Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Oj- vilken skillnad. Här tar BVC besöken ca 30min. Läkarbesöket vid 2mån var dock likadant. In&Ut på 7minuter ;)
Annars pratar de alltid om hur det går, vilka framsteg hon gjort, om man undrar något, hur jag mår, hur vi mår som familj mm mm.
+ vägning, mätning o så då såklart.

Vi har en jättebra liten BVC här på "landet". Bor cirka 5 min från Gnesta, men hör till Södertälje, så vi går i ett pyttelitet samhälle som heter mölnbo. Ska vi träffa barnläkare så får vi åka till "storstan" Järna. Saltå kvarn har sitt bageri och fik där så vi brukar åka dit och köpabullar efteråt, riktigt mysigt faktiskt. Men iaf, vi har en jättebra sköterska som vi har träffat ganska mycket då vi var tvungna och gå dit varje vecka i början för att kolla vår tjockis vikt. Hon ringer även och kollar att alltgår bra om vi haft några särskilda funderingar. Vi är jättenöjda med henne!

Gick sådär med mina fixarplaner. Fick på överdraget till två kuddar, sen började Selma att gnälla så då gick jag en promenad med vagnen och då träffade vi på en liten gul labrador valp som en av snickarna köpt på 9 veckor, så då var vi ju tvungna att pussa på den och sen var det dags för Selmas matning och nu ligger jag här i sängen med en sovande bebis och ser på 17 again för typ 13 gången. Fast i skrivande stund så vaknade den sovande bebisen pga två gnabbandes hundar på golvet...

Har en 3åring efter guido och en liten 2åring som jag fick hjärnsläpp på vem hon är efter och har inte hennes pass här. Det är hoppstam så förhoppningsvis så ska det bli hopphästar av dem. Tyvärr är det 2åringen som visar mest potential, men det är hon som har problem med ett framben. :/ vad är det för unghäst du har?

Tror Selma håller på att bli sjuk också, röd om näsan och nyser och snörvlar. Hon är inte varm och har feber, så jag hoppas att det går över. :)

Selma drar ju 74 nu, så det är inget alternativ för oss... :D tycker det är jättesvårt med storlekar. Kan ju inte ha någon som är på tok för stor heller så att hon drunknar i den. Nu lutar det åt att vi har en nu i början och sen köper en större när vi åker till New York v. 47.

Hihihi! Inte lätt att komma ihåg allt ;)
Jag har en 2åring efter Qalle och en 1åring efter Silverstone. Båda med SAmma gamla mamma- en gammal holländare efter Leegat- Elan.

Cyllene förresten. För någon dag sedan så skrev du lite om hur du känner dig med/mot din sambo och jag kan säga att jag känner lite likadant... Min sambo försöker göra allt för mig men det "duger" inte ändå. Jag tror att det är för att man är lite låst men ändå älskar jag mitt nya liv...

Så frustrerande, jag kommer verkligen inte på vem pappan är. :o får kolla ikväll när jag är i stallet.

Jag tror det är fullt naturligt. Jag hade ganskamånga utbrott förra veckan när Selma var som ett plåster. Att han inte förstår vilket jobb det är, hur låst man är osv. Att han tjatar om hur viktigt det är för honom med egentid och att han ska ha möjlighet att utföra sina intressen osv och jag har det så bra som bara går hemma om dagarna och kan göra vad jag vill och får minsann hålla på med hästarna varje dag. Till sist ledsnade jag och skrek att han inte fattar någonting och att det är mer än ett heltidsjobb att passa selma och att åka och titta på när någon annan pysslar med mina hästar är inte att hålla på med hästar för mig osv. Hade verkligen en dålig vecka, men det verkar ha tagit lite iaf för han har verkligen försökt bättra sig och är mycket bättre på att komma hem och ta hand om Selma så att jag kan gå och ta en halvtimmesdusch om jag vill. :)

Jo men jag kan verkligen inte klaga på min sambo. Han är bara hemma fre, lör, sön normalt sett. Jag har ju precis börjat ge flaska ordentligt. Han gör ju egentligen mycket- bara det att vi har ännu mer vi måste göra... HELA tiden...
Och jag ser ju det varje dag- hela tiden- vilket gör mig frustrerad när jag inte kan gå ut o fixa det själv. Fast det går verkligen bättre o bättre. Ville bara att Cyllene skulle veta att hon inte var ensam... Det är ju jobbigt att inte kunna vara egoist mer. SAmtidigt är det underbart att ha en alldeles "egen" familjemedlem :)

Så är det här, det är sjukt svårt att få ihop allt. Det finns ju helt enkelt ingen tid över och jag men eget företag som rullar på och en ny gård full med hästar är ju van att kunna göra hur mkt som helst precis när jag vill!

Men Lottch, man kan inte glömma vad man har för stam på hästen. Det är nästan straffbart! ;) Eller om jag tillhör de skadade avelsnördarna fullt ut och kan stammen i typ 10 led på alla hästar jag nånsin haft. Och på alla hästar kompisar haft osv. Unghingsten som ska hem är en holsteinerhingst e Chepetto (Cento - Ramiro)- Lavaletto. Drar hela högen hemma med två 1-åriga ston (Monte Bellini - Cashman) och (Cashman- For Feeling) plus två dräktiga ston Landadel - xx dräktig med Fairbanks och Orlando-Indoctro dräktig med Monte Bellini.

Här blev det en hästdag då den inhyrda hästen (Quattro B - Burggraaf - Pericles xx) ;) vägrade gå in i transporten så Ture fick snällt sitta i vagnen uppbullad med kuddar så bytte vi och jag tog hästen. Hon gick in direkt. Ston är bra smarta, hon vet att hon inte jäklas med mig...

N väntar vi på Tures morfar som ska komma och underhålla. Han är dock lite splttrade då han gärna vill bygga på stallet (bygger om logen) och samtidigt umgås med Ture. :)

På söndag ska ena 1-åringen åka och löshoppa och söndagen efter den andra. Då har de fått göra sitt för hösten, sen får allt krut läggas på hingstskrället.

Oj- vilken skillnad. Här tar BVC besöken ca 30min. Läkarbesöket vid 2mån var dock likadant. In&Ut på 7minuter ;)
Annars pratar de alltid om hur det går, vilka framsteg hon gjort, om man undrar något, hur jag mår, hur vi mår som familj mm mm.
+ vägning, mätning o så då såklart.

Vi har också lite längre BVC-besök.

Hur ofta besöker ni BVC förresten? Vi får välja fritt, och är jättemodiga som är uppe i var tredje vecka nu, tycker jag ;)

Selma drar ju 74 nu, så det är inget alternativ för oss... :D

Jisses :p. Tyckte jag såg i bildtråden att Zodys Stella också är uppe i de där storlekarna. Är det bara vi som fortfarande kan klämma oss i 56: or? :p Uppblandat med lite 62: or och 68: or (fast de är lite i största laget)

Hur långa är alla egentligen?

Men då bor ju du lite halvt i närheten ju :)
Vi pratade ju tidigare om att de som vill i sthlmsområdet skulle kunna träffas. När vi tidigare pratade om det så var dock M nyfödd har jag för mig och så var det semester osv, men det kanske kan vara intressant nu? Jag ses gärna om någon vill iaf :)

Stella drar tack och lov inte 74 helt än, men just den klänningen fungerar i storlek. :D Vi har precis bytt helt till 68, lite stort fortfarande men helt funktionellt. Tycker det är sjukt svårt med storlekar, H&M är ex. långsmala och sitter kanonbra, medan Lindex känns korta och breda.. Nån mer som upplever det så?
Sitter och funderar på overallstorlek nu, troligtvis blir det en fleeceoverall i storlek 74, borde fungera i princip hela vintern. Framåt vårkanten kanske vi köper en vindfleece eller nån tunnare i funktionsmaterial, men vi får se.

Ser att ni pratar BVC-besök också.. Vår sköterska är verkligen jättebra och supertrevlig och allt så, men jag tycker det känns som att besöken bara hastas igenom. Som att hon egentligen inte har tid.. Kommer dit, pratar lite samtidigt som vi klär av Stella - väger och mäter, fortsätter prata medan vi klär på henne och sen är det tack och hej typ. Det är sällan vi hinner fråga något, och många gånger när vi går där ifrån inser vi att vi inte hunnit fråga ens hälften av grejerna vi undrat över.
Tur vi har er säger jag bara! :D :love:

Jisses :p. Tyckte jag såg i bildtråden att Zodys Stella också är uppe i de där storlekarna. Är det bara vi som fortfarande kan klämma oss i 56: or? :p Uppblandat med lite 62: or och 68: or (fast de är lite i största laget)

Hur långa är alla egentligen?

Jag måste få motfråga; är det bara mitt barn som är opropotionelig?! Vi kör strl 62 body, strl 56 brallor ;)
"Tjocktröjor" använder vi fortfarande 56 på, hon verkar tydligen ha korta armar också? :angel: Hon kan ha strl 56 på vissa bodys, har två vita jag fortfarande använder. Har en jeansklänning i strl 62 som hon fortfarande inte har växt i, börjar misstänka felmärkning!

Här kör vi 68 i body och 56 och 62 i brallor. :D

Ture 3 månader gammal är en bit över 60 cm och väger 7200 g. Han är inte liten trots att han måste vara en av de yngsta i tråden. Kul att läsa om era som är på 6 mån kontroll, vi har ännu inte varit på 3-månaders! :)

Så gör jag med. Kan fortfarande ha 56 i alla byxor och Ebba är 60cm lång... Skulle kunna trycka ner henne i stl 56 men behöver ju använda 62 innan hon växer ifrån dom ;)
Använder ganska mkt 68 med men det är fortfarande stort...

Du är helt klart avelsnörd... Haha. Jag är helt ointresserad och okunnig av hästaveln, har varit iaf, men nu tänkte jag ta föl på tvååringen om hon får bra resultat på treårstestet, så jag måste skärpa mig.

Skulle precis ta och byta blöja på prinsessan, men då skulle hon såklart börja bajsa, så nu får jag stå här och vänta, suck, att hon inte har vett till att följa mitt schema... ;)

uva: haha, Selma får knappt på sig 68 längre, utan nu är det storleken större som gäller. Köper jag månader så sitter 6-9månaders tajt, medan 6-12 månader passar utmärkt. Lilla damen väger runt 9kg nu och är ca 67 kg lång, så det är inte på längden kläderna sitter tajt...

Vi har 50-56 fortfarande. De "stora" 56 har vi inte börjat använda ännu... Fast hon är inte mer än 56 cm lång...

Om du får tillfälla kan du kolla om de tagit fram mössor i affärerna i västerås? Det hade de inte gjort här i stan...

Var på PoP förra veckan och köpte mössa till V. Då hade de plockar fram allt, halva affären var full av vinterkläder. Men idag fanns typ ingenting. Men nog kan du hitta mössor i stan allt.

Det fanns iaf inga "riktiga" overaller i mindre storlek än 86. Bara mjukisar med typ öron på luvan. Alltså det är ju lite sött på en nyföding, men inte på stora killen! Vet inte vad jag ska köpa riktigt...

Vi kan ev klämma i M i någon stor 56 body, men mest använder vi 62 nu. Byxor funkar de flesta 56 ännu, hon är ju ganska lång och smal :)
på 3månaders (10aug) var hon 58cm och 4740g :D

dryga veckan till 4månaderskoll :) är det något speciellt då?

sen har vi fått plats till babysimmet :) har teori denna vecka och börjar bada nästa!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 370
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar