Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

*kl*

På tal om det här med utvecklingssprång... Är det någon mer än jag som upplever att inte så många vet vad det är? När jag någon gång har förklarat att iggys gnällighet förmodligen beror på ett utvecklingssprång så tittar folk på mig frågande och undrar vad det är :confused: Även de som har barn.

Får oxå konstiga blickar när jag nämner det;)

Jag vart nyfiken och kollade in din pålla ! Det verkar som om de flesta av syskonen minst gjort ett bra treårs eller tävlat med plc upp till msv och mammans syskon verkar ha placeringar minst i msv hopp ! Det är ju skitbra !

Vart kan man kolla upp det? Nu påminde du mig om att jag måste posta ägarbytet somlegat fint i sitt kuvert sen vi köpte dem. :o

Med anledning av utvecklingssprång...

Från att ha sovit hela natten har han börjat äta först en gång och senaste nätterna har han legat och tuttat hela tiden.
När han släpper taget så fortsätter han att ligga på mig, försöker jag få lite plats så vaknar han genast och vill sutta igen.
På dagarna är han pigg och glad, men äter inte mkt på förmiddagen. Känns som om vi kommit i otakt?

Nu har jag varit vaken sen halv fem och någon förmiddagsvila kan jag inte ta för jag har tid till sjukgymnasten kl 10.

Har tid till bvc först den 17, då är det vaccinering igen. Ni som tagit andra sprutan blev de dåliga av den andra med? A fick feber efter den första och sov hela kvällen.

Angående klädstorlekar så är det minst 74 i bodys och i de flesta byxor behöver vi 80. Säger som Lottch, det är inte längden som gör att vi behöver de storlekarna. Köpte ett par villervalla byxor häromdagen, när de skulle premiärprovas så lyckas han förstås att kissa ner dem och hela skötbordet så nu ligger de i tvätten igen.

Har fått två overaller av en kompis plus två kartonger med andra kläder. Saknar vantar kom jag på igår när det var så kyligt på förmiddagen. Måste nog ta en runda till Ullared :D Någon som varit där nyligen??

blup.se

Man klickar in hästens namn i sökfältet och sedan kommer alla med det namnet upp. Sen är det bara att klicka sig vidare.
Jag tror att tävlingsresultaten från iår inte finns med än

kl
Maken har akut nackspärr så idag blir jag hemma. Gillar inte att komma efter så här tidigt men det får reda ut sig. Han försökte protestera när jag gav honom några telefonnummer till sjukgymnaster. Men när jag hotade med att gå på min föreläsning om han inte ringde så tog han tag i det.

Annars så har vi nu ställt T i dagis kö. Något som känns jäkligt olustigt.

Har tid till bvc först den 17, då är det vaccinering igen. Ni som tagit andra sprutan blev de dåliga av den andra med? A fick feber efter den första och sov hela kvällen.

Vad jag har förstått det som så blir de lite sämre för varje spruta med samma vaccin. Det stämde i alla fall på T när hon fick sin andra.

Uhh, jag håller med. Hade oxå trott det skulle vara tvärtom. Tur att dte finns alvedon :)

Kl

Gud vad alla skriver!! Tur jag har min älskade iPhone för då kan jag gå in och läsa hela tiden, även om jag inte orkar svara :D Nu har jag startat datorn och tänkte slänga iväg ett inlägg.
Såg att ni pratade om fårskinn. Våra kompisar har lite får och hon frågade vad Milton önskar sig i dop-present. Passade då självklart på att önska ett mörkgrått lockigt fårskinn åt honom. Han får det nog inte förrän november, december men vad gör väl det. Passar bra till vintern!

Och så pratade ni lite längd och vikt. Tycker det är roligt att jämföra, även om vissa är dubbelt så gammal som mitt Sötsnöre och har till och med varit på 6-månaderskontroll, galet vad tiden går fort!! Milton var på 3-månaders förra veckan (han är väl yngst i tråden, om jag inte missminner mig?) och då vägde han 7530 gram och vad 65 cm lång. Drar alltså nästan enbart 68 i både boddys och byxor, stora killen :love: Kan nog snart övergå så smått till 74 =)

Vinteroverall har jag ett himla bry med. Har kollat in den på Lindex (som någon visade bild på), men tycker den är lite tjock och "klumpig" till min bebis, som förmodligen kommer ligga i liggvagn fortfarande och åka en hel del i bil. Men får vi en lika galen vinter som förra (är väl inte så stor risk här nere i Skåne förvisso), så är jag rädd att Pop's vindlfeeceoverall blir för tunn, tror ni det?

Någon frågade om någon hade varit i Ullared på sistone (konstig mening :D) och nä det har jag inte, men svärmor var där i måndags och handlade lite tjocka vinter-tossor, jättefina svarta med reflex på. Köpte även tunna tumvantar åt honom. Men jag vet inte alls utbudet i övrigt.

Miltons kolik har gett med sig igen verkar det som, tack och lov!! Tror inte det var den nya ersättningen (BM sa att det enda som skiljde NAN1 och 2 åt, var att där är mer stärkelse i 2, som ska göra att bebis håller sig mätt längre), utan tror det var flasknapp2 som gjorde att han fick i sig för mycket luft och därmed ont i magen.

På lördag är det dags för babysim, ska bli spännande!! Denna första gång ska jag stå vid kanten med kamera i högsta hugg så får sambon sköta badandet. Han jobbar varannan helg, och ska bada varannan gång med honom och jag varannan. Denna första gång är han ledig, tack och lov! Jag är vattenrädd och tycker det kan vara en skön start att få observera :angel: :p

Och på söndag är det dop. Ska verkligen försöka mig på att baka idag och se hur det går. Full rulle större delen av veckan med andra ord. Är duktigt nervös för dopet. Känner mig skitlöjlig. För det första är jag så rädd att Milton ska skrika i kyrkan (hrm... han är bra på att skrika nämligen.....). Och så känner jag mig fortfarande liten i min släkt. Jag menar, ska jag säga något efteråt vid maten, kanske inte hålla tal men hälsa alla välkomna och sådär? Jag är näst yngst (min syster är yngre bara) i släkten och den första av oss kusiner som skaffar barn. Min släkt ser mig fortfarande som en liten tös ibland och det känns lite olustigt att nu helt plötsligt vara "den mest vuxne" och sköta sådant här.

Jaja, kalla mig löjlig. Det gör jag också, för jag är verkligen tramsig!
Här strålar solen idag så vi ska ta en promenad i skogen med vovvan tänkte jag. Hur ser er dag ut?

Segt här med, känns som vi kommer bo här tills Iggy fyller 15. Minst. Men nej då jag är inte bitter :angel:

Här har vi oxå strålande sol, men vi håller oss inne eftersom skruttan ännu är snorig, igår låg vi på soffan hela dagen och mysade eftersom vi båda åkt på förkylning.
Vi mysade med vår "hemmagjorda" filt. (Köpte jättefint glansigt tunnt velourtyg och en tunn fleecefilt, så jag klädde in filten med tyg och sydde längs kanten) :idea: den är sååå skön, jag tycker ren fleece lätt blir statisk och väldigt hårig :D och de flesta babyfiltar är ju små.

Vi ska på teorimöte inför babysim imorgon sen börjar vi bada nästa vecka. ska bli jättekul.

knapplån

Här är det fortfarande förkylt, men nu med massa massa elak hosta och snorigt värre. Suck.
Det är verkligen synd om smulis just nu, det blev en natt till på barnakuten.. kan detta gå över snart :(

Maken har så galet ont att han inte kunde komma iväg till sjukgymnasten. Så jag pratade med henne och vi konstaterade att det som de kan erbjuda i akut smärtlindring kan jag göra. Har bara lite smärre panik för i morgon och på fredag MÅSTE jag ta mig till föreläsningarna.

Armani_ vad katten ger ni honom att äta? Han är ju galet stor. O andra sidan växte T så det knakade fram till tre månader och efter det har det trappat av. Sedan den 22 juni (då hon var nästan 4 månader) har hon bara ökat ett kg i vikt.

Jag tror nog att pops fleesoverall och en varmare åkpåse kommer att vara tillräckligt.

Vart kan man hitta åkpåsar, och vad vill man ha för egenskaper på en sån? Är det för vagnen eller bilbarnstolen? :o

Vi köpte två bodysuits, och de var som sagt som Lindex 56: or fastän de var strl 62... Alternativt är det Linex kläder som är stora! (Skulle kunna vara så, för de 56: orna är definitivt rymligare än HM:s - dem har E vuxit ur)

Gud så konstigt, här hemma har hon kunnat använda H&M's kläder längre än lindex? Har iofs inte så mycket från Lindex men ändå! Sedan så var jag tvungen att prova en body från Name it igår i strl 68 och den slutade i knävecken och händerna kom aldrig fram ;)

Roligt med barnkläder, det är nu man märkar vad olika alla barn är i kroppsbyggnaden!

Hade jag hur mycket pengar som helst så skulle Bellan ha så mycket kläder att hon aldrig skulle hinna använda allt. Det finns ju så mycket fint :love: nu får man välja ut godbitarna och köp det man absolut vill ha.

*kl*

Suck, jag och snoddas har åkt på en dunderförkylning :(
Han är jättegrinig och jag är för trött för att orka kånka runt på honom.

Sambon har det häktiskt med. Direkt efter jobbet så sitter han i skördetröskan till sent på kvällen, så ingen idé att tro att man ska få lite avlastning :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 370
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar