Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Ja, min tax hittar alla möjliga ställen att sova på,babysittern är en höjdare med. Alla ställen än de som är hans är bra :D

Kan förstå att ni känner er blåsta av era vänner :(

Nej, pengar verkar verkligen locka fram det värsta i människor... :( Nu är det väl inte pengarna som gnager, utan det är mer kakan på kakan, utan hade vi vetat det här hade vi ju letat vidare för att verkligen hitta en familj som kunde och ville bo där länge. :/

Försöker verkligen att skaka av mig det, men jag har verkligen hakat upp mig. :p

Jösses! Har aldrig riktigt förstått mig på människor som gör sånt. Ja det är klart att det handlar om mycket pengar. Men jag hade haft en klump i magen resten av livet.

*kl*

Idag har jag varit på föräldragruppens första möte.
Vet inte vad jag ska skriva om det riktigt...
Det va väl rätt trevligt att träffa andra, men jag är inte så social så satt väl mest och lyssnade.
Alla pratade lite om sina förlossningar. Det va lite intressant.

Annars så har jag varit ute på min andra uteritt med nya hästen. Hon är så jäkla underbar, en riktig "Anna-häst" dvs egen motor utan att vara för pigg :bump:

När jag kom hem så hittade jag Oscar sovandes i sin fars knä i traktorn.
De flyttade bara på lite ensilagebalar i lugnt tempo, annars hade jag aldrig tillåtit det.
Planen är att när han är lite större köpa en passagerarstol i barnstorlek till traktorn så kan han vara lite mer med sin pappa.

På tal om djur på bebissakerna så brukar det se ut så här hemma om jag inte ställer undan bilstolen :D
31572518.jpg

Men heter du inte AKB? :eek: ;) Tänker att alla heter sina nick här inne på Buke, vanliga namn finns inte :laugh:

Man kan ju undra om det andra stället är billigare o de vill bo billigare? Samtidigt så förstår även jag att Lottch är besviken. De hade inte behövt höra av sig till mig mer....

Åh jäklar vilket hus! Undra om man skulle slå till! :angel: ;) Fast nu förstår jag inte riktigt... Trodde du bodde i Åre?

Absolut, men har man fått en ”gåva” (ett sånt stort prisavdrag måste ju ses som en partiell gåva) om 2,5 miljoner så hör man väl av sig. Antingen låta säljaren köpa tillbaka eller i alla fall dela på överskottet.

Jag är uppväxt i östertälje och flyttade till Åre när jag tagit studenten. :) men nu har jag flyttat ned till söder om sthlm igen, borde ta bort Åre från vart jag bor, men jag har lite svårt att skilja mig från den byn fortfarande. ;)

EmelieR: precis, det är ett väldigt dyrt hus att bo i, men de visste precis hur dyrt det var innan de köpte det också... Tror de fick de senaste 10årens uppvärmningskostnader och det skulle inte vara några problem... :smirk: nej, haha, NU, ska jag verkligen släppa det, känner att jag håller på att bli bitter.

Vad ska alla vårmammor göra idag?

Selma och jag tänkte packa upp de sista flyttkartongerna och ta på klädseln på sofforna igen efter att vi fått dem tvättade. Sen så ska min tvååring träffa vet kl 17 för att hon börjat halta igen. :( blir så less, allt har flutit på jättebra med hennes träning och vi skulle precis gå från bara gjord till sadel, så börjar hon halta. Jag är så orolig för att det ska vara något allvarligt.

Jag bara älskar de lite annorlunda gråa, brukar skämta med mamma på våren när lammungarna föds om vilka skinn jag vill ha :angel:

Haha, det brukar vi också göra, man känner sig lite hemsk när man säger så då som är alldeles små å nyfödda, men det är ju tyvärr det ödet dom flesta går till mötes :laugh: Men varmt och mjukt får man det ju sen ;)

Här har Ture blivit förkyld. Lugnt nu men lite jobbigt inatt. Vi skulle träffat två av mina kompisar + barn men de är sjuka alla de också.

Tråkigt med din 2-åring, vad är det för unghästar du har? Jag har lite ångest att jag inte gjort nåt med min än men han ska hämtas sista helgen i sept och sen blir det hårda bud. Går allt väl ska han ju visas i nov.

Här blir nog ännu en tråkig innedag. En kort runda med selen gissar jag. Jag gillar vädret nu. Svalt och inget regn och rusk. Ture gillar också! :)

Usch, vad tråkigt det är när de inte är ok... Hoppas de hittar problemet och att det inte är något allvarligt!

Jag ska åka ut och hjälpa mamma städa. Skönt att vara på landet hela dagen. Då kan A sova ute i vagnen i lugn och ro. Det ser ut att bli fint väder här oxå :)

Herrejisses vilket vackert hus, förstår om du mår lite dåligt över att det bara ska gå vidare nu...

Ja, vet inte vad vi ska hitta på idag, sambon är hemma från jobbet så han och Theo ligger å myser i soffan för tillfället, eller ja, sover...Måste ner till stan och köpa havre å hämta hem lillsyrran i eftermiddag. Sen kan det nog hända att jag å lillsyrran tar en tur i skogen. Hon va så sugen på plocka blåbär igår när vi va ut med hästarna så det blir väl kanske några sånna. Har ju även några riktigt fina kantarellställen som nog vill ha ett besök :d

Jag är uppväxt i östertälje och flyttade till Åre när jag tagit studenten. :) men nu har jag flyttat ned till söder om sthlm igen, borde ta bort Åre från vart jag bor, men jag har lite svårt att skilja mig från den byn fortfarande. ;)
Aha! då är jag med! :idea:

Vad ska alla vårmammor göra idag?
Vi ska åka ner på stan och kolla på lite vinterkläder till V. Inte säkert att jag köper något. Är så osäker på storleken, om jag ska ha 74 eller 80 och sen vilken typ av overall det ska vara, en mjukis eller en i lite mer funktionsmaterial. Han kommer ju faktiskt att vara nästan ett helt år innan säsongen är över. Och då kanske han går!! :eek: Hur resonerar ni runt overall?

Sen ska vi nog stanna till på köpcentret utanför stan och köpa ny kudde till spjälsängen. Ikeas var ju totalt värdelös.

Om du får tillfälla kan du kolla om de tagit fram mössor i affärerna i västerås? Det hade de inte gjort här i stan...

Tror sannolikheten att de går när de är ute är liten denna vinter, oftast kan de ju bara gå på planmark i början. Då tänker jag på barn som börjar gå runt året och då är vi ju framme i mars för de första barnen i tråden. Så dyra funktionsoveraller får vänta till nästa vinter i detta hushåll när hon går på allvar, i år blir det vagn eller bärsele ute.

Sitter just nu på föreläsning.
Tror jag har haft lite tur med rollfördelningen till rättegångsspelen. Blev i ett spel nämndeman i tvistemålet och vittne i brottmålet.

I em ska vi på 6 månaders kollen. Vi går på en privat BVC och förra gången var jag grymt besviken och arg. Det var värsta löpandebandprincipen. Läkaren kom in slet runt henne, sa: det så ok ut. Och sen blev vi utkastade.
Känns som om man inte bara vill veta vad som är ”fel”. Utan även vad de kollar och således vad som är bra.

kl
usch för förkylningar! :(
lillskrutt är snorig och febrig, så jag pumpar så hon får flaska istället = snabbare och mindre ansträngning för henne.
Jag har dessutom fått jätteont i halsen med, så vi myser i soffan och sambon servar.

Sitter just nu på föreläsning.
Tror jag har haft lite tur med rollfördelningen till rättegångsspelen. Blev i ett spel nämndeman i tvistemålet och vittne i brottmålet.

I em ska vi på 6 månaders kollen. Vi går på en privat BVC och förra gången var jag grymt besviken och arg. Det var värsta löpandebandprincipen. Läkaren kom in slet runt henne, sa: det så ok ut. Och sen blev vi utkastade.
Känns som om man inte bara vill veta vad som är ”fel”. Utan även vad de kollar och således vad som är bra.

Lite så är min BVC också, de väger, mäter och ger någon broschyr, det tar sällan mer än tio minuter, inklusive av- och påklädning av bebis. Men jag tänker som så att de skulle väl säga till om nåt var fel, och annars är väl allting bra då. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 370
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar