Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Jajemän, det brukar knaka i axlarna ibland när man lyfter. Jag tänker att det borde göra ont,men bebis ser alltid glad ut, så uppenbarligen inte.

Vad modiga ni är som köper ponnyer till bebisarna redan, jag skulle inte våga räkna med att barnet blir tillräckligt hästintresserat tror jag.

åh jag som trodde att de bara va´r att färga från blont till vad som helst! kan jag färga om med annan färg på nåt vis så det ser ok ut? typ rödbrunt eller ljusbrunt?

DSC00428.JPG

Så här ser Mikaelas skinn ut :)

Mamma hade med 5 skinn (2gråa och 3vita) när vi kom hem från barnavd så jag fick välja :love:

Jag bara älskar de lite annorlunda gråa, brukar skämta med mamma på våren när lammungarna föds om vilka skinn jag vill ha :angel:

Förmodligen men detbästa du kan göra är att gå till en bra frisör och helst fixa det där men annars få hjälp med vilken färg du ska ha. Eller rättare sagt toning. Men om du står ut med att vänta ett par veckor tills så mycket färg som möjligt ramlat ur och du hunnit göra inpackningar så är chansen större att resultatet blir bra.

*kl*

Idag har jag varit på föräldragruppens första möte.
Vet inte vad jag ska skriva om det riktigt...
Det va väl rätt trevligt att träffa andra, men jag är inte så social så satt väl mest och lyssnade.
Alla pratade lite om sina förlossningar. Det va lite intressant.

Annars så har jag varit ute på min andra uteritt med nya hästen. Hon är så jäkla underbar, en riktig "Anna-häst" dvs egen motor utan att vara för pigg :bump:

När jag kom hem så hittade jag Oscar sovandes i sin fars knä i traktorn.
De flyttade bara på lite ensilagebalar i lugnt tempo, annars hade jag aldrig tillåtit det.
Planen är att när han är lite större köpa en passagerarstol i barnstorlek till traktorn så kan han vara lite mer med sin pappa.

På tal om djur på bebissakerna så brukar det se ut så här hemma om jag inte ställer undan bilstolen :D
31572518.jpg

De kan ha så långa uppehåll. Så får sensorn ingen registrering på 20 sec larmar den. Det kan även vara så att barnet andas väldigt ytligt och då känner den inte heller av det.

Jag har aldrig hört det knaka i min Skrabba...

Förresten, var säljs din mammas skinn sedan? Eller det får ni inter reda på?
Jag vill ju oxå ha ett krulligt fårskinn, det kan ju inte bli så långt att det dras in i näsan som mitt gör ;)

Hon säljer skinnen själv :)
Det blir ju bara ca 5st/år
Skinnen går direkt från slakteriet till garveriet sedan får hon hem och säljer.

knapplån

Knakar det om era bebisar? ni vet som det kan göra om ens egna fot eller fingrar?

Ja lite då och då knakar det i M. Jag gillar att knaka mina fingrar men när det knakar i Milton tycker jag så synd om honom trotts att jag vet att det inte borde göra ont då han inte reagerar på det. :(

Haha! En natt när sambon sov på soffan (förkyld och fick inte sova hos Ture) ¨så såg han hur ena katten envisades med att försöka sova i babysittern. :D Upp med rumpan och ner med huvudet, såg inget skönt ut alls.

Vårt fårskinn köpte de hos en lokal fårbonde tror jag.

Svärföräldrarna tog ut deras gamla vagn till landet för att T skulle använda den. Vagnen var uppskattad. Dock inte av T.

s_1015.jpg

Usch, är lite nere. Vi sålde vårt föräldrahem för ett år sedan till ett par nära vänner och deras familj. Vi gav dem ett superbra pris och de tyckte det var helt fantastiskt och ville verkligen bo där länge tills barnen växte upp osv. Och vi tyckte det var toppen, för då kunde man fortfarande åka och "hälsa" på huset.

Nu, inte ens ett år senare ska de sälja, för 2,5 miljoner mer än vad de fick köpa det för. Tidigare hyrde de ett hus och nu är de till salu, på omvägar har vi fått höra att de visste från början att det skulle bli till salu och att de ville köpa det, INNAN, de köpte vårt hus. Så nu känns det verkligen som om man blev utnyttjad och lurad. Känns så sorgligt på något sätt, jag har bott i det huset i hela mitt liv tills jag flyttade hemifrån för några år sedan och har så många lyckliga minnen därifrån och nu är det bara borta. :(

Aja, såhär ser det ut iaf och nej, det var inte grönt köksgolv i köket när vi bodde där... :p

*kl* Nu ni, vilken jäkla seger! :banana: För 4e kvällen i rad har Stella somnat i sin säng, jag har bara funnits bredvid och hållt en hand på magen om det behövts. Lite vridande fram och tillbaka, lite bök med benen och så lite prat - och inom 15 min så har hon sovit :love:
Kan ärligt säga att vi är rätt förvånade, innan har det i princip varit så att vi burit S till sömns, och vi har inte haft några problem med det. Vill hon somna i famnen imorgon eller om en vecka så kommer det vara ok, känns lite tomt nästan :D

För övrigt så vill jag också ha ett mysigt fårskinn, har inte hittat nåt som fallit mig i smaken bara. Kräsen, kräsen ;) Samma sak när det kommer till overall, funderar lite på P.oP dock. Svårt med storlek är det med...

Haha, ååh, helt bedårande bild på taxen!

Jag ska på min första föräldraträff på onsdag. Är supernervös, jag är så jiddrans blyg. :/

Ojj va fint huset va!

Jag förstår verkligen att du är ledsen! Skulle jag med vara! Du har rätt att vara både arg ledsen och förbannad! Spec med tanke på att dom redan hade dom planerna innan dom köpte huset! Taskigt är ordet!

Man ska tydligen aldrig vara snäll! Iaf inte när det är pengar inblandat! :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 370
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar