Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Sista BVC-besöket var för tre veckor sedan, då var han drygt 4 månader. Då var han iaf 63,8 cm lång och vägde 7395 g. Han borde väga närmare 8 kg nu, tung som bara den är han!

68-bodysarna börjar bli i minsta laget, 74 passar bättre. Han kan fortfarande ha vissa 62-byxor, men inte så länge till. 68 sitter bra.

Finns en overall på Lindex som jag tycker är fin. Den passar en stor kille/tjej och har inga öron m.m.. Annars är det väl PoP's vindfleeceoverall eller en labanfleeceoverall och liknande som gäller om man inte vill ha nalle-öron på overallerna.

Tycker det är sjukt svårt med storlekar, H&M är ex. långsmala och sitter kanonbra, medan Lindex känns korta och breda.. Nån mer som upplever det så?

fortfarande använder. Har en jeansklänning i strl 62 som hon fortfarande inte har växt i, börjar misstänka felmärkning!

Storlekarna kan skilja jättemycket, tycker jag. Vi har mest kläder från Lindex. Beställde strl 62 från NameIt för ett tag sedan för att ha att växa i, men de var lika stora/små som de 56:or vi redan hade :crazy:. Tur att han kan ha dem ändå :p

Vi har 50-56 fortfarande. De "stora" 56 har vi inte börjat använda ännu... Fast hon är inte mer än 56 cm lång...

Hurra, någon som är mindre än E :D. Fast hon är väl rätt mycket yngre också? (E föddes 15/1, BF 18/4)

Vi kan ev klämma i M i någon stor 56 body, men mest använder vi 62 nu. Byxor funkar de flesta 56 ännu, hon är ju ganska lång och smal :)
på 3månaders (10aug) var hon 58cm och 4740g :D

Men vad har ni för kläder? :eek: E är 3 cm längre och drygt 1,3 kg tyngre och så mycket våld använder jag faktiskt inte för att få i honom i 56: orna ;)

Vi pratade ju tidigare om att de som vill i sthlmsområdet skulle kunna träffas. När vi tidigare pratade om det så var dock M nyfödd har jag för mig och så var det semester osv, men det kanske kan vara intressant nu? Jag ses gärna om någon vill iaf :)

Jag är intresserad! Har lite dåligt samvete över att det rann ut i sanden i somras :(, men det var lite meckigt att få ihop det då...

Ja iofs kan ju kläderna skilja en hel del! :) Jag gillar Name it's kläder, konstigt att de var så små i storlekarna? Det har jag aldrig fått uppfattning av att de är utan ganska "normala".

uva: haha, Selma får knappt på sig 68 längre, utan nu är det storleken större som gäller. Köper jag månader så sitter 6-9månaders tajt, medan 6-12 månader passar utmärkt. Lilla damen väger runt 9kg nu och är ca 67 kg lång, så det är inte på längden kläderna sitter tajt...

Nej, 67 kg är ju inte så jätte... -tungt? -långt? ;), men 9 kg... Det är galet vad stor hon måste vara! :)

Oscar är 70 cm :angel:

*kl*
Är jäkla sugen på polarn och pyrets illgröna overall. Men fanns bara i stl 74 som störst, känns som att den inte kommer att räcka hela vintern.

Stora killen! :)
Nej är han redan 70 cm så känns det väl som om han kommer behöva en strl 80 också i alla fall :)

Åh, den har vi också kikat på! :love: Är lite fundersam dock, räcker verkligen en vindfleece hela vintern?
Har även kikat på den Michellan länkade från Lindex, troligtvis blir det en sån till S. Tänker matcha den med bruna manchestertossor från Melton och rosarandig mössa. :D (jag är ett klädfreak ja - det är ju sjukt kul med barnkläder :banana: )

Det är inte alla bebisar som väger mer än mamma 5 månader gammal... :angel: nä, 67 cm ska det såklart vara, även fast hon är lite rund så är hon inte uppe på 67 kg än. :D

Jag stod faktiskt och tittade på just den overallen. :idea: Fast jag blir ju så velig när jag ska köpa något, så jag gick vidare. Kanske skulle slå till på den innan de tar slut. På en sån mjukis kanske man törs köpa 80, även om det egentligen är på tok för stort nu.

Jag är btw också intresserad av att träffas. Minns när det var på tal förra gången, men då mådde jag så dåligt efter förlossningen att jag varken kunde eller ville träffa någon. Jag bor ju ca 1h från Sthlm, men jag har ju bil så jag är väldigt flexibel.

Dock är jag ganska blyg och förvirrad, hehe, så att ni vet. :p

Provade du overallen? För jag tycker pops kläder är ganska ojämna i storlekarna. Vissa är gigantiska och andra pyttesmå, så är den gigantisk kanske den håller hela vintern. :)

*kl*
nu ska jag och en snarkande Selma åka och träffa herr veterinär. Wish us luck!

Du är helt klart avelsnörd... Haha. Jag är helt ointresserad och okunnig av hästaveln, har varit iaf, men nu tänkte jag ta föl på tvååringen om hon får bra resultat på treårstestet, så jag måste skärpa mig.

Säg till mig då så du inte gör nåt konstigt. ;)

Det är mest senaste veckorna som vi fått lägga bort stl 56 :)

Men visst skiljer det mycket bland olika kläder, vi har 62or som sitter som en smäck och 62or vi inte ens börjat använda för att de ännu är stora ;)

På tal om att lägga bort - vi rensade precis Stellas byrå på storlek 62. Några mjukisar fick vara kvar dock, men de ryker nog snart de med. Insåg att vi har sjukt mycket kläder i just 62, men så har S haft det under heeela sommaren också.

Idag träffade jag på mitt mammagäng igen, så himla härligt! Imorgon ska vi på mamma-yoga, det ska bli riktigt skoj! Hänt mycket idag, anmälde oss till babysim också. :banana: Blir en höst fylld med aktivitet, det passar min sociala unge bra det :D

*kl*

Nu är min Manduca lagad :banana:

Firade med en lång off-road promenad.
Fy sjutton vad granbarr jag har kliandes över hela kroppen nu, men hundarna älskade det:bump:

Caressini är hon efter och pommes royal. Och vet trodde bara att hon var ömfotad och att vi skulle sko henne fram. Hon visade ingenting när han gjorde böjprov och var helt ren på rakt spår. Så nu får hon stå i 3 veckor och sen få skor på av vår fantastiska nya hovslagare.

Är så glad att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 370
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar