Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Caressini är hon efter och pommes royal. Och vet trodde bara att hon var ömfotad och att vi skulle sko henne fram. Hon visade ingenting när han gjorde böjprov och var helt ren på rakt spår. Så nu får hon stå i 3 veckor och sen få skor på av vår fantastiska nya hovslagare.

Är så glad att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Håller tummar! Kul med en Caressini, jag försökte göra en Caressini - Irco Mena förra sommaren men det ville sig inte. Hade blivit bra tror jag...

Ja iofs kan ju kläderna skilja en hel del! :) Jag gillar Name it's kläder, konstigt att de var så små i storlekarna? Det har jag aldrig fått uppfattning av att de är utan ganska "normala".

Vi köpte två bodysuits, och de var som sagt som Lindex 56: or fastän de var strl 62... Alternativt är det Linex kläder som är stora! (Skulle kunna vara så, för de 56: orna är definitivt rymligare än HM:s - dem har E vuxit ur)

kl
Vi gick i alla fall ua igenom 6 månaderskollen. Hon pendlar en del i vikt. Eller nä hon går ju upp hela tiden men hon är på väg ner igenom kurvorna igen. Från att ha legat i de övre regionerna. Idag vägde hon 7,1 kg och var 67 cm lång tror jag.

även fast hon är lite rund så är hon inte uppe på 67 kg än. :D

Otur ;) - tänk vilken uppmärksamhet den där 8-kilos-nyfödingen i Indonesien (eller var det nu var) fick när den föddes förra hösten typ, ni kunde ha uppnått samma berömmelse! :laugh:

Casablanca är verkligen en fantastisk häst. Känslig, lyssnar jättebra, cool i huvudet. Vi ledde henne över presenningar och hon bara gick på tex. Händer det något är hon mer typen som står kvar och tittar, till skillnad från min treåring som flyger iväg. Och, viktigast av allt, hon hoppar som en Gud. :love:

Det enda "dåliga" med blanca är att hon har blivit så stor och ska hon växa i sitt gigantiska huvud så kommer hon att bli av storlek giganto och jag är ganska liten. Tror hon var 167 när vi mätte henne senast och hon är som sagt bara 2år och 2 månader... :eek:

Insåg att vi har sjukt mycket kläder i just 62, men så har S haft det under heeela sommaren också.

E har haft 56 under hela sommaren, men vårt klädinnehav i den storleken inskränker sig till kanske 4-5 bodys, 5 bodysuits och 1 par "jeans". Fast det är roligare att köpa kläder till E än till mig själv, det tycker jag i alla fall :D

Taaack! Behöver alla tummar som finns. Är så skönt att vet lät så tvärsäker på vad det var, så jag hoppas verkligen att det är det och att skorna göra att hon vågar sätta ned tårna. min fina tjej. :love: hur går det med din nya pålla? Fortfarande nöjd? :)

uva: haha, aa, men uuuh av bara tanken på att ha en sån bebis i magen. :eek: gick ju upp 28 kg nu och höll på att dö, hade nog behövt en rullstol.

*kl*

Gisses, man kan ju inte vara ifrån tråden en dag för då hinner man ju knappt läsa igen.

Idag har vi varit ut i skogen och plockat svamp med Manducan. Det var mysigt.

På fredag ska jag åka till Strömsholm och kolla på kvaliten, då är det uppsutten hoppning. På söndag ska vi visa mor och fars fyraåring. På lördag blir det en sväng till auktion och det har jag inte varit på på hundra år så det blir nog kul... Imorgon blir det träff med föräldragruppen. Busy week.

A har förresten allt från 50 till 68 i storlek.

Tja det var racer undersökning men det jag han uppfatta var lyssna på hjärta och lungor. Palpera buken. Höftluxationer. Sen blev T vansinnig. Skrek något fruktansvärt åt denna karl som bara slet runt henne. Hon skrek mycket värre än när hon fick sprutorna. Värre än vad jag någonsin hört henne skrika…

uva: haha, aa, men uuuh av bara tanken på att ha en sån bebis i magen. :eek: gick ju upp 28 kg nu och höll på att dö, hade nog behövt en rullstol.

Nej fy, det kan inte ha varit roligt för den mamman... eller bebisen för den delen, de mår väl inte bra av att bli sådär stora (det berodde ju på diabetes hos mamman).

Tja det var racer undersökning men det jag han uppfatta var lyssna på hjärta och lungor. Palpera buken. Höftluxationer. Sen blev T vansinnig. Skrek något fruktansvärt åt denna karl som bara slet runt henne. Hon skrek mycket värre än när hon fick sprutorna. Värre än vad jag någonsin hört henne skrika…

Stackars T :(. Det kanske spelar in att hon har ett utvecklingssprång på gång (visst skrev du det här om dagen?), men ibland är vissa läkare rent oförskämda mot bebisarna tycker jag - så foluserade på att genomföra undersöknigen att de inte skapar kontakt först. Inte konstigt att bebisen blir ledsen då!

*kl*

På tal om det här med utvecklingssprång... Är det någon mer än jag som upplever att inte så många vet vad det är? När jag någon gång har förklarat att iggys gnällighet förmodligen beror på ett utvecklingssprång så tittar folk på mig frågande och undrar vad det är :confused: Även de som har barn.

Varpå mammagrupp i dag. Pratade mat och sömn men ca 20 minuter av tiden var det en som hade SÅNT bekymmer med att babyn vaknade flera gånger på natten för att den tappat nappen och då satt barnmoskan och pratade med henne om hur hon skulle kunna lösa det i stället för att de kanske skulle bokat en egen tid. Suck.

På tal om det här med utvecklingssprång... Är det någon mer än jag som upplever att inte så många vet vad det är? När jag någon gång har förklarat att iggys gnällighet förmodligen beror på ett utvecklingssprång så tittar folk på mig frågande och undrar vad det är :confused: Även de som har barn.

Jag upplever samma. Därför brukar det bli en hel harang om jag ger mig på att förklara - "Han blir lätt lite ledsen nu när man xxx. Det är för att han håller på att upptäcka xxx. Jag har en väldigt bra bok som handlar om det, som gör att man lättare förstår varför de har det lite jobbigare i vissa perioder" - så kan man fortsätta därifrån, om den man pratar med är intresserad av att höra mer :).

(I vårt "Neogäng" är vi både förstagångsföräldrar och "återfallsföräldrar". Återfallarna hade inte hört talas om boken sedan innan, men sedan den prickat in ett gäng språng med precision så återkommer ofta frågan om när/var/hur ett språng är och vad det innebär :))

Samma här, hade aldrig hört talas om utvecklingssprång innan ni pratade om det här. Men det är mycket som är annorlunda nu och för tio år sedan.

Samma här, hade aldrig hört talas om utvecklingssprång innan ni pratade om det här. Men det är mycket som är annorlunda nu och för tio år sedan.

Det är väl så. Om ytterligare tio år ser det säkert annorluna ut igen - men de två saker som jag uppskattar allra mest med boken lär stå sig: den empati den har med bebisarna, och den tröst det är för föräldrarna att få tydliggjort för sig att ingen fas (bra eller dålig ;)) varar för evigt med små barn :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 370
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar