till rygg!!!

Jag har massa bilder från babysimmet igår men kameran är i bilen, orkar inte hämta nu.

Här har det varit en omtumlande morgon. Min älskade 1-åring är tjock i en kota. Hon fick en fraktur där som 1-åring men har sen sett helt ok ut. Måste se hur hon rör sig i em. Har bokat första löshoppningen i ridhus imorgon och tränat på träns hela veckan.

Sen när jag kom in så hade jag fått mail från en tjej som är intesserad av min 2-årshingst. Gaaah. Han är till salu men jag har ju räknat med honom som min livlina i höst när jag inte har några andra igång. Jag ska hämta hem honom från betet om 3 veckor och det har jag sett fram emot länge. Måste dock sälja om hon är intresserad på riktigt. Med två 1-åringar och två dräktiga har jag ju så det räcker ändå...

Och nyss ringde pappa nu och sa att de var på akuten för mamma fått ont i bröstet. Min mamma är världens mest aktiva och överambitiösa så jag hoppas bara att det är en varning.

Usch och fy...

Men gud! Hoppas allt går bra med mor din! Så Ture får många många år med sin mormor!

Usch då... Svärmor här var också inlagd i veckan pga hjärtsvikt :( Hon föll ihop på vägen hem från jobbet. Man blir allt lite mörkrädd....

På tal om allt annat är jag på g o hämta hem min 1årshingst nu... Vet inte om jag ser fram emot detta alls... Han blev ju förvildad på 5v och skadade sig i trailern på vägen dit (när jag låg på BB) så jag vet inte riktigt hur detta ska gå ...

Mamma är hemma och ok. Tack alla för omtanke. Troligtvis inflammation på en lungsäck om jag fattat rätt.

Och 1-åringen har jag hittat lite mugg på, så förhoppningsvis beror svullnaden på det.

Tror vi åker och tröstshoppar lite på Ikea. :)

Urk och jag ska visa vår 4åring på kvaliten imorgon och vi ska vara där senast halv åtta :eek: Då brukar inte vi ens tänkte tanken på att gå ur sängen än... :crazy: Vill inte och har absolut inte tid... Men jag hoppas det är klart till senast klockan tio. Vi håller på och ska rusta sonens rum så jag vill hellre vara hemma och fixa med det...

Måste ta tag i försäljningen av fölungen oxå, även om det bär emot för han är underbart snäll!! Han har gått i grimskaft sedan dag ett, går själv på transporten, är verkad flera gånger utan problem, fått medicin insprutad i munnen två gånger om dagen i fyra veckor utan protest (lite pigg på morgonen bara) röntgad två gånger utan lugnande, fått en slang ner genom nosen till lungorna utan lugnande.... Min lilla ängel. Dessutom sa de på stationen att han var riktigt riktigt snygg, hur mycket man nu kan se på ett föl... Men jag vill inte ha en hingst så det är väl bara att sälja... För jag tror det vore synd att kastrera honom än på ett tag oxå...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 704
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar