Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Men nej gud vad roligt för er!! Grattis!!

Är väl snart bara typ jag och viv (är det med va?!) som fortfarande inte hittat "våra" hus? Jag är inte bitter :D ;)

Ser verkligen fram emot att se bilder på gården sen, eller ja så snart som möjligt!

Grattis till huset!! :banana:

Hoppas du kan ha en lugn och avslappnad söndagskväll nu och fira lite! :)

Grattis till huset!! Äntligen! ;) Det låter som att ni inte kommer att ha några fritidsproblem framöver! :D

Stort grattis Ia* och nu vet nu vad ni gör ett tag framöver!!! :D

Ta det dock lugnt, ju mer man hinner känna efter desto bättre blir det!

Jo tack, inga problem att göra av tiden närmaste åren... :angel:
Det är väl därför jag är så stressad, tänk om vi inte klarar det. Men det är klart vi gör. Jag tror jag fått tillbaka min magkatarr eller vad det är pga det här, kan knappt äta :crazy:
Hoppas du har rätt Cyllene, att det känns bättre och bättre. Man vet ju vad man har men inte vad man får... Fast det är ett helt underbart ställe och det är folk som ringer säljaren hela tiden och frågar om det ska säljas men han har stått vid sitt ord och vi får det, ingen annan har ens fått komma och titta, hur många sådana människor finns det på jorden då... :love:
Gårdarna ligger på rad àla bullerbyn fast med lite mer mark mellan, men när du kommer upp på gårdsplan ser eller hör du inga andra hus. Som en liten oas, så fint. Längtar efter att få visa er bilder. Fast ni får ha lite fantasi så ni kan se potentialen :p

Ihhh... jag längtar redan för din skull ;)
När flyttar du nu då? Mycket att göra vid innan flytt?

Glöm sen inte njuta lite med så magen inte bråkar med dig... O ta för allt i världen inga treo om du har dålig mage. Min fd arbetskamrat höll på att stryka med när hennes magsäck blödde...

Vi får det 1 oktober :eek: och vi har inte ens hunnit sätta ut lägenheten på annons. Men vi vill inte att huset ska stå tomt, då kanske det inte är några kakelugnar kvar när vi kommer sen... Vi ska byta köket, för nu är det ett fult 70talskök med orangebruna luckor :D Annars vill jag bara måla väggarna för att få bort de tokmönstrade tapeterna och vänta tills jag vet vad jag, hrm vi, vill ha.

Guud vad roligt för er!! Grattis!! Vi gjorde samma sak för två år sen, köpte en nergången gård, nu två år senare känns det fortfarande inte som om vi någonsin kommer att bli klara med någonting, men det är det värt, jag älskar att bo här. :love:

ska försöka hitta några bra före efter kort och visa det som har blivit gjort iaf, men som sagt, ingenting är helt klart.

Åh det låter ju helt underbart huset :love: och vilka snälla människor som valde att sälja till er. Såna växer inte på träd...

Ja du Armani__ det är väl bara du och jag kvar nu. Just nu känns det som att vi aldrig kommer hitta vårt hus. Kommer få bo i en etta tills Iggy är 15 :crazy:

Hur gick det på ert dop då?
Du har ju din drömgård :) BAra det att ni inte har den ännu ;)

Dopet gick riktigt bra!! Milton skötte sig exemplariskt. Blev bara rädd och började gråta när vi gick in i kyrkan för orgeln spelade precis ovanför oss och så blev han förbaskad när prästen tog honom och han vaknade av vattnet på huvudet, vem hade inte blivit arg för ett sådant uppvaknande?! :D Annars sov han hela ceremonin. Var ju som sagt lite nervös, men han var skitduktig!!

En tjej sjöng Denna låten och det var bara så vackert, jag fick tårar i ögonen där jag stod och höll Milton och flera av "våra" gäster fällde ett par tårar.
Mina cupcakes var mycket populära!! Dock blev det ett par missöden med dem. 1: Chokladsmörkrämen som spritsades ut uppe på räckte inte, så häften spritsades med grädde, vilket i och för sig var minst lika populärt som chokladsmörkrämen. Och sedan var jag tvungen till att sätta in dem i kylen för chokladsmörkrämen smälte annars, vilket gjorde att chokladen inuti muffinsen blev stenhård, hoppsan! Jag är som sagt inte nåt vidare bra på att baka, men som sagt, de var uppskattade och smaken var det inget fel på!

Bild (bad min svägerska fota, men de blev inte så bra på foto tyvärr..) :
Tildas+kamera+431.JPG

Tildas+kamera+432.JPG

Jo du har rätt i det där med gård, även om där kommer vara massor att göra så har vi ändå gården sen. Men precis som viv skrev så känns det även för oss som om vi kommer sitta här i vår lägenhet tills Milton är 15, undrar just han kommer tycka det blir att flytta ut till skogen från stan som 15-åring i så fall, hahaha..

Besök är alltid trevligt :laugh:

Hur går det för er då? Vad letar ni efter?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 702
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar