Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Måste berätta om mitt dilemma innan vi skulle åka och löshoppa dag.

Ture bara sov och sov så jag tänkte jag skulle gå ut och fxia Mini innan. Kommer ut till hagen och hittade två helt utslagna 1-åringar som sov stenhårt de också. Fick gå och in och sätta mig och läsa en kvart sen gick jag ut och väckte dem. Söndagströtta både barn o djur! :)

Ingen som vet en fin dressyrhäst till salu? runt 4-5 år och tre bra gångarter? Inriden men behöver inte vara utbildad. Pris helst inte över 120'.
Min kompis var tvungen att ta bort sin häst i veckan. bara 7 år gammal bröt hon nacken på¨ridbanan.

Fast hon tänkte börja leta lite häst efter nyår då hon ska ha barn i september...

eller en hopphäst (som går 130) som någon vill låna ut på foder till en tjej på 16 år.

Senast ändrad:

När hon är intresserad på riktigt sp vet jag en som brukar sälja lite dressyrhästar till bra pris :)
Hon har oftast lite för många att stalla in på höstarna ;)

Kan kolla lite vad jag har i omgivningarna. Gick den omkull el hur bröt den nacken? Stackars ägare... :(

Hästen snubblade till i en galoppsluta om jag fattade rätt. Det var hennes tränare som red eftersom hon skulle utbilda hästen under hösten medans hon är gravid.

Hon är rätt kräsen vad gäller köp...

Denna häst hade hon letat efter i ett år. Tittat på hundratals filmer (endast treåringar) och åkt hela sverige runt och tittat på totalt över 80 st. Tre som besikades med bara denna gick igenom... Hon har utbildat hennes själv och framtiden var åtminstonde St george (eller vad det heter, är ingen dressyrmänniska...) och tränaren (B-tränare) var helt övertygad om att hästen skulle kunna gå GP om ett antal år.

Min kontakt har fött upp en godkänd hingst :) Men jag skulle tro att syskon till den inte är så billiga...

Grannens dotter letar efter en hopphäst... De kan tänka sig att köpa en som inte är allt för dyr. Kanske en lite äldre som vill gå ett par år till medans hon går gymnasiet? Deras häst blev utdömd nu.

Skulle vara fint :) men jag tror de kanske blir lite för dyra.... Tror hon kan gå lite högre i pris för rätt häst.

Vi har en som gått 130 men hon är dyr och sen har vi bara unghästar. Har en jättefin hingstunge till salu ;)

Låter för dyrt och för ungt... Kanske var det en med kapacitet för 130 de letade efter och tävlad? Äh de letar efter en hopphäst ;)
Någon foderhäst?

hmm nu blev det för mycket häst och för lite barn.

S har varit lite kinkig i dag. Hon blir 18 veckor på tisdag så hon går in i 12 veckorssprånget. Men jag lyckades få en ridtur i skogen på två timmar!!!!

Hua, känner mej helt urlakad efter den här veckan och framför allt den här helgen... Kom hem elva igår kväll och så iväg vid sju i morse. Och i fredags rensade jag ur och fyllde en hel transport med skräp och åkte till tippen. Igår tömde vi sonens rum och packade allt i lådor och körde iväg för lagring hos släktingar för nu ska det sista rummet panikrustas för VI HAR KÖPT HUS!!!!!!!!!!!!
Jag är lättad, slut, stressad, nervös och lycklig om vartannat...

Ja, det är det vi väntat på ett tag. Det är ett hus byggt 1880. Renoveringsbehov för de som bodde där var väl närmare hundra. Men de har inte rustat sönder det heller. Det är fem eller sex kakelugnar och 2 eller tre vedspisar. Kommer inte riktigt ihåg :o Tror det var runt 200 kvadrat... Två ladugårdar. En med traktorgarage, två bilgarage jordkällare smedja, tvättstuga, vedbod vad jag kommer ihåg. Och en som är ungefär 60 meter lång :eek: där det finns ett kostall vi ska göra till stall och så 4 hk mark till. o justa ja, ett trevånings magasin oxå. Får ta bilder när vi fått huset.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 704
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V