Sv: Vårmammor 2010 del 6
Kl
Gud vad alla skriver!! Tur jag har min älskade iPhone för då kan jag gå in och läsa hela tiden, även om jag inte orkar svara
Nu har jag startat datorn och tänkte slänga iväg ett inlägg.
Såg att ni pratade om fårskinn. Våra kompisar har lite får och hon frågade vad Milton önskar sig i dop-present. Passade då självklart på att önska ett mörkgrått lockigt fårskinn åt honom. Han får det nog inte förrän november, december men vad gör väl det. Passar bra till vintern!
Och så pratade ni lite längd och vikt. Tycker det är roligt att jämföra, även om vissa är dubbelt så gammal som mitt Sötsnöre och har till och med varit på 6-månaderskontroll, galet vad tiden går fort!! Milton var på 3-månaders förra veckan (han är väl yngst i tråden, om jag inte missminner mig?) och då vägde han 7530 gram och vad 65 cm lång. Drar alltså nästan enbart 68 i både boddys och byxor, stora killen
Kan nog snart övergå så smått till 74 =)
Vinteroverall har jag ett himla bry med. Har kollat in den på Lindex (som någon visade bild på), men tycker den är lite tjock och "klumpig" till min bebis, som förmodligen kommer ligga i liggvagn fortfarande och åka en hel del i bil. Men får vi en lika galen vinter som förra (är väl inte så stor risk här nere i Skåne förvisso), så är jag rädd att Pop's vindlfeeceoverall blir för tunn, tror ni det?
Någon frågade om någon hade varit i Ullared på sistone (konstig mening
) och nä det har jag inte, men svärmor var där i måndags och handlade lite tjocka vinter-tossor, jättefina svarta med reflex på. Köpte även tunna tumvantar åt honom. Men jag vet inte alls utbudet i övrigt.
Miltons kolik har gett med sig igen verkar det som, tack och lov!! Tror inte det var den nya ersättningen (BM sa att det enda som skiljde NAN1 och 2 åt, var att där är mer stärkelse i 2, som ska göra att bebis håller sig mätt längre), utan tror det var flasknapp2 som gjorde att han fick i sig för mycket luft och därmed ont i magen.
På lördag är det dags för babysim, ska bli spännande!! Denna första gång ska jag stå vid kanten med kamera i högsta hugg så får sambon sköta badandet. Han jobbar varannan helg, och ska bada varannan gång med honom och jag varannan. Denna första gång är han ledig, tack och lov! Jag är vattenrädd och tycker det kan vara en skön start att få observera
Och på söndag är det dop. Ska verkligen försöka mig på att baka idag och se hur det går. Full rulle större delen av veckan med andra ord. Är duktigt nervös för dopet. Känner mig skitlöjlig. För det första är jag så rädd att Milton ska skrika i kyrkan (hrm... han är bra på att skrika nämligen.....). Och så känner jag mig fortfarande liten i min släkt. Jag menar, ska jag säga något efteråt vid maten, kanske inte hålla tal men hälsa alla välkomna och sådär? Jag är näst yngst (min syster är yngre bara) i släkten och den första av oss kusiner som skaffar barn. Min släkt ser mig fortfarande som en liten tös ibland och det känns lite olustigt att nu helt plötsligt vara "den mest vuxne" och sköta sådant här.
Jaja, kalla mig löjlig. Det gör jag också, för jag är verkligen tramsig!
Här strålar solen idag så vi ska ta en promenad i skogen med vovvan tänkte jag. Hur ser er dag ut?