Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Det går inget vidare för oss, vi har letat i ett år och varit med i några budgivningar, men det har vart så hypat här och vi har inte hittat Huset än... Vi letar efter ett hus, antingen fristående eller kedjehus och vill helst ha ett garage som gör att sambon inte behöver hyra plats för sin bil längre. Från början ville vi helst bo lite lantligt, men nu letar vi nog mer i områden som gör att M kanske kan ha nån kompis nära när hon blir äldre.

Vad var ni ute efter?

Det har vart ungefär samma här, priserna rusar iväg när budgivningen börjat. Inte ovanligt att det slutar på en miljon över utgångspriset!
Just nu känns det som att vi hade kunnat köpa vadsomhelst bara för att slippa vår etta. Men helst vill vi ha en villa, eller allra helst en gård, gärna lite utanför stan. Men ändå i ett samhälle så där finns lekkamrater. Att hitta "vårt" hus är projekt omöjligt just nu känns det som :(

Jag tittade igenom alla våra kort vi hade tagit på Selma häromdagen och insåg att det knappt finns en enda bild på mig och Selma tillsammans, så jag skulle försöka ta ett kort på oss i spegeln, men det gick ju sådär...

47185_446189834760_503859760_4759489_4140589_n.jpg

Ska övertala min bff att agera fotograf någon dag, min sambo är totalt värdelös på att ta kort. Han är typen som bara knäpper utan att bry sig om resultatet. Suck!! Har ni många kort på er och er bebis? Här är det mest jag som tar på sambon och lillstrumpan.

Finns väl typ 1 kort med mig och Theo på och det är från föräldraträffen, dessvärren blir jag askass på vartenda foto (det är inget skämt, jag lovar finns fler än mig som tycker det :o) Är dålig på att fota öht. Har några Theokort på mobilen, vi fick en digitalkamera i julklapp men den har vi knappt använt :crazy:

Neee, nu måste jag börja fota mer tror jag, dom är ju bara små en gång!

Västkusten, ca 6 mil söder om GBG. Folk är som galna när de budar... Sista huset vi var med och budade på var det en budgivare som höjde 100tusen varje bud. Och vi som tyckte vi tog i när vi höjde med 50tusen :grin:

Har du en arab!!!! Jag har två! :)

Åh, både du, jag och viv :love: Trodde aldrig att jag skulle kära ner mig i en arab på det viset som jag gjorde i min fina häst. Gillar lugna, trygga hästar och hade verkligen förutfattade meningar om araber, men se som det gick en dag för 9 år sedan :D

Vad har ni för några? Ursäkta trådkap, men i denna tråd är det inte första, eller sista gången vi viker ifrån bebis-ämnet ;)

Jag är också en sådan som blir jättedålig på bild- framförallt om jag vet att den tas. Tråkigt...
Men jag har en, tyvärr i BH som jag tycker jättemycket om...
31607527.jpg

Är inne på min 5:e arab nu så jag tror det stämmer: "En gång arab, alltid arab" :D
Hade en valack på foder som jag tävlade lite låga klasser i distans med, meningen var att jag skulle köpa honom. Men så blev jag gravid med foglossningar och jag och ägaren kom överens om att vi skulle hitta ett nytt hem åt honom. Så jag köpte mig en två-åring som skulle bli min framtida ridhäst. Men så för en månad sig fick jag möjlighet att låna en halvsyster till ett sto jag hade ägt och tävlat en hel del tidigare. I samma veva hörde förra ägaren till unghästen av sig och ville köpa tillbaka henne då hennes ena häst blivit sjuk. Så på torsdag kommer det nya stoet, ska bli kul att ha en ridbar häst igen. Det är ett 11-årigt fuxsto som gått lite 5-och 8-mils klasser. Tanken är väl att vi ska komma ut på lite tävlingar till nästa säsong. Men jag har så sjukt dåliga tävlingsnerver, tycker det är roligare att träna :D

*kl*
Dagen börjar betydligt bättre än gårdagen. Visseligen har A ätit hela natten (känns det som iaf) men vi 8 gick han och pappan ner och jag låg kvar i sängen till 10. ENSAM...underbart att få lite sovmorgon. Nu är jag hemma själv, de hade åkt till stan. Första gången på väldigt länge som jag är hemma själv!

Igår morse fick jag besked av nya ägaren till hingsten jag sålde för precis ett år sen att hon blivit tvungen att avliva honom pga kolik.:(
Hon hade åkt till Helsingborg med honom, ska prata med henne om ett tag när vi båda kan prata utan att storböla.

Nu ska jag njuta ensamheten så länge den varar!

Vad gör alla andra idag?

*kl*

Insåg att jag inte hade nån bild på mig å Oscar. Så inspirerad av er:
Taadaa:D

31608798.jpg

Funderar på att börja jobba bort de där dubbelhakorna:angel:

KL

Vet att det var någon annan som skrev det häromsistens, men jag börjar få ångest för dagis... Jag får spader när jag tänker på hur lite tid jag kommer få med Ture sen. :( Då har jag ändå ett ganska bra jobb så jag jobbar inte alltid 8-timmarsdagar och mina föräldrar kommer kunna hämta tidigt vissa dagar osv. Jag tror jag ska göra allt jag kan för att gå ner till 80% när han är liten.

Samtidigt så klättrar jag ju på väggarna och gillar inte riktigt att vara barnledig heller. Tänk om man hade haft råd att jobba 50% och bara jobba förmiddagar. Hrm... Sponsor anyone? ;)

Här har vi haft en hyffsad natt och en mkt bra morgon. Enda jobbiga är att Ture har slutat somna om när sambon åker till jobbet vid 7. Då är ju jag helt död efter att ha ammat kl 1, 3 och 5... Men han är pigg och glad så då får väl jag iaf försöka vara glad.

Igår var vi på babysång men det var inget att ha, vi sjunger så mkt hemma att det får räcka. Kanske roligare när han är större och uppskattar de andra barnen och kan sitta själv! Jobbigt för mig att sitta på en kudde på golvet med en unge i knät som mest tyckte det var tråkigt.

Måste förresten visa min trötta baseboll-spelare. En av de overaller vi fick från USA i våras (som jag inte köpt själv).

ostergarden

Vilken stilig dress :)

*kl*
oregano: Vi pratade ju om BeSafe iziKid x3...
Har läst nu att den bara är upp till 18 kg.
Tror den kommer bli för liten snabbt.
Så jag kommer nog leta vidare.

Någon som har ett bra tips på bilstol som är lite mer rymlig för mitt långa barn?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 702
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar