Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

:D Ja, sånt får man passa på att göra när de små liven sover.

Hade jag vetat hur länge han skulle sova hade jag lätt storstädat huset, men det är ingen idé att börja med det nu. Förresten hade jag glömt att sätta igång torktumlaren, så det var blött... :o

Åh, vad härligt att kunna göra så! :love: Här har vi övergett potatisen och kör på potatis- och palsternackspuré, mycket poppis :D Det är så himla kul att göra egen barnmat, och enkelt! Ikväll ska vi nog koka potatis- och broccolipuré, och så fort det är fryst och vi kan tömma isbitsformarna så blir det morotspuré. Isbitsformat är för övrigt också mycket smidigt, lagom mängd på direkten :D

Oh ja, väldigt närproducerat. Åkern är precis utanför altandörren :D

Jag brukar med glömma att sätta på tumlarn:o

Hur länge sen var det du skickade in namnpappret? Var det förresten du som inte hade fått nån sån blankett från skv? Kanske har skv extra lång handläggningstid nu efter semestern eftersom det verkar ha tagit lång tid för dig också?

Stämmer, jag hade inte fått lappen. Beställde dock en samma dag som jag skrev det här och sen postade den samma dag som den kom, så det borde vara typ 2 veckor sedan. Men som du säger, semestertider gör väl att allt är försenat.

Då kommer dagens fråga - var fick ni era barns personnummer?? Vi fick det på en liten lapp på sjukhuset innan vi åkte hem. Där stod även hans vikt och längd. Tanten på skatteverket var nämligen väldigt bestämd att jag INTE fick det på bb. Men jag har ju lappen i plånboken. Och vittnen som vet att jag fick den på bb.:cool: Lurigt...

Jag var med i ullared idag. Tyckte dock att babykläd utbudet var ganska magert.
Tossor fanns bara i rosa tex..
var rörigt öht för tillfället, de har flyttat runt allt så jag som är van att springa runt hela bygget på en timme behövde tre idag :(

Dagens höjdpunkt, de stackars tjejerna i kundtjänst som fick efterlysa min svärmor..på tyska :D Och morgan stod bredvid!

Stämmer, jag hade inte fått lappen. Beställde dock en samma dag som jag skrev det här och sen postade den samma dag som den kom, så det borde vara typ 2 veckor sedan. Men som du säger, semestertider gör väl att allt är försenat.

Då kommer dagens fråga - var fick ni era barns personnummer?? Vi fick det på en liten lapp på sjukhuset innan vi åkte hem. Där stod även hans vikt och längd. Tanten på skatteverket var nämligen väldigt bestämd att jag INTE fick det på bb. Men jag har ju lappen i plånboken. Och vittnen som vet att jag fick den på bb.:cool: Lurigt...

Det är inte den lilla lappen som det står vilken barn som han är i turordningen som du är ute efter? Som att Isabella är nr 963 på V-ås BB 2010?
Tyvärr så har jag svårt att tänka mig att du fått hans personnummer på BB eftersom det är skatteverket som ger ut personnummer och som har regristrerat att han finns efter det att de på förlossningen har sagt att han har kommit till världen.

*kl*
Michellan, nu blev jag ju nyfiken på vad det är för overall ni snackar om.
Står det om den längre bak i tråden eller?

*lite OT*
gaaaah!
Jag är så galet trött på allt som har med det däringa jäkla riksdagsvalet att göra!
Så fort man sätter på teven, radion eller bläddrar i en tidning så är det bara tjöt tjöt tjöt om det!

Funderar på att rösta blankt, för det är för mycket skitsnack om allt å alla.

Som sagt, jag har min lilltjejs hela personnummer på journalerna från BB som jag fick med mig därifrån när jag åkte hem. Så visst kan man få hela personnr på BB :)

men vad konstigt :)
Vi låg ju på barnavd i 2 veckor och de hade ingen koll på M's personnummer.
vi hade fått det precis innan hon blev utskriven så då skrev de in det.

Jag tror att det skiljer mellan sjukhusen. Där E föddes har de någon typ av direkt koppling till Skatteverket, så vi fick hans personnummer på en gång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 704
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 370
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar