Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

*kl*
Detta är ju verkligen ettknapplån... Armani- hur gick det med dina cupcakes??? Hittat ngt roligt att garnera med o så?

Jag har faktiskt bakat idag - så cupcakes it is :banana: :banana:
Har gjort en provuppsättning av två olika varianter idag, både chokladmuffins som botten, en med dumlekola i och en med mörk choklad. Och det kommer bli den med mörk choklad i, den blev ruggigt god!

Imorgon ska jag till en tårtverkstad i en by här utanför stan och se om hon har något roligt. Kommer göra en frosting uppe på av philadelphia (osäker på stavningen där, men ni fattar!), vit choklad och lite annat. Sedan kommer det garneras med ett utskuret M i (utkavlad) marsipan, silver-kulor (sådana ätbara) och kanske något fint strössel.

Jag har massor med idéer, detta ska bli skitkul. Men lördagen är verkligen fullspäckad!! Alla muffinsen ska bakas på fredag, sedan på lördag är det först babysim, sedan ska jag klippa mig. På eftermiddagen ska det garneras på cupcakesen och bakas smörgåstårtor. På kvällen blir det till att duka. Funderar på att ta mig ut till skogen och plocka ihop lite som kan dekorera dukningen. Tips någon?

Blev nyfiken på overallen. Hur pass tjock är den? Känns den klumpig på bebis tror du, eller bebisen kan röra sig någorlunda fritt?
Såg trevlig ut annars =)

Hmmmm- vad är klart i skogen nu... Löven har ju inte börjat gulna o mossa är för tidigt ;)
Ljung känns väldigt höst och det "får" man inte ta. iofs inte mossa heller ;)

Fina löv? murgröna? rönnbär?

Cupcakes:arna verkar smarriga. Visst var det kul att baka?

Murgröna, där sa du nåt! Ska ta mig hem till mina föräldrar och kika runt i mammas fina trädgård :)

Ja, när det är så lätta saker är det himla roligt att baka. Gick snabbt så Milton hann inte ens bli uttråkad under tiden :D sålänge jag sjöng under tiden som jag bakade så var han nöjd!

Stackare, har samma problem här just nu fast här är det ryggskott :grin: Dock väntar vi som tur var inte besök i helgen! Hade vi gjort det då...hade nog bara damsugaren fått gått ett varv :D

Sitter och kollar på kläder till A på Zaras hemsida... Sjukt mycket fint, synd man inte är rik...

Ringblommorna blommar ju för fullt nu. Du kanske kan tjyva några i nåns trädgård. De är ju fina i färgen.

Hej alla!

Stor sol på himlen här idahg, helt underbart. Ture hade nya tunna fleeceoverallen fr Kappahl i selen förut och det gick galan. Idag kommer mina bästa två kollegor hit på lunch så det är lite pill med matlagning. Sen ska vi till storstan och fixa pass till Ture. Bara två veckor tills vi åker till Spanien. Längtar!

Han fick ju sprutorna igår men har inte visat något. Han är ju lite lätt förkyld så näsan har bråkat inatt, men ingen feber. Skönt!

Sitter och kolla på Bundeschamp live på nätet istället för att ta tag i köket. Kanske borde sätta fart! :)

Sen måste jag säga att fårskinner har gjort mirakel för Tures sömn på dagarna. Tar av byxorna och lägger en tunn filt över, sen bökar han ner ansiktet och somnar. Så var det INTE förut. Och nu sover han riktigt bra på dagarna, stor skillnad från i somras!!

Det låter som om du också har fått det bra- precis som jag. Skönt o slippa kletvärmen för de små (oxå).

E är också lite snuvig. Hon fick näsdroppar i morse och fick ut snor... Så nu tänker jag ge det innan sängdags ikväll. Och vid matningen. Inte poppis men hellre det än andningsbekymmer. Jag vaknar ju som ett streck när hon piper till ;)

Skulle ju fixat pass men förbannade myndigheter strular igen. För säkerhetsskull ringde jag till polisen och kollade att de hade tures namn reggat. Icke.

Nu fick jag tag på Skatteverket och de hade såååå mycket att göra att de inte hann med det. Så jag fick tag på en privat handläggare som fixade det medans jag väntade i luren. Snällt av dem att göra det men att man alltid ska behöva ringa, tjata och bråka lite. Så inget pass idag.

Ture har dock varit en solstråle och charmat kollegorna som var här på lunch. Sen åt han och somnade. Det börjar bli normalt barn av min pöjk också! ;)

åh, om det finns några kvar får du mer än gärna skicka bilder och info till mig med!

*kl* här är det mysstund just nu, ligger nerbäddad i sängen och har en sovande Stella bredvid mig :love: skönt att kunna surfa via telefonen, även om jag eg också borde sova. Känner mig lite risig, säkert förkylning på gång..

Vet ni? Om en månad så har vi flyttat in i vårat hus!! :banana: Nedräkningen har börjat.. :D

Gud va kul! Misstänker att hela huvudet är proppfullt med ideér o så nu då :)

Cyllene- trist att inget fungerar. Men skönt att det löste sig :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 370
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar