Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Hur länge sen var det du skickade in namnpappret? Var det förresten du som inte hade fått nån sån blankett från skv? Kanske har skv extra lång handläggningstid nu efter semestern eftersom det verkar ha tagit lång tid för dig också?

Kl
Idag på förmiddagen var jag inne hos grannen och fikade och hälsade på deras son på 1 vecka. Så liten! :love: Tänk att våra också har varit så små! Känns både skönt och lite sorgligt att den tiden aldrig kommer tillbaka. Om man inte skaffar en till vill säga.

Har ju skrivit här tidigare om att V hatar sin Manduca och att han blev så arg en gång att han tappade andan och vi blev livrädda. Efter det har jag inte vågat prova igen förrän nu. Och det går hur bra som helst! :idea: Skönt om man ska iväg nånstans och göra ett snabbt ärende, för bära utan sele eller i bilstolen funkar ju inte längre och vagnen är bökig att lyfta in och ut ur bilen.

Helt ot:
Jag har en kattunge på axeln! :D Elle är det kanske en korsning mellan papegoja och hund...?

Skönt att det funkar med manducan igen, så mycket smidigare än böka med vagn eller släpa dem i bilstolen nu när de börjar bli tunga.

*kl*
Ska ge mig iväg till gekås en vända strax och spana in vad de har för utbud på overaller och vinterkläder där. Kommer säkert hitta massa annat med :D

Skönt att det funkar med manducan igen, så mycket smidigare än böka med vagn eller släpa dem i bilstolen nu när de börjar bli tunga.
Ska prova lite längre stunder hemma först innan jag ger mig ut i affärer t.ex. Funderar faktiskt på att gå ut på promenad en sväng nu, men ungen bara sover! Han har nog sovit i två timmar nu.

Hur gör ni förresten med bilstolen när ni lastar in och ur bebis i den? Vi tar fortfarande ut den ur bilen och sätter i eller tar ur V. Är det kanske enklare att låta stolen sitta kvar i bilen? (Inte hemma utan när man är borta?) Det är knappt att jag orkar lyfta allt längre.

när vi är borta tar vi ur Iggy ur stolen och låter den sitta kvar, men sen hämtar vi in den en stund innan vi ska åka hem så den hinner bli varm ifall det är kallt ute. Hemma tar vi alltid med stolen in, så den inte blir fuktig och äcklig under natten. Men oftast brukar sambon få bära, jag orkar knappt.

Det ser nog lite kul ut när jag kånkar på stolen med V i mellan huset och bilen. :rofl: 3,5 kg väger den tom googlade jag fram. 11,5 kg totalt då. Det är just lyftet in och ut ur bilen som är värst.

:rofl: samma här. Bor ju i lägenhet också, värst är de gångerna man får parkering en bit ifrån lägenheten. Då bär jag en bit och sen får jag sätta ner och vila en stund och sen bära igen osv

Lyfta i och ur kundvagnarna är ingen hit heller...

Vi har en Brio primo och nu sitter jag och googlar på större bilstol. Det verkar som att BeSafe iZi Kid X3 är bland de bästa, men jäklar vad dyr den var!! :eek: 4795 kr (isofix) och den funkar från 0 kg. Hm, varför köpte vi inte en sån på en gång då? :grin:

Men ni har väl köpt ny bil? Är inte isofix typ standard nuförtiden? På vår Passat -06 är det standard iaf.

Jag har tråkigt!!! Kommer inte ihåg vad klockan var när V somnade, men det är nära tre timmar sen nu!

Fast man kan ju undra om det är värt den extra tusenlappen för att få isofix... Fast det känns liksom säkrare än utan, men det är det nog inte.

Ne, jag vet inte det. Tror det finns en liten skylt eller nåt i bilen som talar om att det finns isofix. Kan inte hitta nån i våran bil.
Det är en 05a vi köpt, kanske är för gammalt?

-05 är kanske lite på gränsen. I vår bil står det iaf isofix på klädseln bak.

Hur lagade du manduca förresten?

Det är liksom öglor som sitter i baksätet mellan sittdynan och ryggstödet som man klickar fast basen i. Istället för att använda bältet.

Misstänker att vi har isofix i baksätet. Men jag vill ha honom fram.

Jag hittade ett ställe på nätet som sålde 50 mm spännen styckvis.
Annars så va det hela kartonger med hundratals i hos grossister.
Och det va lätt att byta på selen.

Ursäkta mitt tjat, men hur länge kan en unge sova egentligen!? :eek: Han har inte ätit mat sen 10:15, bara en halv burk majspuré kl 13. Kanske ska gå och tömma torktumlaren istället för att sitta här och uggla...

Förresten, i morgon blir Oscar fyra månader.
Det ska vi fira med att gå ut till åkern å plocka en potatis som han ska smaka på :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 370
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar